Οι διαμαρτυρίες, στις οποίες
πρωταγωνιστούν τόσο οι φοιτητές όσο και οι λέκτορες, έχουν στόχο τις μεταρρυθμίσεις της ανώτατης εκπαίδευσης με βάση τις οποίες τα πανεπιστήμια αποκτούν μεγαλύτερη αυτονομία. Οι λέκτορες αντιδρούν στους νέους κανόνες που επιβάλλουν τακτικά τεστ αξιολόγησης και δίνουν μεγαλύτερες εξουσίες στους πρυτάνεις στα θέματα της προαγωγής και της πληρωμής του προσωπικού. Οι φοιτητές αντιδρούν στον ανταγωνισμό και την «ιδιωτικοποίηση» των πανεπιστημίων, παρόλο που δεν τίθεται θέμα ούτε διδάκτρων ούτε εξετάσεων για την εισαγωγή σε αυτά. Ο φόβος είναι ότι θα δημιουργηθεί ένα σύστημα δύο ταχυτήτων, με τους αποφοίτους των κατωτέρων πανεπιστημίων να έχουν ένα χαρτί που δεν θα αξίζει τίποτα.Η φοιτητική αναταραχή σε ορισμένα πανεπιστήμια έχει αρχίσει να...απροσδόκητες επιπτώσεις. Στα πιο ριζοσπαστικά πανεπιστήμια, όπως είναι εκείνα τα Ρεν ΙΙ, Τουλούζη ΙΙ και της Λίλλη ΙΙΙ, οι εγγραφές αρχίζουν να μειώνονται. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Διαπανεπιστημιακής Ένωσης, από το 2004 ως το 2007 οι εγγραφές στα 11 πανεπιστήμια με τις περισσότερες απεργίες μειώθηκαν με ρυθμό τρεις ως πέντε φορές μεγαλύτερο από τον μέσο όρο...