Εξάρτηση από το πετρέλαιο. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 5 Ιουλίου 2008

Εξάρτηση από το πετρέλαιο.

Toυ κ.Γιάννη Μαρίνου .

"Είναι βέβαιο ότι αν ξαφνικά έπαυε να παράγεται ηλεκτρισμός η ύπαρξη των ανθρωπίνων κοινωνιών θα καθίστατο προβληματική. Οι περισσότεροι μέσα στις πόλεις θα ήμαστε ανήμποροι να επιζήσουμε και όσοι απέμεναν στην ύπαιθρο θα ξαναζούσαν την εποχή του Μεσαίωνα ή ίσως και των σπηλαίων. Σχεδόν το ίδιο θα συνέβαινε αν ξαφνικά στέρευε το πετρέλαιο, στο οποίο κυρίως βασίζεται ο σύγχρονος πολιτισμός και η σύγχρονη ευημερία. Οι μελλοντολόγοι της καταστροφής εκτιμούν ότι τα υφιστάμενα αποθέματα παγκοσμίως επαρκούν μόνο για δύο-τρεις δεκαετίες ακόμη. Κατά την έκθεση του γερμανικού Energy Watch Group τα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου θα μειωθούν στο ήμισυ ως το 2030, με συνέπεια πολέμους, ανθρώπινες καταστροφές και παγκόσμια κοινωνική αναταραχή.
Επειδή οι μελλοντολόγοι της καταστροφής πάντα υπερβάλλουν και συχνά διαψεύδονται, ας αντιμετωπίσουμε μια πιο αισιόδοξη εκδοχή. Οτι δεν θα μειωθεί ούτε ως το 2030, ούτε και αργότερα η πετρελαϊκή παραγωγή, καθώς ανακαλύπτονται συνεχώς νέα κοιτάσματα και αξιοποιούνται και τα υψηλότερου κόστους εξόρυξης. Εκείνο όμως που συμβαίνει τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια είναι ότι αυξάνεται καλπάζοντας το εισόδημα στις χώρες με τον μεγαλύτερο πληθυσμό στη γη (Κίνα, Ινδία, Βραζιλία και άλλες) και με εξίσου ραγδαίους ρυθμούς η ζήτηση και οι πωλήσεις αυτοκινήτων, πλοίων και αεροπλάνων που καταναλώνουν πετρέλαιο. Συνεπώς, η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση και η ολοένα πιο ανεπαρκής προσφορά (λόγω και ολιγοπωλιακού ελέγχου της παραγωγής πετρελαίου από ορισμένες μόνο χώρες) θα ωθούν συνεχώς σε άνοδο την τιμή του.
