- Τραγικές προχειρότητες εκθέτουν την ΕΛ.ΑΣ.
- Σε όλα τα πλάνα που δείχνει τους αστυνομικούς να πιάνουν τους πίνακες, είναι αξιοσημείωτο ότι κανείς τους δεν φοράει γάντια, δεν υπάρχει φροντίδα για τον κατάλληλο φωτισμό των χώρων όπου βρίσκονται οι πίνακες και δεν έχουν τοποθετηθεί σε κάποιο κάδρο ή προστατευτικό κάλυμμα..
Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η μεταχείριση των δύο σπάνιων πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν που βρέθηκαν εννέα χρόνια μετά την κλοπή τους από την Εθνική Πινακοθήκη.
Κατά τη συνέντευξη Τύπου από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και τη Λίνα Μενδώνη, το πρωί της Τρίτης, ένα στιγμιότυπο στιγμάτισε την κατά τ’ άλλα μεγάλη επιτυχία της εξεύρεσης των πινάκων και του δράστη της κλοπής.
Απίστευτη εξέλιξη: Στο Διεθνές Δικαστήριο οι υπεύθυνοι για τη μαζική καταστροφή οικοσυστημάτων
Και οι δύο πίνακες είχαν τοποθετηθεί πρόχειρα σε ένα πάγκο. Κάποια στιγμή, σημειώθηκε ένα ατύχημα με το «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, με τον πίνακα να πέφτει στο έδαφος…
Στη συνέχεια, ο αστυνομικός που κλήθηκε να τον τοποθετήσει ξανά στη θέση του, τον έπιασε σαν ένα απλό αντικείμενο μηδαμινής αξίας…
Δείτε το στιγμιότυπο στο 1:28
Προχειρότητες
Σε όλα τα πλάνα που δείχνει τους αστυνομικούς να πιάνουν τους πίνακες, είναι αξιοσημείωτο ότι κανείς τους δεν φοράει γάντια, δεν υπάρχει φροντίδα για τον κατάλληλο φωτισμό των χώρων όπου βρίσκονται οι πίνακες και δεν έχουν τοποθετηθεί σε κάποιο κάδρο ή προστατευτικό κάλυμμα.
Τα δύο έργα τέχνης φωτογραφήθηκαν ουκ ολίγες φορές και μάλιστα με φλας, του οποίου η χρήση απαγορεύεται στα περισσότερα μουσεία. Γενικότερα, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος συντηρητής ή έστω ειδικός της τέχνης που να έχει ασχοληθεί με την κατάσταση των πινάκων.
Εξαιτίας τέτοιων προχειροτήτων είχαμε εξαρχής και την κλοπή των δύο αυτών μοναδικών έργων τέχνης το 2012, μια απώλεια που είχε στιγματίσει την ΕΛ.ΑΣ. και την τότε κυβέρνηση, και είχε χαρακτηριστεί ως «κλοπή του αιώνα»…
Υπενθυμίζεται ότι οι δύο πίνακες βρέθηκαν πεταμένοι σε μια ρεματιά, παρατημένοι στη δύναμη των στοιχείων της φύσης. Προηγουμένως, φυλάσσονταν υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες σε αποθήκη στην Κερατέα.
Εξάλλου, δεν ήταν δύο αλλά τρία τα έργα τέχνης που είχαν κλαπεί. Εκτός από τους δύο πίνακες, ήταν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια. Εξαιτίας, όμως, της βιασύνης και της κακομεταχείρισης του κλέπτη, το σχέδιο αυτό καταστράφηκε και ο δράστης το πέταξε σε μια τουαλέτα.