Ζητείται «υπεύθυνος» να δώσει απαντήσεις για το χάος.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

Ζητείται «υπεύθυνος» να δώσει απαντήσεις για το χάος..

Έντονες συζητήσεις ξεκινούν στην Ευρώπη για το αν σωστά καθηλώθηκαν τα αεροπλάνα για περίπου μια εβδομάδα.

Στη Βρετανία, εν μέσω προεκλογικής εκστρατείας, ο αρχηγός της αντιπολίτευσης Ντέιβιντ Κάμερον ζήτησε να...γίνει έρευνα για το πόσο σωστά χειρίστηκε η κυβέρνηση το κλείσιμο του εναέριου χώρου.
Ο εναέριος χώρος της Βρετανίας άνοιξε χθες εν μέρει. Ο Κάμερον κατήγγειλε ότι οι κυβερνητικοί χειρισμοί προκάλεσαν «ακαταστασία και σύγχυση».
Ο πρωθυπουργός Γκόρντον Μπράουν απάντησε ότι αποφάσισε εσπευσμένως να ξανανοίξει τμήμα του βρετανικού εναέριου χώρου κατόπιν πιέσεων των αεροπορικών εταιρειών.
Η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε ότι με βάση νέες οδηγίες που βασίζονται στην «επαναξιολόγηση» του κινδύνου από την ηφαιστειακή τέφρα μπορεί να ανοίξει ο εναέριος χώρος.

Ο διευθυντής της Ντάιντρ Χάτον δήλωσε ότι το μεγάλο πρόβλημα στην επανάληψη των πτήσεων ήταν να καταλάβουμε τα επίπεδα αντοχής των αεροσκαφών στη στάχτη. Ο πρόεδρος της British Airways Γουίλι Γολς δήλωσε ότι τώρα είναι ξεκάθαρο πως η απαγόρευση πτήσεων δεν ήταν δικαιολογημένη «σε ολόκληρο τον εναέριο χώρο της Βρετανίας, την Πέμπτη».

Η Υπηρεσία Εναερίου Ελέγχου ανακοίνωσε ότι δεν δέχτηκε πολιτικές πιέσεις για να άρει τους περιορισμούς.

Ειδικός ηφαιστειολόγος, ο Ενρί Γκοντρί, επιστημονικός σύμβουλος του ΟΗΕ και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ηφαιστειολογίας, δήλωσε ότι σωστά έκλεισαν οι ουρανοί της βόρειας Ευρώπης, γιατί έπρεπε να προστατευτούν τα αεροπλάνα. Εξήγησε ότι δεν υπήρχαν αξιόπιστα στοιχεία για τις επιπτώσεις της τέφρας στους κινητήρες των αεροπλάνων, γιατί δεν έχουν γίνει σοβαρές έρευνες για το θέμα.

Είπε δε ότι είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον να γίνει τέτοια έρευνα από μηχανικούς, μετεωρολόγους και γεωφυσικούς. Ο διευθυντής της ΙΑΤΑ Τζοβάνι Μπιζινιάνι δήλωσε ότι οι ζημιές που υπέστησαν οι αεροπορικές εταιρείες είναι εξοντωτικές και ότι θα πρέπει οι κυβερνήσεις να εξετάσουν τρόπους αποζημίωσης, όπως έκανε η αμερικανική μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.

Εξέφρασε μάλιστα την άποψη ότι η αεροπορική βιομηχανία θα χρειαστεί χρόνια για να ανακάμψει από αυτή την εβδομάδα χαμένου χρόνου πτήσεων. Η γερμανική Lufthansa ανακοίνωσε ότι δεν θα ζητήσει κρατική αποζημίωση.

Η γερμανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοίνωσε ότι ο γερμανικός εναέριος χώρος ξανάνοιξε βάσει μετεωρολογικών δεδομένων και όχι οικονομικών, καθώς «η στάχτη έχει μειωθεί πολύ και βαίνει μειούμενη».

Η Ισπανία αναδείχτηκε χώρα-κλειδί στη διακίνηση των επιβατών, καθώς δεν έκλεισε τον εναέριο χώρο της και σχεδίασε 290 ειδικές πτήσεις για να φτάσουν στη χώρα επιβάτες και από εκεί να προωθηθούν στους προορισμούς τους με άλλα μέσα. Εν τω μεταξύ στην Ισλανδία το ηφαίστειο Εϊγιαφιαλαγιοκούλ έχει χάσει το 80% της έντασής του.

Bookmark and Share