Ερώτηση στην Κομισιόν κατέθεσε ο ευρωβουλευτής Νίκος Χουντής σχετικά με τη φημολογούμενη πρόταση της Cosco περί τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης στην κατεύθυνση κατάργησης ή ενδεχομένως περιορισμού της καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες από... ναυτιλιακούς φορείς, όντως υπάρχει αίτημα από την κινεζική πλευρά για αναπροσαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, εξαιτίας της κρίσης που διέπει τη ναυτική βιομηχανία. Ετησίως, η Cosco δίνει 28 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.
Από την άλλη πλευρά, ανταγωνιστικότερα τιμολόγια ζητά και η Mediterranean Shipping Company από τον ΟΛΠ, στο πλαίσιο αύξησης της ελάχιστης εγγυημένης διακίνησης containers στον προβλήτα Ι του οργανισμού. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις, προκειμένου να αυξηθεί το μίνιμουμ των φορτίων που θα φέρνει η MSC, από 150.000 κοντέινερ που είναι σήμερα, στα 350.000 ετησίως. Αυξάνοντας τα φορτία της, η MSC αιτείται καλύτερης τιμολόγησης.
Σημειώνεται ότι από τα 625.014 κοντέινερ που διακινήθηκαν πέρσι από τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ, πάνω από το 85% υπολογίζεται ότι ήταν φορτία που έφερε η MSC.
Πάντως, τόσο ο ΟΛΠ όσο και η Cosco δέχονται καταγγελίες για την έξοδο υπέρβαρων εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Νέου Ικονίου.
Σύμφωνα με το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ), έπειτα από πιέσεις συγκεκριμένων φορέων προς τον ΟΛΠ και την Cosco ζητείται στις μεταφορικές επιχειρήσεις να επιτρέπεται η φόρτωση των ΦΔΧ πάνω από το επιτρεπτό αναγραφόμενο τονάζ της άδειας του οχήματος.