Το αμόκ αγοράς αυτοκινήτων από ολόκληρο τον πληθυσμό της γης, ο οποίος μάλιστα συνεχώς πολλαπλασιάζεται (πράγμα που ουδόλως απασχολεί τους εθελοτυφλούντες ισχυρούς της γης), και η ανάδειξη του διεθνούς τουρισμού σε πρώτης τάξεως παραγωγική δύναμη και περίπου στοιχειώδη ανάγκη ακόμη και για τα δισεκατομμύρια των Ασιατών και των τέως υπαρκτών σοσιαλιστών δεν επιτρέπουν ελπίδες για δραστική μείωση των τιμών του πετρελαίου, έστω και με περιορισμό των κερδοσκοπικών ανατιμήσεων, εκτός αν επαληθευθούν οι φόβοι για νέα παγκόσμια κρίση στασιμοπληθωρισμού διαρκείας.
Επειδή καμία κυβέρνηση δεν διανοείται να απαγορεύσει την αγορά νέων αυτοκινήτων (λόγω κινδύνου κοινωνικής εξέγερσης), εκδηλώθηκε πρόσφατα η αναζήτηση λύσεως στη χρησιμοποίηση βιοκαυσίμων. Δηλαδή παράγεται υγρό καύσιμο για τα αυτοκίνητα από διάφορα αγροτικά προϊόντα. Και έτσι άρχισε διεθνώς και μάλιστα επιδοτούμενη η παραγωγή βιοκαυσίμων από βασικά προϊόντα διατροφής (καλαμπόκι, τεύτλα κτλ. σε βάρος άλλων καλλιεργειών), με αποτέλεσμα μείωση της παραγωγής τροφίμων σε σύγκριση προς την αυξημένη χρησιμοποίηση αγροτικών και δασικών εκτάσεων για παραγωγή βιοκαυσίμων. Ετσι δόθηκε προτεραιότητα στο να γεμίζουμε το αυτοκίνητό μας με καύσιμα και να στερούμε από τροφή εκατοντάδες εκατομμύρια στομάχια.
Ας ληφθεί επίσης υπόψη ότι τα μεταφορικά μέσα (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, πλοία, αεροπλάνα, σκάφη αναψυχής κτλ.) είναι οι κυριότεροι ρυπαντές της ατμόσφαιρας και μαζί με τις μονάδες παραγωγής ρεύματος από πετρέλαιο, άνθρακα και λιγνίτη είναι οι βασικοί υπαίτιοι της οικολογικής καταστροφής για την οποία ενημερωνόμαστε καθημερινά. Κανείς όμως δεν διανοείται να υποδείξει άμεσο και δραστικό περιορισμό της χρήσεως μεταφορικών μέσων που καίνε βενζίνη.
Ως ευρωβουλευτής ήμουν το 2000 εισηγητής εκθέσεως για το ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης και εύλογα επισήμανα τα προαναφερθέντα συνιστώντας και δραστικές αποφάσεις. Η έκθεσή μου περιέργως εγκρίθηκε χωρίς αντιρρήσεις. Αλλά ευθύς αμέσως την ίδια ημέρα από τους ίδιους ευρωβουλευτές υπερψηφίστηκε ενθουσιωδώς έκθεση βρετανού ευρωβουλευτή που εισηγείτο το αντίθετο. Δηλαδή διευκολύνσεις ώστε κάθε ευρωπαίος πολίτης να γίνει κάτοχος ΙΧ αυτοκινήτου! Είναι προφανές ότι όχι μόνο η Ελλάδα αλλά και ολόκληρη η Ευρώπη (και όχι μόνο) είναι ένα απέραντο τρελοκομείο."

