Αεροπλάνα, ελικόπτερα, τεθωρακισμένα, φρεγάτες και φυσικά πυρομαχικά θα αποκτηθούν από τη χώρα μας, γεγονός που την κατατάσσει στην τρίτη θέση του αγοραστή όπλων παγκοσμίως μετά την Κίνα και την Ινδία!
Η μεγάλη διαφορά αυτής της υπέρογκης αγοράς είναι ότι το σύνολο σχεδόν των εξοπλισμών θα ψωνίσουν... διπλωμάτες και όχι οι συνήθεις ύποπτοι στρατιωτικοί, ειδικοί και γραφειοκράτες. Oι πιέσεις από πέντε "φίλες"χώρες λόγω και της ονομασίας της FYROM είναι ασφυκτικές, με την κυβέρνηση να πρέπει να... τετραγωνίσει τον κύκλο, για να μη δυσαρεστήσει κανέναν..
Ο γενικός διευθυντής εξοπλισμών του υπουργείου Άμυνας Β. Βασιλάκος είναι κατηγορηματικός (“Ελευθεροτυπία”, 12/4/2008), όταν τονίζει ότι στα εξοπλιστικά προγράμματα “δεν πρέπει να παραβλέπεται και η εξέταση άλλων παραγόντων, πολιτικών ή διπλωματικών ή βιομηχανικών. Ειδικά σε ότι αφορά τις προμήθειες των F-16 και των ρωσικών TOMA, έχει εφαρμογή η πολιτικοδιπλωματική παράμετρος”.
Πέντε κυβερνήσεις,έχουν εμπλακεί σε έναν πόλεμο συμφερόντων, που αφορούν τους εξοπλισμούς στη χώρα μας. Μεγάλο τους ατού η διαφορά μας με τη FYROM και η ανάγκη εξεύρεσης αμοιβαίας αποδεκτής ονομασίας, γεγονός που μας καθιστά ευάλωτους, μιας και, εκτός από Βουκουρέστι και το ΝΑΤΟ, έρχονται και κρίσιμες ψηφοφορίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η κυβέρνηση καλείται να τετραγωνίσει τον κύκλο, προκειμένου κανείς να μην μείνει παραπονούμενος, ενώ παράλληλα πρέπει να ενισχυθούν με τα κατάλληλα όπλα και οι ένοπλες δυνάμεις. Eurofighter VS Rafale Γερμανοί, Γάλλοι, Αμερικανοί, Ρώσοι αλλά και Σουηδοί έχουν στόχο να καρπωθούν τα περίπου 15 δισ. ευρώ(!) που θα διαθέσει η κυβέρνηση, με μερίδα του λέοντος τα μαχητικά αεροπλάνα.
Πέντε κυβερνήσεις,έχουν εμπλακεί σε έναν πόλεμο συμφερόντων, που αφορούν τους εξοπλισμούς στη χώρα μας. Μεγάλο τους ατού η διαφορά μας με τη FYROM και η ανάγκη εξεύρεσης αμοιβαίας αποδεκτής ονομασίας, γεγονός που μας καθιστά ευάλωτους, μιας και, εκτός από Βουκουρέστι και το ΝΑΤΟ, έρχονται και κρίσιμες ψηφοφορίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η κυβέρνηση καλείται να τετραγωνίσει τον κύκλο, προκειμένου κανείς να μην μείνει παραπονούμενος, ενώ παράλληλα πρέπει να ενισχυθούν με τα κατάλληλα όπλα και οι ένοπλες δυνάμεις. Eurofighter VS Rafale Γερμανοί, Γάλλοι, Αμερικανοί, Ρώσοι αλλά και Σουηδοί έχουν στόχο να καρπωθούν τα περίπου 15 δισ. ευρώ(!) που θα διαθέσει η κυβέρνηση, με μερίδα του λέοντος τα μαχητικά αεροπλάνα.
Ενδιαφερόμενοι για το νέο μαχητικό τέταρτης γενεάς είναι:
• Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία και Βρετανία με το Eurofighter.
• Γαλλία με το Rafale.
• Σουηδία με το Gripen.
• Ρωσία με το Sukhoi.
• ΗΠΑ με το JSF ή το F-18.
