
Η «φυλή» που πλειοψηφεί με ποσοστό 25% είναι αυτή των... «ψαγμένων». Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι προβαίνουν πάντα σε έρευνα τιμών και δεν αγοράζουν ποτέ είδη που δεν χρειάζονται. Οταν αγοράσουν ελαττωματικό προϊόν δεν αδιαφορούν, αλλά το επιστρέφουν στο κατάστημα απ’ όπου το αγόρασαν και εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους. Στη δεύτερη θέση (22%) κατατάσσονται οι υπερκαταναλωτικοί. Προτιμούν πάντα επώνυμες μάρκες τροφίμων και ποτών, θεωρούν πιο ασφαλή τα προϊόντα μεγάλων εταιρειών, δοκιμάζουν πάντα τα νέα προϊόντα που διαφημίζονται και πολύ συχνά αγοράζουν αγαθά τα οποία δεν χρειάζονται. Ενας στους πέντε ανήκει στη «φυλή» των ευαισθητοποιημένων ως προς την τιμή καταναλωτών. Πρόκειται για όσους δεν έχουν εμμονή με τις επώνυμες μάρκες, κάνουν σύγκριση τιμών, σπάνια δοκιμάζουν νέα προϊόντα που διαφημίζονται κι επίσης, όπως και οι «ψαγμένοι», δεν κάνουν άσκοπες αγορές. Αλλο βασικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι περισσότερο απ’ όλους τους άλλους αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Στην τέταρτη θέση (17%) βρίσκεται η «φυλή» των πιστών σε συγκεκριμένες, επώνυμες μάρκες, τις οποίες αρνούνται να συγκρίνουν με άλλες. Πρόκειται κυρίως για καταναλωτές που μένουν στην Αθήνα και είναι ανώτερου μορφωτικού επιπέδου. Στην πέμπτη θέση (16%) βρίσκονται οι αδιάφοροι καταναλωτές, με βασικό χαρακτηριστικό τους να μην απογοητεύονται και να μη διαμαρτύρονται εάν ένα προϊόν που αγόρασαν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Περισσότερο αδιάφοροι εμφανίζονται οι άντρες ηλικίας 15 - 25 ετών. Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι 9 στους 10 επιμένουν να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα, κυρίως διότι τα θεωρούν πιο ασφαλή, αλλά και διότι πιστεύουν ότι έτσι ενισχύουν την ελληνική οικονομία. Εξαιρετικά αρνητική, τέλος, είναι η εικόνα που έχουν για τους κρατικούς φορείς.Δ.Μ.