10 σχόλια:

  1. Ας μην περιμένουμε λελογισμένη αντίδραση από τους πολιτικούς όπου υπάρχουν κολοσιαία οικονομικά συμφέροντα, όπως οι πολυεθνικές της ενέργειας και οι κατασκευαστές οχημάτων. Μόνο αν τους ξεφύγουν κι άλλο οι τιμές και περιοριστούν δραστικά οι μετακινήσεις σε συνδυασμό με μακροχρόνια οικονομική κρίση μπορεί να γλυτώσει ο πλανήτης απ' την οικονομική καταστροφή και οι μη έχοντες απ' την εξόντωση. Οι μαριονέτες του ρεμούλ καπιταλισμού μόνο να κλαίγονται μπορούν βγάζοντας την ουρά με τις προσωπικές τους ευθύνες απέξω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγνώμη οικολογική καταστροφή ήθελα να πώ κι όχι οικονομική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Kai oκοσομς, δεν το βλεπει, οτι το αυτοκινητο, εξεμετρησε το ζην και πρεπει να σκεφτει κατι αλλο;
    Απο το να μενει κοντα στη δουλεια του, μεχρι να πηγαινει γυρω στη γειτονια του για βολτες, ποως κανανε χιλιαδες χρονια πριν.
    Αυτη η φυγη, η συνεχης φυγη, που ηλθε τι αυτοκινητο να την ικανοποιησει, τι προσεφερε στον ανθρωπο;
    Μερικες χιλιαδες νεκρους το χρονο απο τροχαια, ονο στην Ελλαδα, χωρια οι σακατηδες, με τα καροτσια.
    Και η ρυπανση; Αυτη την ξεχνατε;
    Το οτι μπηκαν καταλυτες, που θα μας προστατευαν, λεει, απο τα επικινδυνα αερια; Και που δεν αλλαζονται, γιατι δε θελει ο μαλακας, να πληρωσει κανα 300ρι, αλλα προτιμα να παθει το παιδι του λευχαιμια, απο τους αρωματικους υδρογονανθρακες, που βγαζει η εξατμιση που εχει βγαλμενο, η κατεστραμενο καταλυτη.
    Μη μου πειτε οτι του ελυσε τα ψυχολογικα του προβληματα, γιατι δοξα σοι ο Θεος τα ψυχοφαρμακα, ειναι τα πρωτα η τα δευτερα σε πωλησεις φαρμακα μαζι με τα αντιβιοτικα.
    Και τα διαζυγια, ανεβαινουν σταθερα.
    Αρα, ας μην κολλαμε σε ενα προιον, που ζημια κανει τελικα και οχι ωφελεια.
    Αλλα ποιος εχασε το μυαλο του, για να το βρουμε εμεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διάβαζα για ότι στο Βόρρειο Πόλο, οι πάγοι πόλο γρηγορότερα από ότι οι επιστήμονες υπολογίζουν, θα λιώσουν. Μπροστά σε αυτό το φαινόμενο, οι 5 χώρες που βρίσκονται στην εκεί περιοχή, αμέσως ξεκίνησαν για να οριοθετήσουν τα θαλάσσια να το πω έτσι σύνορά για την εκμετάλευση κοιτασμάτων πετρελαίου, αλλά και φυσικού αερίου, που υπάρχουν κάτω από τους πάγους. Οι ευαισθησία τους, στην εκμετάλευση του πετρελαίου, ηταν άμεση. Όμως, το ίδιο άμεση δεν είναι και στην προστασία του περιβάλλοντος. Κάποιοι αναφέρουν, πως τα επιπλέον αποθέματα που υπάρχουν στο Βόρειο Πόλο, θα βοηθήσουν στη μείωση της τιμή του πετρελαίου, κάτι που δεν το συμμερίζομαι. Όμως ακόμα και αν έχει έτσι, η ζημία από το λιώσιμο των πάγων, θα έχει μεγαλύτερο κόστος για τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τη φύση, από το οικονομικό όφελος.
    Με αγάπη πάντα
    Max

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. «Αλλά ευθύς αμέσως την ίδια ημέρα από τους ίδιους ευρωβουλευτές υπερψηφίστηκε ενθουσιωδώς έκθεση βρετανού ευρωβουλευτή που εισηγείτο το αντίθετο. Δηλαδή διευκολύνσεις ώστε κάθε ευρωπαίος πολίτης να γίνει κάτοχος ΙΧ αυτοκινήτου!»


