Βρίσκεται μεταξύ των πόλεων που έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας και λουκέτων και δείχνει να ενισχύει τα «κόκκινα» νούμερα διεκδικώντας ακόμα και την πρωτιά: η Θεσσαλονίκη, είναι φτωχομάνα και βάση επίσημων στοιχείων.
Μόνο το πρώτο τετράμηνο του 2010 οι...Θεσσαλονικιώτικες εταιρείες που έχουν κηρύξει πτώχευση έφθασαν ήδη τις οκτώ όταν πέρυσι για όλο το έτος ήταν δέκα, σύμφωνα με το Βιβλίο Πτωχεύσεων του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, η τάση για προσφυγή στον πτωχευτικό κώδικα του άρθρου 99 είναι αυξητική, καθώς δείχνει να αποτελεί λύση για τις επιχειρήσεις που είναι βουτηγμένες στα χρέη.
Σημαντική «αιμορραγία» προέρχεται από τις περίπου 6.000 τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς «από τις αρχές του 2010 η αγορά κινείται πτωτικά περίπου 5% συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι, η οποία μάλιστα ήταν ιδιαίτερα αρνητική.
Η αγορά της πόλης έχει ήδη αρχίσει να συρρικνώνεται, κάτι που αποδεικνύεται και από τα στοιχεί της ΕΣΕΕ η οποία την κατατάσσει στην 4η θέση όσον αφορά τα λουκέτα επιχειρήσεων σε νομούς της Ελλάδας», σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Χαντζαρίδης στο Capital.gr.
Ακολούθως, «ο αριθμός των ανέργων του δήμου αυξάνει δραματικά μήνα με το μήνα, φτάνοντας το 13% στο σύνολο και το 26% στου νέους ανέργους. Δυστυχώς, τους επόμενους μήνες τα ποσοστά θα είναι ακόμα μεγαλύτερα, καθώς λήγουν μεταξύ άλλων και οι συμβάσεις του δημοσίου.
Μέχρι το Σεπτέμβριο, αναμένονται περίπου 100.000 άνεργοι πανελλαδικά, οπότε η Θεσσαλονίκη που σε μεγάλο βαθμό έχει στηρίξει την λειτουργία της στο εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων, θα έχει πρόβλημα», σύμφωνα με τον κ. Χαντζαρίδη.
«Δύσκολη διετία»
Η κατάσταση, όπως σε όλη την Ελλάδα, έτσι και στο Βορρά, δεν εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί στο εγγύς μέλλον. «Το 2010 η εμπορική αγορά θα κινηθεί πτωτικά. Ελπίδα όλων είναι να μη δούμε στα τέλη του έτους διψήφιο ποσοστό μείωσης τζίρου, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν είναι απίθανο», σημειώνει ο κ. Χαντζαρίδης.
Ανάκαμψη δεν εκτιμάται ότι θα υπάρξει ούτε το 2011 το οποίο «θα είναι ακόμα δυσκολότερο. Δεν είμαι απαισιόδοξος, θεωρώ ότι θα βιώσουμε και εδώ στο πετσί μας τα νέα μέτρα και θα υπάρξει κοινωνική αναταραχή», τονίζει ο πρόεδρος του ΕΣΘ.
Μονόδρομος τα κίνητρα ανάπτυξης
Ο τρόπος εξόδου από την ύφεση είναι και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης η ανάπτυξη. «Βλέπουμε την κυβέρνηση να απλουστεύει τις διαδικασίες ίδρυσης μιας εταιρείας. Το θέμα όμως δεν είναι μόνο να ιδρυθούν νέες επιχειρήσεις. Το μείζον ζήτημα που πρέπει να δει η κυβέρνηση είναι πως θα επιβιώσουν και θα αναπτυχθούν οι υπάρχουσες επιχειρήσεις», τονίζει ο κ. Χαντζαρίδης.
«Η Θεσσαλονίκη πρέπει να σταματήσει να γυρίζει την πλάτη της στη θάλασσα και να γίνει πιο φιλόξενη τουριστικά. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση θα βοηθούσε προς αυτήν την κατεύθυνση. Παράλληλα, θα μπορούσαν να κατασκευαστούν δύο μαρίνες, αλλάζοντας το προφίλ της πόλης.
Η επένδυση δεν είναι μεγάλη, καθώς μπορεί να γίνει μέσω προγραμμάτων ΣΔΙΤ. Αντίθετα, το οφέλη από μια τέτοια κίνηση ή παρόμοιες θα είναι πολλά και θα δώσουν στην πόλη ανάσα, σε μια περίοδο που ασφυκτιά» υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΕΣΘ.
πηγή capital.gr
Post Top Ad
Παρασκευή 14 Μαΐου 2010
Home
Unlabelled
Σήμα κινδύνου από τη Θεσσαλονίκη