Σύγκρουση για τις μετατάξεις εργαζομένων της Ολυμπιακής - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Σύγκρουση για τις μετατάξεις εργαζομένων της Ολυμπιακής

Στον «αέρα» ο νόμος Χατζηδάκη, που προέβλεπε τη μετακίνηση 2.400 υπαλλήλων σε υπηρεσίες του Δημοσίου και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

Μετ' εμποδίων προωθείται η μετάταξη των εργαζομένων της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας στην...Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με τους υπαλλήλους στην ΥΠΑ να αντιδρούν απειλώντας με απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω της περιόδου των εορτών των Χριστουγέννων.
Ο «πολυδιαφημιζόμενος» νόμος Χατζηδάκη, που προέβλεπε μετατάξεις 2.400 εργαζομένων της πρώην Ο.Α. σε υπηρεσίες του Δημοσίου και της ΥΠΑ, δείχνει να μην μπορεί να υλοποιηθεί, με τις πιο έντονες αντιδράσεις να προέρχονται από τους εργαζόμενους στην ΥΠΑ.
Οι μετατάξεις που έχουν ήδη δημοσιευτεί στο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως και πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα «πυροδοτούν» τους εργαζόμενους της ΥΠΑ, οι οποίοι κάνουν λόγο για τεράστιες μισθολογικές διαφορές και αδικίες που δεν πρόκειται να δεχθούν.
Πρόκειται για 325 πιλότους, οι οποίοι θα προσέλθουν στην ΥΠΑ τον ερχόμενο μήνα, 162 μηχανικούς και 250 διοικητικούς, οι οποίοι ήδη απασχολούνται στην ΥΠΑ.
Οι δυσκολίες αυτές φαίνεται να δημιουργούν «πονοκέφαλο» στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς τα προγράμματα εξυγίανσης του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ έχουν στηριχθεί πάνω στο μέτρο της μετάταξης και μάλιστα στην περίπτωση του ΟΣΕ το χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωσή τους είναι 50 ? 60 ημέρες, όταν για τους εργαζόμενους της ΟΑ έχουν χρειαστεί πάνω από 13 μήνες.

Το υπουργείο
«Οι μετατάξεις, που κληρονομήσαμε, επιβαρύνουν το Δημόσιο και τον Έλληνα φορολογούμενο, αλλά, από την άλλη πλευρά, επειδή είναι νόμος του κράτους και οι νόμοι δεν έχουν χρώμα, μια συντεταγμένη πολιτεία οφείλει να το σέβεται», απάντησε χθες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Χ. Τσιόκας.
Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι οι μισθοί των υπαλλήλων της πρώην Ο.Α. δεν μπορεί να υπερβαίνουν το ανώτατο όριο που έχει ορίσει η σημερινή κυβέρνηση, δηλαδή το ανώτατο όριο που μπορεί να πάρει κάποιος δημόσιος υπάλληλος είναι αυτό του γενικού γραμματέα ενός υπουργείου που κινείται περίπου στις 3.500 καθαρά.
Οσον αφορά τον αριθμό των υπαλήλων που θα μεταταχθούν στην ΥΠΑ, ο κ. Τσιόκας είπε χαρακτηριστικά: «Θα δούμε ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες, και ό,τι πλεονάζον προσωπικό υπάρξει, αυτό θα διατεθεί σε άλλες υπηρεσίες».

ΟΣΥΠΑ
Όπως είπε μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κ. Α. Αλεβιζόπουλος, ο μισθός των πιλότων ξεκινάει από 4.000 και καταλήγει μέχρι 11.000, ανάλογα τα έτη εργασίας και τον τύπο αεροσκάφους που πετάει. Σ' αυτά προστίθεται και η ωρίμανση, αλλά και το επίδομα πτυχίου που εκτοξεύουν το μηνιαίο μισθό. Σημειώνεται ότι η ΥΠΑ έχει ήδη 15 πιλότους όπου πετούν τα 2 επιχειρησιακά αεροσκάφη, τα οποία εκτελούν flight check. Όπως υποστηρίζουν τα μέλη της ΟΣΥΠΑ, σήμερα το κόστος μισθοδοσίας είναι 132 εκατ. για 2.500 - 3.000 άτομα το χρόνο. Στο ενδεχόμενο πρόσληψης επιπλέον ατόμων, εκτιμάται ότι θα αυξηθεί η δαπάνη μισθοδοσίας με επιπλέον 100 εκατ. ευρώ.
Bookmark and Share