μέσω πλωτών εγκαταστάσεων.
Την τροφοδοσία νησιών και κωμοπόλεων με υγροποιημένο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο, μέσω πλωτών εγκαταστάσεων, εξετάζει η...διοίκηση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ). Παράλληλα, απομακρύνεται η επιλογή κατασκευής σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Καβάλα και στη θέση του εξετάζεται, επίσης, η λύση της πλωτής εγκατάστασης, στην οποία θα αεριοποιείται το υγροποιημένο αέριο για να τροφοδοτήσει το εθνικό δίκτυο ή / και τις διεθνείς διασυνδέσεις της χώρας.
Αυτά προκύπτουν από δηλώσεις του προέδρου της εταιρίας Χ. Σαχίνη και του αντιπροέδρου Σ. Παλαιογιάννη, οι οποίοι επεσήμαναν ότι η λύση των πλωτών εγκαταστάσεων είναι πιο οικονομική σε σχέση με τις επίγειες αποθήκες φυσικού αερίου. Στα σχέδια που εξετάζονται περιλαμβάνεται η τροφοδοσία της Κρήτης αλλά και μεγάλων νησιών του Αιγαίου, όπως η Ρόδος, η Χίος κ.α., για τη λειτουργία μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.
Παράλληλα, είναι υπό συζήτηση η κατασκευή υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου σε εξαντλημένο κοίτασμα της Καβάλας, εφόσον ξεκαθαρίσει το θεσμικό πλαίσιο για την υλοποίηση της επένδυσης, δεδομένου ότι η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων στην περιοχή έχει παραχωρηθεί στην Ενεργειακή Αιγαίου. Η αποθήκη, εφόσον κατασκευασθεί, θα έχει δυναμικό 1 δισ. κυβικά μέτρα αερίου και θα καλύπτει την αγορά σε περιόδους αιχμής ή δυσκολιών στον εφοδιασμό.
Διαπραγματεύσεις με τη Gazprom
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις και με τη ρωσική Gazprom, που είναι ο βασικός προμηθευτής της ελληνικής αγοράς με φυσικό αέριο. Η ΔΕΠΑ επιδιώκει μείωση των τιμών για ένα τμήμα τουλάχιστον των ποσοτήτων, ενώ για την επέκταση της σύμβασης προμήθειας (λήγει το 2016) στοχεύει σε ανανέωση για 15 - 20 χρόνια χωρίς σημαντική, τουλάχιστον, επαύξηση των ποσοτήτων που εισάγονται κάθε χρόνο. Ο λόγος είναι ότι αφενός η αγορά φυσικού αερίου εμφανίζει σταθεροποιητικές τάσεις, λόγω και της κρίσης, αφετέρου το ότι ένα τμήμα της αγοράς θα καλυφθεί από ιδιώτες, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης