Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προωθεί τις διαδικασίες για εμπορικά δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Μόσχα. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 20 Μαρτίου 2010

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προωθεί τις διαδικασίες για εμπορικά δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Μόσχα.

EΩΣ το καλοκαίρι του 2010 επιδιώκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ξεκινήσουν δύο εμπορικά δρομολόγια, δύο ανά εβδομάδα, για την εξαγωγή προϊόντων από τη Θεσσαλονίκη προς τη Μόσχα, με τις σχετικές μελέτες να καταδεικνύουν ότι, οι προς εξαγωγή ποσότητες μπορούν να φθάσουν και τους...250.000 τόνους ετησίως κυρίως σε αγροτικά ευπαθή προϊόντα και κύκλο εργασιών της τάξης του 1 εκατ. ευρώ.
Προς την κατεύθυνση της επέκτασης και ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη στις 22-24 Μαρτίου τεχνική συνάντηση των συνεργαζόμενων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων της Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας, Ουκρανίας και Ρωσίας όπου θα συζητηθεί σχέδιο συμφωνίας συνεργασίας για τη δρομολόγηση του εμπορικού συρμού Θεσσαλονίκης-Μόσχας.
Κοινή εκτίμηση, τόσο της ελληνικής όσο και της ρωσικής αντιπροσωπείας είναι πως όλες οι απαραίτητες διαδικασίες επιταχύνονται ώστε σύντομα να επιλυθούν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες και να τεθεί σε εφαρμογή το επιχειρηματικό σχέδιο.
Σύμφωνα με τον γεν. διευθυντή εμπορευμάτων ΤΡΑΙΝΟΣΕ Δημ. Βαμβακόπουλο, οι διαδικασίες προχωρούν ικανοποιητικά καθώς έγινε συγκέντρωση στοιχείων, διερεύνηση της αγοράς, επικοινωνία με τα ενδιάμεσα συνεργαζόμενα δίκτυα και υποβολή συγκεκριμένης πρότασης συνεργασίας σε εξειδικευμένη θυγατρική εταιρία των ρωσικών σιδηροδρόμων. Κατόπιν της θετικής ανταπόκρισης της ρωσικής εταιρίας πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις στη Μόσχα όπου συζητήθηκαν λεπτομέρειες του επιχειρηματικού σχεδίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σχετική μελέτη σκοπιμότητας που εκπόνησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το περασμένο καλοκαίρι, κατέδειξε ότι η συνεργασία αυτή μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας μπορεί να οδηγήσει την εταιρία σε κερδοφορία, ενώ αναμένεται να αποδειχθεί επωφελής για τα ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα κυρίως της Bόρειας Ελλάδας.
Ειδικότερα, εκτιμάται ότι η εμπορική σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών θα επιφέρει σημαντική μείωση έως και 10% στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων προς και από τη Ρωσία, ενώ σύμφωνα με στοιχεία των βιομηχάνων της Β. Ελλάδας, οι μεταφορές –ως εξαγώγιμο προϊόν– συνεισφέρουν στο ΑΕΠ με ποσοστό 7,9%, όταν οι συνολικές εξαγωγές αγαθών συμβάλλουν μόλις με 7,2%.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο επιχειρηματικό σχέδιο αποτέλεσε, μεταξύ άλλων και αντικείμενο συζήτησης της εδώ επίσκεψης του Ρώσου υπουργού Μεταφορών καθώς και της επίσκεψης του πρωθυπουργού στη Μόσχα.

Bookmark and Share