    Οι οικονομίες της Ευρώπης, και όχι μόνο αυτές, στηρίζονται σε έντονο βαθμό στην ΠΑΡΑΓΩΓΗ και στην ΠΩΛΗΣΗ προϊόντων και υπηρεσιών. Για να υπάρχει η ΠΑΡΑΓΩΓΗ, πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.
    Με αυτό τον τρόπο, όλοι είναι ικανοποιημένοι : Αυτοί που πωλούν κερδίζουν χρήματα και αυτοί που αγοράζουν ζουν μέσα στην ψευδαίσθηση του δήθεν "επίγειου παράδεισου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και εχετε προσεξει κατι, στις διαφημισεις, που αφορουν αυτοκινητα;
    Ενα μοναδικο αυτοκινητο σ εναν αδειο δρομο, να πηγαινει και ενας πανηλιθιος, που νομιζει οτι εχει πιασει τον Παππα απο τα ...απιδια.
    Και η ...ετσι, που τον κοιταει, με λιγωμενο βλεμμα , που υποσχεται πολλα.
    Και που αν λειτουργουσε το ΕΣΡ, θα ειχε κοψει τις περισσοτερες απ αυτες τις διαφημισεις, για 100 λογους.
    Γιατι ο οδηγος, δεν προσεχει, γιατι τρεχει με υπερβολικη ταχυτητα, γιατι παραμυθιαζει τελικα, τον κοσμο, και τον οδηγει στην αγορα ενος ματσου απο λαμαρινες, που δεν ξερω σε τι θετικο θα οδσηγησει, αλλα αρνητικα, σιγουρα πολλα.
    Αγχος, για το που θα το βαλεις, για το αν θα σου το λεψουν, για το αν θα σου το καψουν, οπως γινεται και εδω και σε σας, καθε τρεις και λιγο.
    Αγχος για τα εξοδα που θα σου βαλει. Βενζινες, σερβις,κλησεις, τρακαρισματα,τραυματισμοι, δικοι μας, η ξενοι,ΘΑΝΑΤΟΙ, δικαστηρια και ποιος ξερει ποσα αλλα.
    Γι αυτο λεω, οτι αν ο κοσμος, ειχε σκεφτει καλα το ζητημα, οχι μονο δεν θα αγοραζε,αλλα θα τους πεταγε και γιαουρτια, αμα τα εβλεπε να κινουνται στο δρομο.
    Και κατι τελευταιο.
    Καποτε, οταν ηλθαμε στην πολυκατοικια, μιλαγα με τον απεναντι, καθε Κυριακη πρωι, εγω στη βεραντα κι αυτος στην ταρατσα του.
    Σημερα, με την εξαπλωση του αυτοκινητου, μονο να μιλησεις δεν μπορεις.Και που να ακουστεις, με ολο αυτο τον ορυμαγδο;
    Και ξερετε, οι ανθρωποι, απο ανθρωπινη παρουσια πασχουν. Εξ ου και οι διαφορες ψυχοπαθειες, που εξαπλωνονται σαν τη γριππη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Θα συμφωνήσω φίλοι μου μαζί σας. Από τη μία μιλάνε για ένα αυτοκίνητο για κάθε πολίτη, αλλά από την άλλη, μας λένε ότι πρέπει να μετακινούμαστε 3 με 4 άτομα ανά αυτοκίνητο σε κάποιες χώρες. Επίσης, αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο ανά Ευρωπαίο πολίτη, τότε μάλλον θα πρέπει να γκρεμιστούν αρκετά οικοδομικά τετράγωνα για να γίνουν πάρκινγκ. Ειδάλλως που θα χωρέσουν τόσα αυτοκίνητα δεν ξέρω. Φίλε μου, έχεις δίκιο, πως πας να βγεις να μιλήσεις στο μπαλκόνι και μάλλον δε μιλάς, αλλά φωνάζεις, γιατί διαφορετικά δε θα μπορεί να σε ακούσει ο φίλος σου από το θόρυβο μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων. Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν, πόσο πλέον η ηχορύπανση (την έχουμε ξεχάσει και μιλάμε μόνον για την ατμοσφαιρική ρύπανση), επηρεάζει την ψυχική κατάσταση των κατοίκων μίας πόλης. Επίσης συμφωνώ στο ότι, η έλλειψη ανθρώπινης επαφής, έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική μας υγεία. Δε ζω στην πρωτεύουσα, ζω κοντά στην συμπρωτεύουσα, στην επαρχία. Μέσα σε 15 χρόνια έχω παρατηρήσει μεγάλες αλλαγές, στην ανθρώπινες σχέσεις, όπως και στο κυκλοφοριακό. Δεν είναι κακό η χρήση ενός μεταφορικού μέσου, όπως το αυτοκίνητο ή η μηχανή. Το κακό έρχεται κατά τη γνώμη μου πάντα, από την κατάχρηση, από την κακή χρήση και από το γεγονός, πως όταν πάμε να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο, πρώτα το αγοράζουμε και μετά σκεφτόμαστε που θα το παρκάρουμε, πως θα το ξεχρεώσουμε, πως θα το συντηρήσουμε, κλπ.
    Με αγάπη πάντα
    Max

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. «Άσχημα τα ακόλουθα νέα κυρίες και κύριοι, το πετρέλαιο συνεχίζει να καλπάζει αγγίζοντας τα 248 δολάρια το βαρέλι».
    Είναι μια πρόταση που δεν μπαίνει στο δίλλημα εάν ποτέ θα εκφωνηθεί σε δελτίο ειδήσεων , αλλά πότε θα γίνει αυτό.
    Και κατόπιν τι;
    Αυτό ερχόμαστε να εξετάσουμε και θα ήθελα να δώσω την δική μου εκτίμηση.

