Ο κ. Σαμαράς έχει μία χρυσή ευκαιρία να πείσει τον λαό ότι η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει δύο μέτρα και δύο σταθμά ζητώντας την κατάργηση των φορολογικών προνομίων των βουλευτών.
Τα υπόλοιπα, π.χ. διανομή πρωτογενούς πλεονάσματος, θα μοιάζουν δευτερεύοντα μπροστά του...
Η συντριπτική πλειονότητα του ελληνικού λαού πνέει τα μένεα εναντίον της πολιτικής ελίτ της χώρας καθώς τη θεωρεί υπεύθυνη για τα χάλια της οικονομίας.
Το επιχείρημα που θέλει οι.. πολιτικοί να εκλέγονται από τον λαό σε μια δημοκρατία και επομένως ο τελευταίος δεν θα πρέπει να θεωρείται τελείως άμοιρος ευθυνών δεν φαίνεται να τυγχάνει ευρείας αποδοχής.
Μιλώντας χθες στην κοινοβουλευτική ομάδα της Ν.Δ., ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς ανέφερε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2013 θα πλησιάσει και μπορεί να υπερβεί το 1 δισ. ευρώ και το 70% αυτού θα διανεμηθεί σε χαμηλοσυνταξιούχους και ενστόλους.
Αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις των ενδιαφερομένων και των υπολοίπων, η υποδοχή της ανακοίνωσης είναι ερώτημα.
Προς το παρόν, οι χαμηλοσυνταξιούχοι κρατάνε στάση υπομονής για να δουν τι τους αναλογεί, ενώ οι ένστολοι θεωρούν αυτονόητη την επιστροφή των χρημάτων μετά την απόφαση του ΣτΕ, θεωρώντας εαυτούς αδικημένους.
Οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι, εκτός ειδικών μισθολογίων, θεωρούν ότι ο πυρήνας του κράτους τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης από την κυβέρνηση σε σχέση με τους ίδιους. Τέλος, οι ιδιωτικοί υπάλληλοι εμφανίζονται θυμωμένοι γιατί θεωρούν ότι τα δικά τους λεφτά για φόρους και χαράτσια ανακυκλώνονται στο βαθύ κράτος.
Όμως, ο πρωθυπουργός έχει μία μεγάλη ευκαιρία να κερδίσει τις εντυπώσεις, κάνοντας κάτι που είναι ηθικά και δημοσιονομικά σωστό.
Να προχωρήσει στις απαιτούμενες ενέργειες για τη φορολόγηση του συνόλου της βουλευτικής αποζημίωσης με βάση την κλίμακα φορολόγησης των φυσικών προσώπων.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος του Ζ΄ Ψηφίσματος του 1975 όπως έχει τροποποιηθεί (νόμος 3842 του 2010) και ισχύει, το 25% του ακαθάριστου ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης πρέπει να αφαιρείται για την κάλυψη πάσης φύσεως εξόδων, π.χ. δαπάνες μίσθωσης γραφείων.
Ο ανωτέρω Νόμος του 2010 συμπεριέλαβε επίσης τους δικαστές σύμφωνα με την τοποθέτηση της κ. Γιαννακάκη, βουλευτή της ΔΗΜΑΡ, στη Βουλή τον περασμένο Οκτώβριο.
Όμως, άλλα επιδόματα, όπως η αποζημίωση για συμμετοχή σε κοινοβουλευτικές επιτροπές, η τηλεφωνική και ταχυδρομική ατέλεια κ.τ.λ., είναι αφορολόγητα.
Έτσι καταστρατηγήθηκε η αναλογία 25% αφορολόγητο και 75% φορολογημένο. Το αποτέλεσμα είναι το 65%-70% να είναι αφορολόγητο και το υπόλοιπο να φορολογείται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είχε αφορολόγητα εισοδήματα 64 χιλ. ευρώ περίπου σε σύνολο 94 χιλ. ευρώ περίπου.
Ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου είχε αφορολόγητα 65 χιλ. ευρώ με τη βουλευτική αποζημίωση στις 91 χιλ. ευρώ περίπου σύμφωνα με την εφημερίδα Πρώτο Θέμα.
Τίθεται λοιπόν ηθικό θέμα, αλλά και δικαιοσύνης.
Γιατί το 65% - 70% των βουλευτικών αποδοχών δεν πρέπει να φορολογείται, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα εισοδήματα των κοινών θνητών;
Ο κ. Σαμαράς έχει την ευκαιρία να αποδώσει δικαιοσύνη, αναλαμβάνοντας τη σχετική πρωτοβουλία για την κατάργηση του φορολογικού προνομίου των βουλευτών και να ικανοποιήσει το κοινό περί δικαίου αίσθημα του λαού.
Πολύ περισσότερο όταν οι δικαστές, και δικαίως, ζητάνε ίδια φορολογική μεταχείριση με τους βουλευτές σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του Μισθοδικείου που διέρρευσε, διευρύνοντας το δημοσιονομικό κόστος.
Εξυπακούεται ότι μια τέτοια ενέργεια θα είχε πολύ περισσότερη απήχηση στον λαό σε σχέση με την αναδιανομή του 70% του πρωτογενούς πλεονάσματος σε λίγους μήνες ή με τις δίκες και τις προφυλακίσεις επιφανών πολιτικών, επιχειρηματιών και άλλων.
Αν λοιπόν ο κ. Σαμαράς δεν πάρει την πρωτοβουλία αυτό το διάστημα που πολύς κόσμος έχει γονατίσει από τους φόρους, κάποιος άλλος θα βρεθεί να το κάνει αργότερα, κλέβοντάς του τη δόξα.
