Μέσα σε ένα μήνα συνέβη ό,τι αναμενόταν να γίνει μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Ο λόγος για τον θεαματικό ρυθμό ανάπτυξης που σημειώνουν οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ο οποίος τον Μάρτιο του 2020 ήταν 307% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019.
Oπως μάλιστα σημειώνουν τα στελέχη της Convert Group, είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι οι παραγγελίες στα online σούπερ μάρκετ που δεν ολοκληρώθηκαν λόγω του ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμες ημέρες και ώρες παράδοσης (τα λεγόμενα «παράθυρα παράδοσης») ανήλθαν σε δεκάδες χιλιάδες τον Μάρτιο, οπότε η ανάπτυξη του καναλιού θα μπορούσε να είναι ακόμα μεγαλύτερη εάν οι επιχειρήσεις είχαν τις υποδομές να τις υποστηρίξουν. Πάντως, ακόμη κι όσοι δεν ψώνισαν τελικά, σίγουρα ενδιαφέρθηκαν να μάθουν τι είναι τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, με συνέπεια οι επισκέψεις στα εν λόγω καταστήματα να φθάσουν τον Μάρτιο του 2020 τα 4 εκατομμύρια, αυξημένες κατά 61% σε ετήσια βάση.
Η εβδομάδα με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, 501%, των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ ήταν αυτή από 16 έως 22 Μαρτίου 2020. Μάλιστα, τη Δευτέρα 16 Μαρτίου οι πωλήσεις σε αξία δεν αυξήθηκαν ούτε μία ούτε δύο, αλλά 14 φορές σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα του 2019, καταγράφοντας για την ακρίβεια άνοδο 1.320%.
Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 134%. Υπενθυμίζεται ότι συνολικά το 2019 ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ ήταν 37%.
Η στροφή πολλών καταναλωτών σε αυτό το κανάλι αγορών έχει ως συνέπεια το μερίδιό του στο σύνολο του τζίρου των σούπερ μάρκετ, από μόλις 0,4% στις αρχές του έτους, να φθάσει το 1,8% την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου. Πρόκειται για τεράστιο άλμα, εάν αναλογισθεί κάποιος ότι ακόμη και στις ώριμες αγορές το μερίδιο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ ήταν –προ κορωνοϊού– 5%. Σημειώνεται ότι συνολικά, πάντως, τα σούπερ μάρκετ (τα φυσικά καταστήματα) κατάφεραν μέσα σε διάστημα μερικών εβδομάδων, από τις 24 Μαρτίου έως τις 12 Απριλίου, να σπάσουν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ, σημειώνοντας τζίρο 1,035 δισ. ευρώ (στοιχεία IRI) έναντι 792,51 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οχι μόνο πολύ περισσότεροι καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με την προ κορωνοϊού περίοδο, αλλά έκαναν και περισσότερες αγορές, με συνέπεια να αυξηθεί σημαντικά η αξία του λεγόμενου μέσου «καλαθιού». Στο πρώτο τρίμηνο του 2020 έφθασε τα 111 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, έναντι 89,7 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 και 87,8 ευρώ για το σύνολο της περυσινής χρονιάς.
