Εντός της εβδομάδας αναμένεται να ολοκληρώσει το έργο του σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το πλοίο Nordic Explorer της νορβηγικής εταιρίας PGS το οποίο βρίσκεται στο Ιόνιο Πέλαγος, στα ανοιχτά της Ζακύνθου.
Το σκάφος που πραγματοποιεί εδώ και μήνες εκτεταμένες έρευνες για κοιτάσματα υδρογονανθράκων στη δυτική ακτή της Ελλάδας, αλλά και στα νότια της Κρήτης, έχει ήδη συγκεντρώσει δεδομένα, τα οποία αναμένεται να...
πουλήσει σε όσες εταιρίες ενδιαφερθούν για να δουν εάν αξίζει να κάνουν εξορύξεις.
Η έρευνα έχει επεκταθεί σε γραμμές 12,519 τ.χλμ από 8 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα, αρχικά, καθώς φαίνεται υπάρχει έντονο γαλλικό ενδιαφέρον (Total).
Εντός του Μαΐου η νορβηγική PGS αναμένεται να συγκεντρώσει ένα «fast track demo» των ερευνών, με πρωτόλεια στοιχεία, ώστε να απευθυνθεί στους ενδιαφερόμενους, με στόχο να προσελκύσει όσο γίνεται περισσότερες εταιρίες εξορύξεων.
Στη συνέχεια κι ανάλογα με το πόσες εταιρίες κινηθούν θα ετοιμαστούν τα total data packages, που θα περιλαμβάνουν αναλυτικά στοιχεία από σεισμικές έρευνες με περιγραφές, ψηφιακούς χάρτες δεδομένων, αλλά και συνολική ερμηνεία που απεικονίζει το τι υπάρχει στις περιοχές έρευνας. Εντός του 2014, αναμένεται να ξεκαθαρίσει, εάν οι εταιρείες που θα αγοράσουν τα total data packages θα προχωρήσουν, χωρίς συμπληρωματικά στοιχεία, στην εκκίνηση ερευνών, που προηγείται τις όποιας επένδυσης σε πλατφόμες κτλ., που τοποθετείται το 2019.
Με αυτά τα δεδομένα διερμηνεύεται και η έντονη κινητικότητα ναυτιλιακών εταιριών (Ocean Rig), με αύξηση παρουσίας στην Ελλάδα, όπου βλέπουν ότι υπάρχει «ψωμί»…
Στο μεταξύ αυστηρότερες διατάξεις προωθεί η Ε.Ε. για τις υπεράκτιες γεωτρήσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου. Με σχέδιο Οδηγίας, που αναμένεται να εγκριθεί από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου μέχρι το Μάιο, οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν άδεια για σχεδιαζόμενες γεωτρήσεις θα είναι υποχρεωμένες πλέον να υποβάλουν εκθέσεις κινδύνου και σχέδια έκτακτων αναγκών, για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στη συνέχεια η νέα Οδηγία θα πρέπει να υιοθετηθεί και να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο κάθε κράτους-μέλους, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Η σχετική συμφωνία για την προώθηση του αναγκαίου νομοθετικού πλαισίου επετεύχθη μεταξύ εκπροσώπων του Ευρωκοινοβουλίου και του Συμβουλίου την περασμένη Πέμπτη. Εξασφαλίζει, όπως δήλωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας Amalia Sartori, το κατάλληλο νομικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την πρόληψη ατυχημάτων στις θαλάσσιες περιοχές της Ε.Ε. και θα διασφαλίζει την ταχεία επέμβαση για την αποτροπή πιθανής βλάβης. Η προηγούμενη Οδηγία αριθμεί 20 έτη και θεωρείται ότι δεν εγγυάται την ασφάλεια των υπεράκτιων γεωτρήσεων με κατάλληλο τρόπο, είπε από την πλευρά του ο Ivo Belet, που ηγήθηκε των διαπραγματεύσεων.
Το σκάφος που πραγματοποιεί εδώ και μήνες εκτεταμένες έρευνες για κοιτάσματα υδρογονανθράκων στη δυτική ακτή της Ελλάδας, αλλά και στα νότια της Κρήτης, έχει ήδη συγκεντρώσει δεδομένα, τα οποία αναμένεται να...
πουλήσει σε όσες εταιρίες ενδιαφερθούν για να δουν εάν αξίζει να κάνουν εξορύξεις.
Η έρευνα έχει επεκταθεί σε γραμμές 12,519 τ.χλμ από 8 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα, αρχικά, καθώς φαίνεται υπάρχει έντονο γαλλικό ενδιαφέρον (Total).
Εντός του Μαΐου η νορβηγική PGS αναμένεται να συγκεντρώσει ένα «fast track demo» των ερευνών, με πρωτόλεια στοιχεία, ώστε να απευθυνθεί στους ενδιαφερόμενους, με στόχο να προσελκύσει όσο γίνεται περισσότερες εταιρίες εξορύξεων.
Στη συνέχεια κι ανάλογα με το πόσες εταιρίες κινηθούν θα ετοιμαστούν τα total data packages, που θα περιλαμβάνουν αναλυτικά στοιχεία από σεισμικές έρευνες με περιγραφές, ψηφιακούς χάρτες δεδομένων, αλλά και συνολική ερμηνεία που απεικονίζει το τι υπάρχει στις περιοχές έρευνας. Εντός του 2014, αναμένεται να ξεκαθαρίσει, εάν οι εταιρείες που θα αγοράσουν τα total data packages θα προχωρήσουν, χωρίς συμπληρωματικά στοιχεία, στην εκκίνηση ερευνών, που προηγείται τις όποιας επένδυσης σε πλατφόμες κτλ., που τοποθετείται το 2019.
Με αυτά τα δεδομένα διερμηνεύεται και η έντονη κινητικότητα ναυτιλιακών εταιριών (Ocean Rig), με αύξηση παρουσίας στην Ελλάδα, όπου βλέπουν ότι υπάρχει «ψωμί»…
Στο μεταξύ αυστηρότερες διατάξεις προωθεί η Ε.Ε. για τις υπεράκτιες γεωτρήσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου. Με σχέδιο Οδηγίας, που αναμένεται να εγκριθεί από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου μέχρι το Μάιο, οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν άδεια για σχεδιαζόμενες γεωτρήσεις θα είναι υποχρεωμένες πλέον να υποβάλουν εκθέσεις κινδύνου και σχέδια έκτακτων αναγκών, για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στη συνέχεια η νέα Οδηγία θα πρέπει να υιοθετηθεί και να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο κάθε κράτους-μέλους, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Η σχετική συμφωνία για την προώθηση του αναγκαίου νομοθετικού πλαισίου επετεύχθη μεταξύ εκπροσώπων του Ευρωκοινοβουλίου και του Συμβουλίου την περασμένη Πέμπτη. Εξασφαλίζει, όπως δήλωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας Amalia Sartori, το κατάλληλο νομικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την πρόληψη ατυχημάτων στις θαλάσσιες περιοχές της Ε.Ε. και θα διασφαλίζει την ταχεία επέμβαση για την αποτροπή πιθανής βλάβης. Η προηγούμενη Οδηγία αριθμεί 20 έτη και θεωρείται ότι δεν εγγυάται την ασφάλεια των υπεράκτιων γεωτρήσεων με κατάλληλο τρόπο, είπε από την πλευρά του ο Ivo Belet, που ηγήθηκε των διαπραγματεύσεων.