Δύο επιτροπές στο υπουργείο Άμυνας επεξεργάζονται δύο προγράμματα. Η μία επανακαθορίζει τα κριτήρια αγοράς των νέων αεροσκαφών και η άλλη τι ακριβώς χρειάζεται για να εκσυγχρονιστούν τα ήδη υπάρχοντα. Το σημαντικό στην όλη ιστορία δεν είναι πόσες"τούμπες"κάνει ένα αεροσκάφος, αλλά τι οπλισμό μπορεί να φέρει και, το κυριότερο, αν μπορούμε να προμηθευτούμε αυτό τον οπλισμό. Γιατί στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε αεροπλάνα, αλλά όχι τον κατάλληλα εξοπλισμό τους και πυραύλους που σάπιζαν στις αποθήκες, επειδή δεν μπορούσαν να φορτωθούν στα αεροπλάνα που διαθέταμε..Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των (περίπου 100) πυραύλων Scalp, τεχνολογίας stealth (δηλαδή αόρατοι), γαλλοβρετανικής σχεδίασης, με εμβέλεια 400 χλμ. και ακρίβεια στόχου ενός μέτρου!
Σήμερα οι Scalp σαπίζουν σε αποθήκες, μια και δεν υπάρχουν τα κατάλληλα αεροπλάνα, για να τους εκτοξεύσουν! Η κυβέρνηση συζητά το ενδεχόμενο" να μην υπάρξει διεθνής διαγωνισμός αλλά απευθείας ανάθεση στη Γαλλία του Ν. Σαρκοζί" (οι λόγοι ευνόητοι..), ώστε να παραλάβουμε Mirage 2000-5, που τους εκτοξεύουν. Αν αυτό συμβεί και μπουν σε επιχειρησιακή ετοιμότητα οι Scalp, τότε μαζί με τους ρωσικούς S-300, τους αμερικανικούς Patriot και τα (ρωσικά) αντιαεροπορικά μεσαίου βεληνεκούς TOR-Μ1 και OSA αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο. Οι Αμερικανοί,πιέζουν βεβαίως ώστε οπλικά να εξαρτόμαστε πλήρως από αυτούς..Γιʼ αυτό και δεν μας επιτρέπουν να περάσουμε τους κωδικούς των S-300 στο ενιαίο αμυντικό μας σύστημα -σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο, με αποτέλεσμα να χάνουν μεγάλο μέρος της επιχειρησιακής τους ισχύος-, γιʼ αυτό και πιέζουν να μην παραλάβουμε τα Mirage 2000-5 που εκτοξεύουν τους πυραύλους Scalp, γιʼ αυτό και το παιχνίδι με το JFS . Το αμερικάνικο JFS διαθέτει τεχνολογία stealth (αόρατο) και οι Τούρκοι έχουν παραγγείλει ήδη 100 τέτοια αεροσκάφη. Οι Αμερικανοί μας εκβιάζουν (και) με την τεχνολογία του νέου αεροσκάφους τους, υποστηρίζοντας ότι σύντομα οι Τούρκοι θα αλωνίζουν στο Αιγαίο με τα αόρατα JFS, τα οποία, για να εντοπίζονται, χρειάζονται ειδικά ραντάρ. Εμείς, υποστηρίζουν οι Αμερικανοί," γνωρίζουμε και πώς τα αντιμετωπίσουμε"!
Η γερμανίδα καγκελάριος Α. Μέρκελ, επικεφαλής της εταιρείας EADS, που κατασκευάζει τα Eurofighter πιέζει για την αγορά τους καθώς το πρόγραμμα,που εγκρίθηκε επί υπουργίας Τσοχατζόπουλου,δεν υλοποιήθηκε ποτέ για οικονομικούς λόγους. Οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι, βέβαια, θέλουν διεθνή διαγωνισμό, μια και σε περίπτωση διαγωνισμού το Eurofighter τίθεται εκτός μάχης. Είναι πανάκριβο, με κόστος περίπου 120 εκατ. ευρώ το ένα! Με την... έκπτωση θα μας έρθει περίπου στα 100 εκατ. ευρώ, αλλά πάλι είναι κατά πολύ ακριβότερο από το γαλλικό Rafale, που κοστίζει 60-70 εκατ. ευρώ..
Δύο επιτροπές στο υπουργείο Άμυνας επεξεργάζονται δύο προγράμματα. Η μία επανακαθορίζει τα κριτήρια αγοράς των νέων αεροσκαφών και η άλλη τι ακριβώς χρειάζεται για να εκσυγχρονιστούν τα ήδη υπάρχοντα. Το σημαντικό στην όλη ιστορία δεν είναι πόσες"τούμπες"κάνει ένα αεροσκάφος, αλλά τι οπλισμό μπορεί να φέρει και, το κυριότερο, αν μπορούμε να προμηθευτούμε αυτό τον οπλισμό. Γιατί στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε αεροπλάνα, αλλά όχι τον κατάλληλα εξοπλισμό τους και πυραύλους που σάπιζαν στις αποθήκες, επειδή δεν μπορούσαν να φορτωθούν στα αεροπλάνα που διαθέταμε..Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των (περίπου 100) πυραύλων Scalp, τεχνολογίας stealth (δηλαδή αόρατοι), γαλλοβρετανικής σχεδίασης, με εμβέλεια 400 χλμ. και ακρίβεια στόχου ενός μέτρου!