Ειδικά την περίοδο από 24 Φεβρουαρίου (ημέρα ανακοίνωσης του πρώτου επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 στην Ελλάδα) έως 31 Μαρτίου 2020, το μέσο «καλάθι» από το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ περιέχει 51 προϊόντα. Τα προϊόντα που κατέγραψαν την ίδια περίοδο τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων ταυτίζονται σε σημαντικό βαθμό με αυτά που αγόρασαν οι καταναλωτές και από τα φυσικά καταστήματα των αλυσίδων. Ετσι, στις πρώτες πέντε θέσεις βρίσκονται τα προϊόντα γενικού καθαρισμού (αύξηση 1.404% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο), αλεύρι - σιμιγδάλι (1.234%), ρύζι - όσπρια (614%), προϊόντα καθαρισμού σώματος (540%) και ζυμαρικά (509%)/πηγή Καθημερινή
Oπως μάλιστα σημειώνουν τα στελέχη της Convert Group, είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι οι παραγγελίες στα online σούπερ μάρκετ που δεν ολοκληρώθηκαν λόγω του ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμες ημέρες και ώρες παράδοσης (τα λεγόμενα «παράθυρα παράδοσης») ανήλθαν σε δεκάδες χιλιάδες τον Μάρτιο, οπότε η ανάπτυξη του καναλιού θα μπορούσε να είναι ακόμα μεγαλύτερη εάν οι επιχειρήσεις είχαν τις υποδομές να τις υποστηρίξουν. Πάντως, ακόμη κι όσοι δεν ψώνισαν τελικά, σίγουρα ενδιαφέρθηκαν να μάθουν τι είναι τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, με συνέπεια οι επισκέψεις στα εν λόγω καταστήματα να φθάσουν τον Μάρτιο του 2020 τα 4 εκατομμύρια, αυξημένες κατά 61% σε ετήσια βάση.
Η εβδομάδα με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, 501%, των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ ήταν αυτή από 16 έως 22 Μαρτίου 2020. Μάλιστα, τη Δευτέρα 16 Μαρτίου οι πωλήσεις σε αξία δεν αυξήθηκαν ούτε μία ούτε δύο, αλλά 14 φορές σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα του 2019, καταγράφοντας για την ακρίβεια άνοδο 1.320%.
Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 134%. Υπενθυμίζεται ότι συνολικά το 2019 ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ ήταν 37%.
Η στροφή πολλών καταναλωτών σε αυτό το κανάλι αγορών έχει ως συνέπεια το μερίδιό του στο σύνολο του τζίρου των σούπερ μάρκετ, από μόλις 0,4% στις αρχές του έτους, να φθάσει το 1,8% την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου. Πρόκειται για τεράστιο άλμα, εάν αναλογισθεί κάποιος ότι ακόμη και στις ώριμες αγορές το μερίδιο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ ήταν –προ κορωνοϊού– 5%. Σημειώνεται ότι συνολικά, πάντως, τα σούπερ μάρκετ (τα φυσικά καταστήματα) κατάφεραν μέσα σε διάστημα μερικών εβδομάδων, από τις 24 Μαρτίου έως τις 12 Απριλίου, να σπάσουν το φράγμα του 1 δισ. ευρώ, σημειώνοντας τζίρο 1,035 δισ. ευρώ (στοιχεία IRI) έναντι 792,51 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οχι μόνο πολύ περισσότεροι καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με την προ κορωνοϊού περίοδο, αλλά έκαναν και περισσότερες αγορές, με συνέπεια να αυξηθεί σημαντικά η αξία του λεγόμενου μέσου «καλαθιού». Στο πρώτο τρίμηνο του 2020 έφθασε τα 111 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, έναντι 89,7 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 και 87,8 ευρώ για το σύνολο της περυσινής χρονιάς.
Ειδικά την περίοδο από 24 Φεβρουαρίου (ημέρα ανακοίνωσης του πρώτου επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 στην Ελλάδα) έως 31 Μαρτίου 2020, το μέσο «καλάθι» από το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ περιέχει 51 προϊόντα. Τα προϊόντα που κατέγραψαν την ίδια περίοδο τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων ταυτίζονται σε σημαντικό βαθμό με αυτά που αγόρασαν οι καταναλωτές και από τα φυσικά καταστήματα των αλυσίδων. Ετσι, στις πρώτες πέντε θέσεις βρίσκονται τα προϊόντα γενικού καθαρισμού (αύξηση 1.404% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο), αλεύρι - σιμιγδάλι (1.234%), ρύζι - όσπρια (614%), προϊόντα καθαρισμού σώματος (540%) και ζυμαρικά (509%)/πηγή Καθημερινή