Cuil.Είναι το νέο Google; - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2008

Cuil.Είναι το νέο Google;

Ο ανταγωνιστής του Google είναι νέος, έξυπνος και... «κουλ»!
Η Αννα Πέτερσον, μια υπάλληλος που εργαζόταν μέχρι πρόσφατα στην ηγέτιδα εταιρεία στη διαδικτυακή αναζήτηση, αποφάσισε να κοιτάξει στα μάτια το παλιό αφεντικό της δημιουργώντας το Cuil (προφέρεται «κουλ»), μια νέα μηχανή αναζήτησης που καλύπτει τριπλάσιο αριθμό ιστοσελίδων και δίνει στον χρήστη την αίσθηση ότι διαβάζει περιοδικό.
Σε αντίθεση με το Google, το Cuil (
www.cuil.com ), που ξεκίνησε πριν λίγες μέρες τη λειτουργία του, δεν εμφανίζει τα αποτελέσματα της αναζήτησης σε κάθετες λίστες αλλά σε οριζόντια διάταξη, με κάθε σύνδεσμο (link) να συνοδεύεται από εικόνα και περισσότερο κείμενο που κατατοπίζει καλύτερα τον χρήστη σχετικά με αυτό που ψάχνει.
Ιδρυτές του, μια ομάδα πρωτοπόρων της αναζήτησης στο Ιντερνετ, τρεις από τους οποίους εργάζονταν στο παρελθόν για λογαριασμό της Google, ισχυρίζονται ότι το Cuil καλύπτει 120 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες, τριπλάσιες από τον κατάλογο της Google..
«Δεν μπορείς να είσαι μια εναλλακτική μηχανή αναζήτησης και μικρότερη. Πρέπει να είσαι εναλλακτικός και μεγαλύτερος», δήλωσε η Πάτερσον, που από το 2004 εργαζόταν για λογαριασμό της Google. Οι άλλοι δύο από τους συνιδρυτές που παλιά εργάζονταν στην ομάδα της Google είναι ο Ράσελ Πάουερ και ο Λούις Μόνιερ, που διέπρεψε με τη μηχανή αναζήτησης της Altavista τη δεκαετία του 90.
Η προσέγγιση που ακολουθήθηκε στην κατασκευή του Cuil είναι εκ διαμέτρου αντίθετη από τη λογική του Google. Ενώ η μηχανή-συνώνυμο της διαδικτυακής αναζήτησης ταξινομεί τις ιστοσελίδες βάσει της επισκεψιμότητας και τον αριθμό των links που οδηγούν σε αυτή, το πρωτοποριακό Cuil είναι περισσότερο αναλυτικό και συσχετίζει τις λέξεις-κλειδιά με τα συμφραζόμενα. Κατά συνέπεια, οι διακομιστές του Cuil δεν αποθηκεύουν τα ιστορικά αναζήτησης και τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών, τακτική του Google που έχει εγείρει ανησυχίες και αντιδράσεις εναντίον του.
«Με το Cuil το ιστορικό αναζήτησής σου παραμένει εμπιστευτικό», είναι το μότο της μηχανής αναζήτησης.
Για όσους αναρωτιούνται τι σημαίνει το παράξενο όνομα «Cuil», αυτό παραπέμπει στην ιρλανδική καταγωγή του συζύγου της Πάτερσον, Τομ Κοστέλο, συνιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου της πρωτοπόρου εταιρείας. Ο Κοστέλο εμπνεύστηκε από τον ήρωα-θρύλο Φιν ΜακΚουλ της κέλτικης λαϊκής παράδοσης.
Οι 5 λόγοι για τους οποίους το Cuil δεν θα σκοτώσει το Google... ακόμα.
(από το www.marketwatch.com)
1. Το Google μπήκε πρώτο στην αγορά και οι χρήστες είναι τόσο εξοικειωμένοι με αυτό που θα μπορούσε να τους κρατήσει με δωρεάν υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ανταλλαγή φωτογραφιών, διαδικτυακές εφαρμογές και άλλα.
2. Η πρώτη εντύπωση μετράει και παρόλο που τα αποτελέσματα του Cuil είναι πιο ολοκληρωμένα και με καλύτερη αισθητική, το γεγονός ότι ώρες ώρες η ιστοσελίδα δεν ήταν διαθέσιμη κατά την πρώτη μέρα λειτουργίας της θα βλάψει την εικόνα του.
3. Οι αναλυτικές μηχανές αναζήτησης μπορεί να μην είναι δημοφιλείς στους χρήστες, είναι όμως στους διαφημιζόμενους, οι οποίοι σε τελική ανάλυση είναι και οι πραγματικοί πελάτες τους.
4. Η toolbar του Google είναι εδραιωμένη σε δεκάδες εκατομμύρια browsers, ενώ το 62% των χρηστών θεωρούν το Google συνώνυμο της αναζήτησης.
5. Οσο αμφίβολη και να είναι η πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων του Google, απέχει πολύ από το να φτάσει τη Microsoft στην παραβίασή τους.
Bookmark and Share