Το καμποτάζ διώχνει τους επιβάτες κρουαζιέρας αν και η Ελλάδα αποτελεί το δεύτερο δημοφιλέστερο προορισμό, με αποτελέσματα μόνο το 6,5% των Ευρωπαίων τουριστών να «πιάνουν» ελληνικά λιμάνια, όταν η Ιταλία παίρνει το 40%.
Ήδη και παρά το καμποτάζ εκτιμάται ότι στη χώρα μας οι αφίξεις από το...εξωτερικό με κρουαζιερόπλοια, πέρυσι, ήταν πολύ περισσότερες από 1,2εκ άτομα, ενώ εκτιμάται ότι οι διελεύσεις επιβατών κρουαζιέρας από τα ελληνικά λιμάνια και νησιά ξεπερνούν τα 4,3εκ άτομα. Μάλιστα η κατά κεφαλή δαπάνη ενός επιβάτη κρουαζιέρας που επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμάνι είναι 575 ευρώ, όταν για τον επιβάτη που περνάει τράνζιτ από την Ελλάδα η δαπάνη περιορίζεται στα 65 ευρώ το άτομο, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων).
Και ενώ σήμερα το μεσημέρι μπαίνει στην «τελική ευθεία» ο διάλογος για τη νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα γίνει η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, η Ελλάδα συνεχίζει να μετράει σημαντικές απώλειες στις αφίξεις το πρώτο τετράμηνο της τάξης του -5,8%. Ειδικότερα οι αφίξεις προς την Αθήνα ήταν μειωμένες κατά 4,6%, ενώ προς τη Θεσσαλονίκη είχαν οριακή άνοδο της τάξης του 0,7%. Ενώ τα έσοδα ανά δωμάτιο ήταν μειωμένα κατά 5,2% για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, κατά 14% για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης και κατά 18,6% για τα resort.
Το μεσημέρι λοιπόν έχει προγραμματιστεί να συνεδριάσει η επιτροπή Θαλάσσιου Τουρισμού, που έχει συγκροτηθεί στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και αναμένεται οι φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους για το αρχικό σχέδιο της νομοθετικής ρύθμισης.Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν φαίνεται να υπάρχουν σοβαρές διαφωνίες επί των κυβερνητικών προτάσεων, οι οποίες έχουν δοθεί και σε εταιρείες κρουαζιερόπλοιων. Άλλωστε, δεν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις από τα ισχύοντα και σε άλλες μεσογειακές χώρες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία.
Όπως έχει αποκαλύψει στην εφημερίδα Ημερησία με τη νομοθετική ρύθμιση, που ετοιμάζεται θα προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι κρουαζιερόπλοια με σημαίες τρίτων χωρών θα μπορούν να εκτελούν κυκλικά ταξίδια κρουαζιέρας, αφού πληρούνται μεταξύ άλλων οι παρακάτω προϋποθέσεις:Την εφαρμογή της αρχής της αμοιβαιότητας. Δηλαδή, εφόσον στην χώρα σημαίας του πλοίου επιτρέπεται ελεύθερα η διενέργεια αντίστοιχων πλοίων από πλοία με σημαία μέλους της ΕΕ.
Τα πλοία να εκτελούν πλόες διάρκεια τουλάχιστον 72 ωρών, με προσέγγιση σε τουλάχιστον 3 ελληνικά λιμάνια, με ελάχιστη παραμονή τουλάχιστον έξι ωρών σε κάθε λιμάνι.
Να υπογράφεται σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο τουλάχιστον τριετούς διάρκειας, στην οποία θα καθορίζονται μεταξύ άλλων οι διατάξεις για την απασχόληση και ασφάλιση των Ελλήνων ναυτεργατών.
Στο μεταξύ, χτες, η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου με επιστολές της στην υπουργό Οικονομίας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη και προς την ΠΝΟ ζήτησε να προχωρήσει η άρση του καμποτάζ εκφράζοντας την βούληση να συνεισφέρει σε κοινά αποδεκτή λύση.Πηγή Ημερησία..
Post Top Ad
Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010
Home
Unlabelled
Ποιά τα οφέλη από την άρση του καμποτάζ