Αναβρασμός επικρατεί μεταξύ των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ για την τροπολογία που κατατέθηκε χθες βράδυ στην Βουλή και εκχωρεί μέρος του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ.
Συγκεκριμένα η τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα στα ΚΤΕΛ τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη να εκτελούν αστικές συγκοινωνίες κατατέθηκε από τους υπουργούς Εσωτερικών Αλέξανδρο Χαρίτση, Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Μαυραγάνη, στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις».
Μεταξύ άλλων στην τροπολογία αναφέρεται ότι «επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ (δηλαδή του ΟΑΣΘ) και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα.
Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Μεταφορών». Ανάλογη δυνατότητα προβλέπεται για τον ΟΑΣΑ στην Αθήνα.
Με την τροπολογία προβλέπεται ότι τα δρομολόγια θα προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ και θα εγκρίνονται από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών. Στις συμβάσεις που θα καταρτίζονται θα καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και ανθρώπινων πόρων από τους συμβαλλόμενους.
Προκειμένου να υπάρχει ενιαίο σύστημα επικοινωνίας και λειτουργίας, στην παρ. 5 της τροπολογίας προβλέπεται ότι υποχρεώνονται τα ΚΤΕΛ, εντός τεσσάρων μηνών, να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής και συστήματα για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβατών με τα συστήματα του ΟΣΕΘ.
Τέλος, με την παρ. 7 προβλέπεται η σταδιακή, τμηματική μεταβίβαση του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ στην ΑΣΥΘ, με παράλληλη μεταβίβαση των αναγκαίων μέσων. Αυτό θα γίνεται με απλή υπουργική απόφαση πριν από την έκδοση των αποφάσεων για την πλήρη ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στην ΑΣΥΘ η οποία βάσει του νόμου 4482/17 θα αντικαταστήσει ως τον Δεκέμβριο του 2019 τον ΟΑΣΘ μετά την πλήρη εκκαθάρισή του.
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι- Tί έλεγε ο Παππάς
Αυτήν την ώρα το σωματείο εργαζομένων συνεδριάζει και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων. Οι εργαζόμενοι φοβούνται απολύσεις μετά την διχοτόμηση του συγκοινωνιακού έργου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις στις 25 Σεπτεμβρίου ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς είχε απορρίψει την πρόταση του ΚΤΕΛ να αναλάβει κάποια δρομολόγια στην ύπαιθρο του νομού Θεσσαλονίκης...
- Επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν στο Greece-Salonika στις 27/9 (δείτε αναλυτικά το δημοσίευμα αλλά και τις γραμμές που μπαίνουν στο "στόχαστρο" 👉 εδώ)
Συγκεκριμένα η τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα στα ΚΤΕΛ τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη να εκτελούν αστικές συγκοινωνίες κατατέθηκε από τους υπουργούς Εσωτερικών Αλέξανδρο Χαρίτση, Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Μαυραγάνη, στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις».
Μεταξύ άλλων στην τροπολογία αναφέρεται ότι «επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ (δηλαδή του ΟΑΣΘ) και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα.
Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Μεταφορών». Ανάλογη δυνατότητα προβλέπεται για τον ΟΑΣΑ στην Αθήνα.
Με την τροπολογία προβλέπεται ότι τα δρομολόγια θα προτείνονται από τον ΟΑΣΑ ή τον ΟΣΕΘ και θα εγκρίνονται από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών. Στις συμβάσεις που θα καταρτίζονται θα καθορίζεται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και ανθρώπινων πόρων από τους συμβαλλόμενους.
Προκειμένου να υπάρχει ενιαίο σύστημα επικοινωνίας και λειτουργίας, στην παρ. 5 της τροπολογίας προβλέπεται ότι υποχρεώνονται τα ΚΤΕΛ, εντός τεσσάρων μηνών, να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής και συστήματα για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβατών με τα συστήματα του ΟΣΕΘ.
Τέλος, με την παρ. 7 προβλέπεται η σταδιακή, τμηματική μεταβίβαση του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ στην ΑΣΥΘ, με παράλληλη μεταβίβαση των αναγκαίων μέσων. Αυτό θα γίνεται με απλή υπουργική απόφαση πριν από την έκδοση των αποφάσεων για την πλήρη ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στην ΑΣΥΘ η οποία βάσει του νόμου 4482/17 θα αντικαταστήσει ως τον Δεκέμβριο του 2019 τον ΟΑΣΘ μετά την πλήρη εκκαθάρισή του.
Αντιδρούν οι εργαζόμενοι- Tί έλεγε ο Παππάς
Αυτήν την ώρα το σωματείο εργαζομένων συνεδριάζει και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων. Οι εργαζόμενοι φοβούνται απολύσεις μετά την διχοτόμηση του συγκοινωνιακού έργου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις στις 25 Σεπτεμβρίου ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς είχε απορρίψει την πρόταση του ΚΤΕΛ να αναλάβει κάποια δρομολόγια στην ύπαιθρο του νομού Θεσσαλονίκης...