Οι Σαντορινιοί συντόνισαν τον αγώνα τους, δημιούργησαν blog όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να διαβάσει τα πάντα για το ναυάγιο (www.save-santorini.blogspot.com) και ζητούν να καθοριστεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την απάντληση των καυσίμων από το ναυαγισμένο πλοίο και την απομάκρυνση του ναυαγίου, καθώς και μέχρι τέλος Ιουλίου να έχει αξιολογηθεί ποια εταιρεία θα αναλάβει το ενιαίο έργο της απάντλησης καυσίμων και της ανέλκυσης του ναυαγίου.
Την περασμένη Τετάρτη ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Πάνος Καμμένος σε συνέντευξη Τύπου τόνισε ότι «η απάντληση και η ανέλκυση του "Sea Diamond" από την καλντέρα είμαστε πεπεισμένοι ότι γίνεται... Σε αυτό το θέμα το ΥΕΝ δεν πρόκειται να κάνει πίσω». Ο ίδιος υποστήριξε ότι το Λιμενικό Ταμείο Θήρας θα τρέξει τον διεθνή διαγωνισμό για το θέμα αυτό και οι μελέτες θα αξιολογηθούν από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Τα κατασκευαστικά υλικά και ο εξοπλισμός του "Sea Diamond" εμπεριέχουν πολυάριθμες τοξικές ουσίες. Εχει χαρακτηριστεί ως "εγκαταλειμμένο απόβλητο" από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιβάλλοντος.
Από την ημέρα του ναυαγίου, 5 Απριλίου 2007, έχουν περάσει από το νησί υπουργοί, υφυπουργοί, παράγοντες της ναυτιλίας, του τουρισμού και τόσοι άλλοι αρμόδιοι, μα μόνο υποσχέσεις άφησαν πίσω τους.
Ο διεθνής διαγωνισμός που πραγματοποίησε το Λιμενικό Ταμείο Θήρας τον Φεβρουάριο, παραμένει ανενεργός, καθώς καμία από τις 8 εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να απαντλήσουν τα καύσιμα και να ανελκύσουν το κρουαζιερόπλοιο, δεν έχει αξιολογηθεί να αναλάβει το έργο.
Η παραμονή του εκεί, σύμφωνα με το ΕΛΚΕΘΕ αλλά και με δεκάδες οικολογικές οργανώσεις που κινητοποιούνται για την υπόθεση του Sea Diamond, "θα φέρει καταστροφικά αποτελέσματα στο μέλλον, μη αναστρέψιμα".