Επομένως, δεν έχει νόημα να περιμένει όσο κι αν δεν επιθυμεί να μη δυσαρεστήσει τους 300.
Dr. Money
Τα υπόλοιπα, π.χ. διανομή πρωτογενούς πλεονάσματος, θα μοιάζουν δευτερεύοντα μπροστά του...
Η συντριπτική πλειονότητα του ελληνικού λαού πνέει τα μένεα εναντίον της πολιτικής ελίτ της χώρας καθώς τη θεωρεί υπεύθυνη για τα χάλια της οικονομίας.
Το επιχείρημα που θέλει οι.. πολιτικοί να εκλέγονται από τον λαό σε μια δημοκρατία και επομένως ο τελευταίος δεν θα πρέπει να θεωρείται τελείως άμοιρος ευθυνών δεν φαίνεται να τυγχάνει ευρείας αποδοχής.
Μιλώντας χθες στην κοινοβουλευτική ομάδα της Ν.Δ., ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς ανέφερε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του 2013 θα πλησιάσει και μπορεί να υπερβεί το 1 δισ. ευρώ και το 70% αυτού θα διανεμηθεί σε χαμηλοσυνταξιούχους και ενστόλους.
Αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις των ενδιαφερομένων και των υπολοίπων, η υποδοχή της ανακοίνωσης είναι ερώτημα.
Προς το παρόν, οι χαμηλοσυνταξιούχοι κρατάνε στάση υπομονής για να δουν τι τους αναλογεί, ενώ οι ένστολοι θεωρούν αυτονόητη την επιστροφή των χρημάτων μετά την απόφαση του ΣτΕ, θεωρώντας εαυτούς αδικημένους.
Οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι, εκτός ειδικών μισθολογίων, θεωρούν ότι ο πυρήνας του κράτους τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης από την κυβέρνηση σε σχέση με τους ίδιους. Τέλος, οι ιδιωτικοί υπάλληλοι εμφανίζονται θυμωμένοι γιατί θεωρούν ότι τα δικά τους λεφτά για φόρους και χαράτσια ανακυκλώνονται στο βαθύ κράτος.
Όμως, ο πρωθυπουργός έχει μία μεγάλη ευκαιρία να κερδίσει τις εντυπώσεις, κάνοντας κάτι που είναι ηθικά και δημοσιονομικά σωστό.
Να προχωρήσει στις απαιτούμενες ενέργειες για τη φορολόγηση του συνόλου της βουλευτικής αποζημίωσης με βάση την κλίμακα φορολόγησης των φυσικών προσώπων.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος του Ζ΄ Ψηφίσματος του 1975 όπως έχει τροποποιηθεί (νόμος 3842 του 2010) και ισχύει, το 25% του ακαθάριστου ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης πρέπει να αφαιρείται για την κάλυψη πάσης φύσεως εξόδων, π.χ. δαπάνες μίσθωσης γραφείων.
Ο ανωτέρω Νόμος του 2010 συμπεριέλαβε επίσης τους δικαστές σύμφωνα με την τοποθέτηση της κ. Γιαννακάκη, βουλευτή της ΔΗΜΑΡ, στη Βουλή τον περασμένο Οκτώβριο.
Όμως, άλλα επιδόματα, όπως η αποζημίωση για συμμετοχή σε κοινοβουλευτικές επιτροπές, η τηλεφωνική και ταχυδρομική ατέλεια κ.τ.λ., είναι αφορολόγητα.
Έτσι καταστρατηγήθηκε η αναλογία 25% αφορολόγητο και 75% φορολογημένο. Το αποτέλεσμα είναι το 65%-70% να είναι αφορολόγητο και το υπόλοιπο να φορολογείται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είχε αφορολόγητα εισοδήματα 64 χιλ. ευρώ περίπου σε σύνολο 94 χιλ. ευρώ περίπου.
Ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου είχε αφορολόγητα 65 χιλ. ευρώ με τη βουλευτική αποζημίωση στις 91 χιλ. ευρώ περίπου σύμφωνα με την εφημερίδα Πρώτο Θέμα.
Τίθεται λοιπόν ηθικό θέμα, αλλά και δικαιοσύνης.
Γιατί το 65% - 70% των βουλευτικών αποδοχών δεν πρέπει να φορολογείται, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα εισοδήματα των κοινών θνητών;
Ο κ. Σαμαράς έχει την ευκαιρία να αποδώσει δικαιοσύνη, αναλαμβάνοντας τη σχετική πρωτοβουλία για την κατάργηση του φορολογικού προνομίου των βουλευτών και να ικανοποιήσει το κοινό περί δικαίου αίσθημα του λαού.
Πολύ περισσότερο όταν οι δικαστές, και δικαίως, ζητάνε ίδια φορολογική μεταχείριση με τους βουλευτές σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του Μισθοδικείου που διέρρευσε, διευρύνοντας το δημοσιονομικό κόστος.
Εξυπακούεται ότι μια τέτοια ενέργεια θα είχε πολύ περισσότερη απήχηση στον λαό σε σχέση με την αναδιανομή του 70% του πρωτογενούς πλεονάσματος σε λίγους μήνες ή με τις δίκες και τις προφυλακίσεις επιφανών πολιτικών, επιχειρηματιών και άλλων.
Αν λοιπόν ο κ. Σαμαράς δεν πάρει την πρωτοβουλία αυτό το διάστημα που πολύς κόσμος έχει γονατίσει από τους φόρους, κάποιος άλλος θα βρεθεί να το κάνει αργότερα, κλέβοντάς του τη δόξα.
Επομένως, δεν έχει νόημα να περιμένει όσο κι αν δεν επιθυμεί να μη δυσαρεστήσει τους 300.
Dr. Money