    Θα επειχηρησω να δώσω μια άλλη προσέγγιση στα αποτελέσματα της τρελής κούρσας της τιμής του πετρελαίου , εξετάζοντας την κάθε ήπειρο ξεχωριστά.

    Η αυξημένη τιμή θα οδηγήσει σε πλήρη ανάσχεση τις βιομηχανίες αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
    Ως γνωστό η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία αρεσκεται σε μεγάλου κυβισμού και ενεργοβορα αυτοκίνητα. Η στροφή πλέον σε μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα θεωρείται δεδομένη. Κατάσταση που θα οδηγήσει στον περιορισμό της παραγωγής και την απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.
    Το ντόμινο, σε σχέση με τους μειωμένους ρυθμούς ανάπτυξης που είναι φυσικό επακόλουθο ,συνεχίζεται με την διόγκωση των παρακάτω οικονομικών παραμέτρων: α) Δείκτης ανεργίας β) Μείωση του ΑΕΠ γ) υποτίμηση του δολαρίου σε σχέση με το euro και το γιεν δ) αύξηση του ήδη αρνητικού ισοζυγίου εξαγωγών- εισαγωγών και άλλα πολλά που θα εξετάσουμε παρακάτω.
    Τα κοινωνικά προβλήματα τώρα, που σίγουρα είναι αυτά που αγγίζουν έναν λαό: αύξηση των πλειστηριασμών, αύξηση των αστέγων, αύξηση της εγκληματικοτητας, μειωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή, και κάτι που ο αμερικανικός λαός ποτέ δεν φανταζόταν η δεν τον είχαν αφήσει ότι μπορεί ποτέ να συμβεί, την χρήση κουπονιών για αγορά βενζίνης και αγαθών πρώτης ανάγκης.

    ΜΗΠΩΣ ΣΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ΑΥΤΟ; ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΣΙΑ ΤΟΥ ΨΥΧΡΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ; Θα επανέλθουμε σε αυτό αργότερα.

    Πάμε τώρα στα δικά μας χωράφια, τις ΗΠΕ (ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΕΥΡΩΠΗΣ) , όπως μου αρέσει να αποκαλώ την ευρωπαϊκή ένωση. Τι έχουμε εδώ; Το καλύτερο παράδειγμα συνομοσπονδίας κρατών με τις μεγαλύτερες ανισότητες αλλά και μια γερή οικονομία που όμως βασίζεται σε έναν αδύναμο κρίκο. Την βιομηχανία της και την άμεση εξάρτηση της από το πετρέλαιο.

    Σαν ΗΠΕ έχουμε να παρουσιάσουμε σαφώς καλύτερα οικονομικά στοιχεία από τις ΗΠΑ, πράγμα που εξηγεί και την υπεροχή του euro έναντι του δολαρίου.
    Αλλά έχουμε ένα συνονθύλευμα από διαφορετικούς λαούς με μη προβλέψιμες αντιδράσεις.
    Έχουμε σίγουρα αυξημένη οικολογική συνείδηση σε σχέση με τους Αμερικανούς, είμαστε (έτσι λέμε) πιο ανθρώπινοι ,αλλά είμαστε ΠΟΛΛΟΙ. Και πρέπει να φάμε, και έχουμε αφήσει τις καλλιέργειες και το έχουμε ρίξει στα ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ. Λέξεις όπως ΒΙΟΝΤΗΖΕΛ, και διάφορες συναφείς που δεν υπήρχαν έχουν αρχίσει και κυριαρχούν στην ζωή και στο μυαλό των επιχειρηματιών και ιδιοκτητών μεγάλων αγροτικών εκτάσεων.
    Η συνέχιση της τρελής ανοδικής κούρσας της τιμής του πετρελαίου θα οδηγήσει αξιωματικά, σε αύξηση των επιτοκίων σε πληθωριστικές πιέσεις και ανάγκη περαιτέρω ελέγχου της ΔΙΑΘΕΣΗΣ των καυσίμων.
    Η Ευρώπη δεν έχει ακόμα την δυνατότητα να απαγκιστρωθεί σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο με την χρήση βιοκαυσιμων, άρα για να ανταπεξέλθει θα πρέπει να προβεί σε ορισμό της ετησίας κατά κεφαλή κατανάλωσης πετρελαίου. Κίνηση που θα οδηγήσει σε χρήση ΚΟΥΠΟΝΙΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ.

