To βάρος τώρα στα "drill ships.." |
Η συζήτηση για τα πετρέλαια του Αιγαίου και του Ιονίου, θέτουν σε ετοιμότητα τους εφοπλιστές.
Με κεφάλαια που υπερβαίνουν το 1,5 δισεκ. δολάρια, σύμφωνα με τον οίκο Golden Destiny, ...ελληνικός εφοπλισμός τον Ιανουάριο από 1,504 δισ. προχώρησε στην παραγγελία 10 πλοίων από τα οποία έξι είναι τάνκερ, δύο αφορούν ειδικά πρότζεκτ και ένα μόνο αφορά πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ως «ειδικά πρότζεκτ» θεωρούνται τα drill ships, που τελευταία και λόγω της κινητικότητας στην αξιοποίηση των υποθαλάσσιων υδρογονανθράκων σε Ελλάδα και Κύπρο προσελκύουν το ενδιαφέρον ελληνικών εφοπλιστικών Ομίλων, όπως του Γ. Οικονόμου.
Όπως διαπιστώνει η Golden Destiny, τον Ιανουάριο παραγγέλθηκαν 160 πλοία συνολικής αξίας άνω των 8,7 δισ. δολ., καθώς δεν έχουν γίνει γνωστές ο τιμές για το σύνολο των συμφωνιών που έκλεισαν με τα ναυπηγεία. Τη μερίδα του λέοντος είχαν τα ειδικά προτζεκτ, όπως και στην περίπτωση των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς απορρόφησαν κεφάλαια άνω των 6 δισ. δολαρίων σε σύνολο 8,7 δισ.
Σύμφωνα με τους αναλυτές από τους Έλληνες επενδύθηκαν κεφάλαια ύψους 204 εκατ. δολαρίων σε τάνκερ και στα δύο ειδικά πρότζεκτ 1,3 δισ. δολ. Έτσι, παγιώνεται η μεταστροφή των Ελλήνων από τα πλοία ξηρού φορτίου σε τάνκερ και ειδικά πλοία, καθώς σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 οι σχετικές επενδύσεις τους αυξήθηκαν κατά 50%.
Εκτιμάται ότι το 2013 θα καταγραφεί αύξηση των επενδύσεων τόσο για νέα πλοία όσο και για αγορές πλοίων από όσες εταιρείες διατηρούν ρευστότητα. Οι ναυτιλιακές εταιρείες προβλέπουν ότι η πτώση των αξιών έχει αρχίσει να φθάνει στο τέλος, επομένως δεν έχει νόημα να περιμένουν σημαντικές εξελίξεις διακινδυνεύοντας να χάσουν μία καλή ευκαιρία. Ήδη οι Έλληνες εφοπλιστές στα second hand πλοία έχουν αυξήσει κατά 50% τις αγορές τους με όπλο την ισχυρή τους ρευστότητα και αναμένεται να συνεχίσουν αυτή τη στρατηγική στους επόμενους μήνες
Όπως διαπιστώνει η Golden Destiny, τον Ιανουάριο παραγγέλθηκαν 160 πλοία συνολικής αξίας άνω των 8,7 δισ. δολ., καθώς δεν έχουν γίνει γνωστές ο τιμές για το σύνολο των συμφωνιών που έκλεισαν με τα ναυπηγεία. Τη μερίδα του λέοντος είχαν τα ειδικά προτζεκτ, όπως και στην περίπτωση των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς απορρόφησαν κεφάλαια άνω των 6 δισ. δολαρίων σε σύνολο 8,7 δισ.
Σύμφωνα με τους αναλυτές από τους Έλληνες επενδύθηκαν κεφάλαια ύψους 204 εκατ. δολαρίων σε τάνκερ και στα δύο ειδικά πρότζεκτ 1,3 δισ. δολ. Έτσι, παγιώνεται η μεταστροφή των Ελλήνων από τα πλοία ξηρού φορτίου σε τάνκερ και ειδικά πλοία, καθώς σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 οι σχετικές επενδύσεις τους αυξήθηκαν κατά 50%.
Εκτιμάται ότι το 2013 θα καταγραφεί αύξηση των επενδύσεων τόσο για νέα πλοία όσο και για αγορές πλοίων από όσες εταιρείες διατηρούν ρευστότητα. Οι ναυτιλιακές εταιρείες προβλέπουν ότι η πτώση των αξιών έχει αρχίσει να φθάνει στο τέλος, επομένως δεν έχει νόημα να περιμένουν σημαντικές εξελίξεις διακινδυνεύοντας να χάσουν μία καλή ευκαιρία. Ήδη οι Έλληνες εφοπλιστές στα second hand πλοία έχουν αυξήσει κατά 50% τις αγορές τους με όπλο την ισχυρή τους ρευστότητα και αναμένεται να συνεχίσουν αυτή τη στρατηγική στους επόμενους μήνες