"Τα σημερινά παιδιά που περνούν πολλές ώρες καθημερινά στο Ίντερνετ διαβάζουν λιγότερο βιβλία. Βρισκόμαστε μπροστά στο τέλος της ανάγνωσης ή μήπως στη νέα κουλτούρα της ψηφιακής εποχής;
Τα βιβλία δεν είναι το πιο αγαπημένο πράγμα για τη Νάντια Κόνικ. Αντίθετα, όπως πολλοί άλλοι έφηβοι, η 15χρονη Νάντια είναι εθισμένη στο Ίντερνετ. Περνά τουλάχιστον 6 ώρες την ημέρα μπροστά στο κομπιούτερ στο σπίτι της σε προάστιο του Κλίβελαντ. Η Νάντια τσεκάρει τα e-mail της και σερφάρει στο myyearbook.com, έναν ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, διαβάζοντας μηνύματα ή αναρτώντας νεώτερα για τη διάθεσή της. Αναζητεί μουσικά βίντεο στο ΥouΤube και μπαίνει συχνά στο Gaia Οnline, ένα σάιτ τα μέλη του οποίου υποδύονται χαρακτήρες από καρτούν. Τον περισσότερο χρόνο της όμως τον περνά στο quizilla. com ή στο fanfiction. net, διαβάζοντας και σχολιάζοντας ιστορίες γραμμένες από άλλους χρήστες, βασισμένες σε βιβλία, τηλεοπτικές σειρές ή ταινίες. Η μητέρα της Ντέμπορα θα προτιμούσε η Νάντια, που είναι αριστούχος μαθήτρια, να διαβάζει και κάποιο βιβλίο. Όμως αυτή τη στιγμή λέει, «είμαι χαρούμενη που διαβάζει οτιδήποτε». Παιδιά όπως η Νάντια βρίσκονται στο επίκεντρο μιας παθιασμένης συζήτησης για το τι σημαίνει να διαβάζει κάποιος στην ψηφιακή εποχή. Ορισμένοι θεωρούν ότι οι ώρες που περνούν τα παιδιά στο Ίντερνετ αποτελούν εμπόδιο για το διάβασμα καθώς καταστρέφουν μια πολύτιμη κοινή κουλτούρα που υπάρχει μόνο μέσα από την ανάγνωση βιβλίων. Όμως άλλοι υποστηρίζουν ότι το Ίντερνετ έχει δημιουργήσει ένα νέο είδος ανάγνωσης, ενώ μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για ένα παιδί όπως η Νάντια να διαβάσει και να γράψει, αφού διαφορετικά θα περνούσε τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο της παρακολουθώντας τηλεόραση. Από την εποχή της εφεύρεσης της τηλεόρασης, υπήρχαν ορισμένοι που προειδοποιούσαν ότι τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ θα καταστρέψουν την ανάγνωση. Η διαφορά τώρα, λένε κάποιοι ειδικοί, είναι ότι όταν κάποιος αφιερώνει χρόνο στο Διαδίκτυο, είτε αναζητεί κάτι στο Google είτε ψάχνει να μάθει για την Μπρίτνι Σπιρς, τελικά, διαβάζει κείμενο.
Τα βιβλία δεν είναι το πιο αγαπημένο πράγμα για τη Νάντια Κόνικ. Αντίθετα, όπως πολλοί άλλοι έφηβοι, η 15χρονη Νάντια είναι εθισμένη στο Ίντερνετ. Περνά τουλάχιστον 6 ώρες την ημέρα μπροστά στο κομπιούτερ στο σπίτι της σε προάστιο του Κλίβελαντ. Η Νάντια τσεκάρει τα e-mail της και σερφάρει στο myyearbook.com, έναν ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, διαβάζοντας μηνύματα ή αναρτώντας νεώτερα για τη διάθεσή της. Αναζητεί μουσικά βίντεο στο ΥouΤube και μπαίνει συχνά στο Gaia Οnline, ένα σάιτ τα μέλη του οποίου υποδύονται χαρακτήρες από καρτούν. Τον περισσότερο χρόνο της όμως τον περνά στο quizilla. com ή στο fanfiction. net, διαβάζοντας και σχολιάζοντας ιστορίες γραμμένες από άλλους χρήστες, βασισμένες σε βιβλία, τηλεοπτικές σειρές ή ταινίες. Η μητέρα της Ντέμπορα θα προτιμούσε η Νάντια, που είναι αριστούχος μαθήτρια, να διαβάζει και κάποιο βιβλίο. Όμως αυτή τη στιγμή λέει, «είμαι χαρούμενη που διαβάζει οτιδήποτε». Παιδιά όπως η Νάντια βρίσκονται στο επίκεντρο μιας παθιασμένης συζήτησης για το τι σημαίνει να διαβάζει κάποιος στην ψηφιακή εποχή. Ορισμένοι θεωρούν ότι οι ώρες που περνούν τα παιδιά στο Ίντερνετ αποτελούν εμπόδιο για το διάβασμα καθώς καταστρέφουν μια πολύτιμη κοινή κουλτούρα που υπάρχει μόνο μέσα από την ανάγνωση βιβλίων. Όμως άλλοι υποστηρίζουν ότι το Ίντερνετ έχει δημιουργήσει ένα νέο είδος ανάγνωσης, ενώ μπορεί να αποτελέσει έμπνευση για ένα παιδί όπως η Νάντια να διαβάσει και να γράψει, αφού διαφορετικά θα περνούσε τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο της παρακολουθώντας τηλεόραση. Από την εποχή της εφεύρεσης της τηλεόρασης, υπήρχαν ορισμένοι που προειδοποιούσαν ότι τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ θα καταστρέψουν την ανάγνωση. Η διαφορά τώρα, λένε κάποιοι ειδικοί, είναι ότι όταν κάποιος αφιερώνει χρόνο στο Διαδίκτυο, είτε αναζητεί κάτι στο Google είτε ψάχνει να μάθει για την Μπρίτνι Σπιρς, τελικά, διαβάζει κείμενο.
Οι οπαδοί των βιβλίων θεωρούν ότι το σερφάρισμα μεταξύ λέξεων, εικόνων, βίντεο και ήχων αποσπά και δεν ενδυναμώνει τους αναγνώστες. Και τα παιχνίδια τα οποία παίζουν πολλές ώρες νέοι στο Ίντερνετ δεν απαιτούν ιδιαίτερο διάβασμα. Οι οπαδοί του Διαδικτύου όμως θεωρούν ότι οι καλοί αναγνώστες στο Ίντερνετ θα ξεπεράσουν γρήγορα τους παραδοσιακούς. Το να διαβάζεις πέντε σάιτ, ένα άρθρο και κάνα δυο μπλογκ, ισχυρίζονται, μπορεί να είναι πιο αποδοτικό από την ανάγνωση ενός βιβλίου. Ωστόσο, οι αναγνώστες του Διαδικτύου δεν φαίνεται ότι μπορούν εύκολα να εντοπίσουν την αναξιοπιστία μιας πληροφορίας. Όπως έδειξαν πρόσφατα πειράματα, 90% των μαθητών από τους οποίους ζητήθηκε να κοιτάξουν κάποιους ιστότοπους που περιείχαν στοιχεία για φανταστικά γεγονότα ή ζώα, θεώρησαν ότι όλα ήταν αληθή."