.
Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα χρειαστεί να βάλει η MIG ή οποιοσδήποτε άλλος επιχειρηματικός όμιλος εκδηλώσει δημόσιο ενδιαφέρον για την εξαγορά της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Την ίδια στιγμή εντείνονται οι φήμες περί ενδιαφέροντος από δεύτερο σχήμα στο οποίο συμμετέχουν εφοπλιστές. Μπορεί οι άμεσες επενδύσεις να ξεπερνούν τα 167 εκατ. ευρώ (107,2 εκατ. ευρώ οι ελάχιστες αποτιμήσεις του ομίλου της ΟΑ, 60 εκατ. ευρώ το καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο της Pantheon Airways), ωστόσο ο εν δυνάμει αγοραστής καλείται να οργανώσει εκ νέου τρεις εταιρείες, με απαρχαιωμένες λειτουργικές και επιχειρησιακές εγκαταστάσεις.
Ενδεικτικό είναι ότι το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο των ΟΑ (120 εκατ. ευρώ) εξανεμίστηκε έπειτα από δυο χρόνια λειτουργίας της εταιρείας (μόλις το 2005). Αν και καθαρή εταιρεία, με σχεδόν μηδαμινά χρέη το 2004, οι ΟΑ είχαν καταφέρει στα τέλη του 2004 να συσσωρεύσουν ζημίες 87 εκατ. ευρώ.
Τα επόμενα χρόνια η κατάσταση χειροτέρεψε δραματικά, καθώς το 2005 οι καθαρές ζημιές ανήλθαν στα 123,7 εκατ., το 2006 στα 142 εκατ., το 2007 στα 132 εκατ. και πέρυσι στα 170 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας συνολικά τα 650 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, ο βασικός ανταγωνιστής των ΟΑ, η Aegean Airlines, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 80 εκατ. ευρώ, χρειάστηκε να περάσουν έξι χρόνια λειτουργίας για να περάσει σε καθαρή κερδοφορία.
H Aegean Airlines, η οποία... ιδρύθηκε το 1999, πέρασε σε καθαρή κερδοφορία μόλις το 2005, σημειώνοντας κέρδη μετά από φόρους 15 εκατ. ευρώ. Πέρα από τη MIG, για την εξαγορά του ομίλου της ΟΑ ενδέχεται να ενδιαφερθεί και ο όμιλος Λάτση, καθώς στις αρχές της εβδομάδας ηγετικά στελέχη της Eurobank επισκέφθηκαν το νέο υπ. Μεταφορών, Ευ. Στυλιανίδη. Οι φήμες, φουντώνουν και πλήθος ονομάτων εφοπλιστών ή άλλων ρίχνονται στο τραπέζι.
Κίνηση με ρίσκο
Ποικίλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει σε διάφορους αναλυτές της αεροπορικής αγοράς η πρόταση εξαγοράς της ΟΑ από τον Αν. Βγενόπουλο. Αρκετοί χαρακτηρίζουν την εν λόγω επένδυση υψηλού ρίσκου, καθώς η αεροπορική βιομηχανία διέρχεται περίοδο κρίσης. Η MIG εμφανίζεται να διαθέτει άμεσα 200 εκατ. ευρώ, την ίδια περίοδο που καταξιωμένες εταιρείες του χώρου προχωρούν σε γενναία μείωση λειτουργικών δαπανών.
(πηγή εφημερίδα"Ισοτιμία")
Την ίδια στιγμή εντείνονται οι φήμες περί ενδιαφέροντος από δεύτερο σχήμα στο οποίο συμμετέχουν εφοπλιστές. Μπορεί οι άμεσες επενδύσεις να ξεπερνούν τα 167 εκατ. ευρώ (107,2 εκατ. ευρώ οι ελάχιστες αποτιμήσεις του ομίλου της ΟΑ, 60 εκατ. ευρώ το καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο της Pantheon Airways), ωστόσο ο εν δυνάμει αγοραστής καλείται να οργανώσει εκ νέου τρεις εταιρείες, με απαρχαιωμένες λειτουργικές και επιχειρησιακές εγκαταστάσεις.
Ενδεικτικό είναι ότι το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο των ΟΑ (120 εκατ. ευρώ) εξανεμίστηκε έπειτα από δυο χρόνια λειτουργίας της εταιρείας (μόλις το 2005). Αν και καθαρή εταιρεία, με σχεδόν μηδαμινά χρέη το 2004, οι ΟΑ είχαν καταφέρει στα τέλη του 2004 να συσσωρεύσουν ζημίες 87 εκατ. ευρώ.
Τα επόμενα χρόνια η κατάσταση χειροτέρεψε δραματικά, καθώς το 2005 οι καθαρές ζημιές ανήλθαν στα 123,7 εκατ., το 2006 στα 142 εκατ., το 2007 στα 132 εκατ. και πέρυσι στα 170 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας συνολικά τα 650 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, ο βασικός ανταγωνιστής των ΟΑ, η Aegean Airlines, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 80 εκατ. ευρώ, χρειάστηκε να περάσουν έξι χρόνια λειτουργίας για να περάσει σε καθαρή κερδοφορία.
H Aegean Airlines, η οποία... ιδρύθηκε το 1999, πέρασε σε καθαρή κερδοφορία μόλις το 2005, σημειώνοντας κέρδη μετά από φόρους 15 εκατ. ευρώ. Πέρα από τη MIG, για την εξαγορά του ομίλου της ΟΑ ενδέχεται να ενδιαφερθεί και ο όμιλος Λάτση, καθώς στις αρχές της εβδομάδας ηγετικά στελέχη της Eurobank επισκέφθηκαν το νέο υπ. Μεταφορών, Ευ. Στυλιανίδη. Οι φήμες, φουντώνουν και πλήθος ονομάτων εφοπλιστών ή άλλων ρίχνονται στο τραπέζι.
Κίνηση με ρίσκο
Ποικίλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει σε διάφορους αναλυτές της αεροπορικής αγοράς η πρόταση εξαγοράς της ΟΑ από τον Αν. Βγενόπουλο. Αρκετοί χαρακτηρίζουν την εν λόγω επένδυση υψηλού ρίσκου, καθώς η αεροπορική βιομηχανία διέρχεται περίοδο κρίσης. Η MIG εμφανίζεται να διαθέτει άμεσα 200 εκατ. ευρώ, την ίδια περίοδο που καταξιωμένες εταιρείες του χώρου προχωρούν σε γενναία μείωση λειτουργικών δαπανών.
(πηγή εφημερίδα"Ισοτιμία")