Σήμερα οι Scalp σαπίζουν σε αποθήκες, μια και δεν υπάρχουν τα κατάλληλα αεροπλάνα, για να τους εκτοξεύσουν! Η κυβέρνηση συζητά το ενδεχόμενο" να μην υπάρξει διεθνής διαγωνισμός αλλά απευθείας ανάθεση στη Γαλλία του Ν. Σαρκοζί" (οι λόγοι ευνόητοι..), ώστε να παραλάβουμε Mirage 2000-5, που τους εκτοξεύουν. Αν αυτό συμβεί και μπουν σε επιχειρησιακή ετοιμότητα οι Scalp, τότε μαζί με τους ρωσικούς S-300, τους αμερικανικούς Patriot και τα (ρωσικά) αντιαεροπορικά μεσαίου βεληνεκούς TOR-Μ1 και OSA αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο. Οι Αμερικανοί,πιέζουν βεβαίως ώστε οπλικά να εξαρτόμαστε πλήρως από αυτούς..Γιʼ αυτό και δεν μας επιτρέπουν να περάσουμε τους κωδικούς των S-300 στο ενιαίο αμυντικό μας σύστημα -σήμερα λειτουργούν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο, με αποτέλεσμα να χάνουν μεγάλο μέρος της επιχειρησιακής τους ισχύος-, γιʼ αυτό και πιέζουν να μην παραλάβουμε τα Mirage 2000-5 που εκτοξεύουν τους πυραύλους Scalp, γιʼ αυτό και το παιχνίδι με το JFS . Το αμερικάνικο JFS διαθέτει τεχνολογία stealth (αόρατο) και οι Τούρκοι έχουν παραγγείλει ήδη 100 τέτοια αεροσκάφη. Οι Αμερικανοί μας εκβιάζουν (και) με την τεχνολογία του νέου αεροσκάφους τους, υποστηρίζοντας ότι σύντομα οι Τούρκοι θα αλωνίζουν στο Αιγαίο με τα αόρατα JFS, τα οποία, για να εντοπίζονται, χρειάζονται ειδικά ραντάρ. Εμείς, υποστηρίζουν οι Αμερικανοί," γνωρίζουμε και πώς τα αντιμετωπίσουμε"!
Η γερμανίδα καγκελάριος Α. Μέρκελ, επικεφαλής της εταιρείας EADS, που κατασκευάζει τα Eurofighter πιέζει για την αγορά τους καθώς το πρόγραμμα,που εγκρίθηκε επί υπουργίας Τσοχατζόπουλου,δεν υλοποιήθηκε ποτέ για οικονομικούς λόγους. Οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι, βέβαια, θέλουν διεθνή διαγωνισμό, μια και σε περίπτωση διαγωνισμού το Eurofighter τίθεται εκτός μάχης. Είναι πανάκριβο, με κόστος περίπου 120 εκατ. ευρώ το ένα! Με την... έκπτωση θα μας έρθει περίπου στα 100 εκατ. ευρώ, αλλά πάλι είναι κατά πολύ ακριβότερο από το γαλλικό Rafale, που κοστίζει 60-70 εκατ. ευρώ..
Υπάρχουν, όμως, και τα σουηδικά Gripen, τα οποία έχουν το μικρότερο κόστος πτήσης, μπορούν να επισκευαστούν πανεύκολα και να προσγειωθούν ακόμη και σʼ έναν συνηθισμένο αυτοκινητόδρομο!Κάποιοι στο Πεντάγωνο πιστεύουν πως χρησιμοποιώντας το Gripen στις αναχαιτίσεις πάνω από το Αιγαίο το κόστος θα μειωθεί στο ελάχιστο, ενώ εκτιμούν πως οι Σουηδοί θα μας τα δώσουν πάμφθηνα, γιατί, "εφόσον ένα αεροπλάνο πάρει διαπιστευτήρια στη χώρα μας, θα μπορεί να κάνει διεθνή καριέρα".. Οι Σουηδοί, βέβαια, χάνουν σε διπλωματικό επίπεδο. Είναι, δηλαδή, τα Gripen κομμένα για"λόγους πολιτικής"..