Πέντε οι.."φυλές" των Ελλήνων καταναλωτών. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 15 Μαρτίου 2009

Πέντε οι.."φυλές" των Ελλήνων καταναλωτών.

Αλλοι προτιμούν τις επώνυμες μάρκες και ψωνίζουν περισσότερα πράγματα απ’ όσα χρειάζονται. Αλλοι, συγκεκριμένες μάρκες, χωρίς να τις συγκρίνουν με άλλες. Αλλοι, απλώς αγοράζουν χωρίς να δίνουν σημασία και γι’ αυτό δεν απογοητεύονται όταν κάποιο προϊόν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Στον αντίποδα βρίσκονται αυτοί που κάνουν πάντα έρευνα αγοράς και διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Κάποιοι άλλοι, που μάλλον θα αυξηθούν λόγω οικονομικής κρίσης, επιλέγουν προϊόντα κυρίως με κριτήριο τη χαμηλή τιμή. Τι κοινό υπάρχει μεταξύ τους; Είναι όλοι Ελληνες καταναλωτές, είναι στην πραγματικότητα οι πέντε «φυλές» των καταναλωτών, έτσι όπως καταγράφηκαν στην πανελλαδική έρευνα καταναλωτικών συνηθειών του Ιδρύματος «Αριστείδης Δασκαλόπουλος».
Η «φυλή» που πλειοψηφεί με ποσοστό 25% είναι αυτή των...
«ψαγμένων». Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι προβαίνουν πάντα σε έρευνα τιμών και δεν αγοράζουν ποτέ είδη που δεν χρειάζονται. Οταν αγοράσουν ελαττωματικό προϊόν δεν αδιαφορούν, αλλά το επιστρέφουν στο κατάστημα απ’ όπου το αγόρασαν και εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους. Στη δεύτερη θέση (22%) κατατάσσονται οι υπερκαταναλωτικοί. Προτιμούν πάντα επώνυμες μάρκες τροφίμων και ποτών, θεωρούν πιο ασφαλή τα προϊόντα μεγάλων εταιρειών, δοκιμάζουν πάντα τα νέα προϊόντα που διαφημίζονται και πολύ συχνά αγοράζουν αγαθά τα οποία δεν χρειάζονται. Ενας στους πέντε ανήκει στη «φυλή» των ευαισθητοποιημένων ως προς την τιμή καταναλωτών. Πρόκειται για όσους δεν έχουν εμμονή με τις επώνυμες μάρκες, κάνουν σύγκριση τιμών, σπάνια δοκιμάζουν νέα προϊόντα που διαφημίζονται κι επίσης, όπως και οι «ψαγμένοι», δεν κάνουν άσκοπες αγορές. Αλλο βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι περισσότερο απ’ όλους τους άλλους αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Στην τέταρτη θέση (17%) βρίσκεται η «φυλή» των πιστών σε συγκεκριμένες, επώνυμες μάρκες, τις οποίες αρνούνται να συγκρίνουν με άλλες. Πρόκειται κυρίως για καταναλωτές που μένουν στην Αθήνα και είναι ανώτερου μορφωτικού επιπέδου. Στην πέμπτη θέση (16%) βρίσκονται οι αδιάφοροι καταναλωτές, με βασικό χαρακτηριστικό τους να μην απογοητεύονται και να μη διαμαρτύρονται εάν ένα προϊόν που αγόρασαν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Περισσότερο αδιάφοροι εμφανίζονται οι άντρες ηλικίας 15 - 25 ετών. Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι 9 στους 10 επιμένουν να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα, κυρίως διότι τα θεωρούν πιο ασφαλή, αλλά και διότι πιστεύουν ότι έτσι ενισχύουν την ελληνική οικονομία. Εξαιρετικά αρνητική, τέλος, είναι η εικόνα που έχουν για τους κρατικούς φορείς.Δ.Μ.
Bookmark and Share