    ΜΗΠΩΣ ΣΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ΑΥΤΟ; ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΣΙΑ ΤΟΥ ΨΥΧΡΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ; Θα επανέλθουμε σε αυτό αργότερα

    Οι κοινωνικές επιπτώσεις στη Ευρώπη θα είναι δέκα φορές πιο επώδυνες από τις αντίστοιχες της Αμερικής.
    Χώρες όπως η Ελλάδα, που είναι χωρίς βαριά βιομηχανία θα υποφέρουν τα μέγιστα καθώς ο τουρισμός (που είναι η πρώτη πηγή εισοδήματος) θα αγγίξει πτωτικά ποσοστά που θα παραπέμπουν δεκαετίες πίσω. ανεργία, εγκληματικότητα, μετανάστευση και ρατσισμός θα είναι τα φρούτα που θα ευδοκιμήσουν. Λαοί με αυξημένο βοιωτικό επίπεδο όπως οι Σουηδοί οι Δανοί και οι Γάλλοι θα αναγκαστούν να αλλάξουν τρόπο ζωης γιατί η βιομηχανική παραγωγή τους θα παράγει πλέον πανάκριβα προϊόντα.



    Και τώρα ακολουθώντας τον χάρτη ανάποδα από δύση προς ανατολή πάμε σε δυο μεγάλους ρυθμιστές του μέλλοντος. Ινδία και Κίνα. Δυο χώρες με ένα κοινό πρόβλημα. Τον υπερπληθυσμό. Η μεν Κίνα με τεράστιους ρυθμούς ανάπτυξης και η Ινδία που ακολουθεί αλλά με άλυτα εσωτερικά εθνικιστικά και θρησκευτικά θέματα .και οι δυο αυτές χώρες μοιάζουν σαν ένα τεράστιο σφουγγάρι που στραγγίζει τα οποία ενεργειακά αποθέματα υπάρχουν. Χωρίς δικούς τους ενεργειακούς πόρους, μαζί με την Ιαπωνία , συντηρούν μεγάλη και βαριά βιομηχανία. Απαλλαγμένες από κάθε έννοια οικολογικής συνηδεισης έχουν μπει στον ατέρμονα του καπιταλισμού και δημιουργούν κατασκευάζουν και καταναλώνουν , όπως η Αμερική και η Ευρώπη των μεταπολεμικών χρόνων.

    Καιρός τώρα να δούμε και τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες.
    Αραβική χερσόνησος, δηλαδή ΟΜΑΝ,ΗΝ ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ,ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ,ΙΡΑΝ και ΙΡΑΚ.
    Βόρειος Αφρική: Αίγυπτος, λιβυη
    Κεντρική Αφρική: Νιγηρία
    Και τελειώνουμε με την νότιο Αφρική

    Νότιος Αμερική: Βενεζουέλα

    Και βέβαια η Ρωσία.


    Όλοι οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η αύξηση της τιμής δεν είναι λογική, ότι παίζονται κερδοσκοπικά παιγνίδια, οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες αυξάνουν την παραγωγή αλλά η τιμή εξακολουθεί και ανεβαίνει.

