Τρεις ημέρες μετά την αναχώρηση του Κινέζου πρωθυπουργού Γουέν Τζιαμπάο από την Αθήνα, οι οικονομικοί αναλυτές προσπαθούν να ερμηνεύσουν την ασυνήθιστα ξεκάθαρη και ρητή δήλωση στήριξης που παρείχε στη χώρα μας, αλλά και τις εμπορικές συμφωνίες που υπεγράφησαν στη διάρκεια των τριών ημερών που έμεινε στην Ελλάδα.
Μέχρι σήμερα, οι αναλυτές φαίνεται να συγκλίνουν σε τρία συμπεράσματα, τα οποία μάλιστα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκά για τη χώρα μας: το πρώτο...συμπέρασμα είναι ότι η ρητή δέσμευση του κ. Γουέν για αγορά ελληνικών ομολόγων εντάσσεται στο γενικότερο στρατηγικό σχεδιασμό του Πεκίνου να μειώσει την έκθεσή του σε δολάρια και να στηρίξει το ευρώ. Όπως σημειώνεται, τα περιοριστικά δημοσιονομικά μέτρα που λαμβάνουν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε δημιουργούν στους Κινέζους κλίμα πολύ μεγαλύτερης εμπιστοσύνης προς το κοινό νόμισμα απ’ ότι στο αμερικανικό. Οι προσπάθειες μείωσης της έκθεσης σε αμερικανικά χρεόγραφα έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες, παράλληλα μάλιστα με τις συστηματικές επενδύσεις σε χρυσό. Και όπως όλοι αντιλαμβάνονται, όταν η Κίνα επενδύει στο ευρώ, τότε το ευρώ μπορεί να νιώθει πολύ ασφαλέστερο.
Το δεύτερο βασικό συμπέρασμα είναι ότι η Κίνα θέλει πάση θυσία να στηρίξει την παγκόσμια ναυτιλία. Και όταν λέμε παγκόσμια ναυτιλία, το μυαλό όλων πάει στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται ότι παράγοντες του εφοπλιστικού κεφαλαίου έχουν προειδοποιήσει σε ανύποπτο χρόνο ότι ο πληθωρισμός παραγγελιών νέων πλοίων θα μπορούσε να οδηγήσει σε φούσκα, η οποία θα αποδεικνυόταν τόσο καταστροφική για το χρηματοπιστωτικό σύστημα, όσο τα επισφαλή στεγαστικά δάνεια στις ΗΠΑ, το 2007-08. Η στήριξη των πέντε δισεκατομμυρίων που προσέφερε επομένως το Πεκίνο στις ναυτιλιακές εταιρείες συνιστά σημάδι ανακούφισης, το οποίο μπορεί και να εξελιχθεί σε κύμα ενθουσιασμού, αν συνεχιστεί η ακόρεστη ζήτηση της Κινεζικής οικονομίας για ξηρό φορτίο.
Το τρίτο συμπέρασμα, το οποίο είναι βέβαια και το πιο χιλιοειπωμένο, είναι ότι η Κίνα έχει αποφασίσει ότι - εφόσον δεν «της βγάλουμε το λάδι» με τις κινητοποιήσεις και τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις – η Ελλάδα θα είναι η πύλη εισόδου της στην Ευρώπη και ο μοχλός πίεσης για την περαιτέρω εισχώρησή της στην Ευρωπαϊκή αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, δεν θα πρέπει να προκαλέσει έκπληξη αν οι Κινέζοι εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ. Οι σχετικές φήμες και διαρροές άλλωστε ήδη οργιάζουν...
Post Top Ad
Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010
Home
Unlabelled
Η Ελλάδα στη μέση του Τριγώνου Κίνας-Ευρώπης-ΗΠΑ