Εξάρτηση από το πετρέλαιο. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 5 Ιουλίου 2008

Εξάρτηση από το πετρέλαιο.

Toυ κ.Γιάννη Μαρίνου .

"Είναι βέβαιο ότι αν ξαφνικά έπαυε να παράγεται ηλεκτρισμός η ύπαρξη των ανθρωπίνων κοινωνιών θα καθίστατο προβληματική. Οι περισσότεροι μέσα στις πόλεις θα ήμαστε ανήμποροι να επιζήσουμε και όσοι απέμεναν στην ύπαιθρο θα ξαναζούσαν την εποχή του Μεσαίωνα ή ίσως και των σπηλαίων. Σχεδόν το ίδιο θα συνέβαινε αν ξαφνικά στέρευε το πετρέλαιο, στο οποίο κυρίως βασίζεται ο σύγχρονος πολιτισμός και η σύγχρονη ευημερία. Οι μελλοντολόγοι της καταστροφής εκτιμούν ότι τα υφιστάμενα αποθέματα παγκοσμίως επαρκούν μόνο για δύο-τρεις δεκαετίες ακόμη. Κατά την έκθεση του γερμανικού Energy Watch Group τα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου θα μειωθούν στο ήμισυ ως το 2030, με συνέπεια πολέμους, ανθρώπινες καταστροφές και παγκόσμια κοινωνική αναταραχή.
Επειδή οι μελλοντολόγοι της καταστροφής πάντα υπερβάλλουν και συχνά διαψεύδονται, ας αντιμετωπίσουμε μια πιο αισιόδοξη εκδοχή. Οτι δεν θα μειωθεί ούτε ως το 2030, ούτε και αργότερα η πετρελαϊκή παραγωγή, καθώς ανακαλύπτονται συνεχώς νέα κοιτάσματα και αξιοποιούνται και τα υψηλότερου κόστους εξόρυξης. Εκείνο όμως που συμβαίνει τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια είναι ότι αυξάνεται καλπάζοντας το εισόδημα στις χώρες με τον μεγαλύτερο πληθυσμό στη γη (Κίνα, Ινδία, Βραζιλία και άλλες) και με εξίσου ραγδαίους ρυθμούς η ζήτηση και οι πωλήσεις αυτοκινήτων, πλοίων και αεροπλάνων που καταναλώνουν πετρέλαιο. Συνεπώς, η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση και η ολοένα πιο ανεπαρκής προσφορά (λόγω και ολιγοπωλιακού ελέγχου της παραγωγής πετρελαίου από ορισμένες μόνο χώρες) θα ωθούν συνεχώς σε άνοδο την τιμή του.
Το αμόκ αγοράς αυτοκινήτων από ολόκληρο τον πληθυσμό της γης, ο οποίος μάλιστα συνεχώς πολλαπλασιάζεται (πράγμα που ουδόλως απασχολεί τους εθελοτυφλούντες ισχυρούς της γης), και η ανάδειξη του διεθνούς τουρισμού σε πρώτης τάξεως παραγωγική δύναμη και περίπου στοιχειώδη ανάγκη ακόμη και για τα δισεκατομμύρια των Ασιατών και των τέως υπαρκτών σοσιαλιστών δεν επιτρέπουν ελπίδες για δραστική μείωση των τιμών του πετρελαίου, έστω και με περιορισμό των κερδοσκοπικών ανατιμήσεων, εκτός αν επαληθευθούν οι φόβοι για νέα παγκόσμια κρίση στασιμοπληθωρισμού διαρκείας.
Επειδή καμία κυβέρνηση δεν διανοείται να απαγορεύσει την αγορά νέων αυτοκινήτων (λόγω κινδύνου κοινωνικής εξέγερσης), εκδηλώθηκε πρόσφατα η αναζήτηση λύσεως στη χρησιμοποίηση βιοκαυσίμων. Δηλαδή παράγεται υγρό καύσιμο για τα αυτοκίνητα από διάφορα αγροτικά προϊόντα. Και έτσι άρχισε διεθνώς και μάλιστα επιδοτούμενη η παραγωγή βιοκαυσίμων από βασικά προϊόντα διατροφής (καλαμπόκι, τεύτλα κτλ. σε βάρος άλλων καλλιεργειών), με αποτέλεσμα μείωση της παραγωγής τροφίμων σε σύγκριση προς την αυξημένη χρησιμοποίηση αγροτικών και δασικών εκτάσεων για παραγωγή βιοκαυσίμων. Ετσι δόθηκε προτεραιότητα στο να γεμίζουμε το αυτοκίνητό μας με καύσιμα και να στερούμε από τροφή εκατοντάδες εκατομμύρια στομάχια.
Ας ληφθεί επίσης υπόψη ότι τα μεταφορικά μέσα (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, πλοία, αεροπλάνα, σκάφη αναψυχής κτλ.) είναι οι κυριότεροι ρυπαντές της ατμόσφαιρας και μαζί με τις μονάδες παραγωγής ρεύματος από πετρέλαιο, άνθρακα και λιγνίτη είναι οι βασικοί υπαίτιοι της οικολογικής καταστροφής για την οποία ενημερωνόμαστε καθημερινά. Κανείς όμως δεν διανοείται να υποδείξει άμεσο και δραστικό περιορισμό της χρήσεως μεταφορικών μέσων που καίνε βενζίνη.
Ως ευρωβουλευτής ήμουν το 2000 εισηγητής εκθέσεως για το ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης και εύλογα επισήμανα τα προαναφερθέντα συνιστώντας και δραστικές αποφάσεις. Η έκθεσή μου περιέργως εγκρίθηκε χωρίς αντιρρήσεις. Αλλά ευθύς αμέσως την ίδια ημέρα από τους ίδιους ευρωβουλευτές υπερψηφίστηκε ενθουσιωδώς έκθεση βρετανού ευρωβουλευτή που εισηγείτο το αντίθετο. Δηλαδή διευκολύνσεις ώστε κάθε ευρωπαίος πολίτης να γίνει κάτοχος ΙΧ αυτοκινήτου! Είναι προφανές ότι όχι μόνο η Ελλάδα αλλά και ολόκληρη η Ευρώπη (και όχι μόνο) είναι ένα απέραντο τρελοκομείο."
Bookmark and Share