    Τι τρέχει;

    Ποιας σκακιέρας πιόνια είμαστε;

    Ποιοι είναι οι παίκτες;

    Σε ποια φάση βρίσκεται το παιγνίδι;

    Οι επόμενες κινήσεις;


    Μια άλλη σκέψη προσέγγισης είναι και η αφαιρετική. Δηλαδή η εξής απλή:
    Ποια χώρα αγγίζει την ανεξαρτησία όσον αφορά τον μαύρο χρυσό;
    Όποιος βιαστεί και πει η Σαουδική Αραβία έχασε.
    Σαουδική Αραβία, Ιράκ, Κουβέιτ, και σε λίγο το Ιράν έχουν βάλει συναιτερους τους Αμερικανούς.
    Αίγυπτος και Λιβύη το ίδιο.

    Μήπως η Ρωσία είναι αυτή που προμηθεύει την Ευρώπη με φυσικό αέριο και πολύ γρήγορα θα αποτελεί το αντίπαλο δέος και στον εφοδιασμό πετρελαίου ;

    Αν κάποιος κοιτάξει προσεκτικά τα οικονομικά στοιχεία της, θα διαπιστώσει ότι την τελευταία δεκαετία με την καθοδήγηση του ΠΟΥΤΙΝ κατάφερε αυτό που όλοι οι ηγέτες ονειρεύονται για την χώρα τους.

    Να την κάνουν δυνατή και αυτόνομη.

    Είναι η χώρα με τους περισσοτέρους δισεκατομμυριούχους . παρήγαγε μια γενιά αδίστακτων, έμπειρων ,πανέξυπνων, και δυκτιομενων ανθρώπων που έχουν κατορθώσει να εισβάλουν στις οικονομίες των χωρών της ενωμένης Ευρώπης και όχι μόνο.

    Και αν λάβουμε υπόψη και το όνομα ΠΟΥΤΙΝ ποιος εγγυάται ότι όλα αυτά δεν είναι μέρος ενός άρτια ενορχηστρωμένου σχεδίου.

    Και ποιο να είναι άραγε αυτό το σχέδιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα βιοκαύσιμα προάγουν ταχύτατα την ...πείνα. Ακόμα κι ο Κάστρο την ώρα που σβύνει η ζωή από μέσα του θεώρησε καθήκον του να προειδοποιήσει για το άγριο αυτό "έγκλημα" των ΗΠΑ. Τα βιοκαύσιμα σηματοδοτούν την κανιβαλική ιδεολογία που διασπείρουν οι πολιτικοί και οικονομικοί αφέντες του ρεμούλ καπιταλισμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ενδιαφέροντα τα όσα αναφέρεις φίλε μου Ανώνυμε. Εκείνο που δεν ξέρω με το πετρέλαιο είναι, αν, όντως η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη που να δικαιολογεί την τιμή του βαρελιού. Ακούγεται, πως επειδή, το πετρέλαιο πληρώνεται σε δολάρια και το δολάριο είναι χαμηλό, αναιβάζουν την τιμή του πετρελαιου για να εξισοροπήσουν, τις ζημίες από το υποτιμημένο έναντι του ευρώ δολάριο. Το ντόμινο που αναφέρεις, σε μία τιμή της τάξης, των 250 δολαρίων το βαρέλι, θα φέρει πτώσεις στις πωλήσεις των επιχειρήσεων. Συμφέρει αυτό, στις οικονομίες των κρατών με βιομηχανική οικονομία; Επίσης ένας ακόμα παράγοντας είναι το γεγονός, ότι, και τον πατέρα και τον γιο Μπους, τον στήριζαν πετρελαικές εταιρίες σε αντίθεση με τον Κλίντον, που τον στήριζαν επιχειρήσεις της τεχνολογίας. Μήπως σε μία ενδεχόμενη ήτα του κόμματος που εκπροσωπεί ο Μπους, πάψει η επιρροή των πετρελαϊκών εταιριών; Για τα βιοκαύσιμα, οι αναλυτές δήλωσαν πως δεν είχαν υπολογίσει σωστά τις ζημιές σε σχέση με τα οφέλη. Ποιος όμως μπορεί τώρα να πείσει τους καλλιεργητές να στραφούν στις παραδοσιακές καλλιέργειες;. Είναι ένα σταυρόλεξο για γερούς λύτες.
    Με αγάπη πάντα
    Max

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Bookmark and Share