Συνάντηση με τους εξαγωγείς - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Συνάντηση με τους εξαγωγείς

Email από κ.Μ.Καρχιμάκη,
Γραμματέα του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ.

"Ο Γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Καρχιμάκης,συναντήθηκε χθες με την Πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη, τον Αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας, Κυριάκο Λουφάκη και τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης, Άλκη Καλαμπόκη.Μετά την συνάντηση, έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:

Μ. ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ: Στο πλαίσιο της συνάντησης με την Πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, κυρία Σακελλαρίδη, τον Αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, κ. Λουφάκη και τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης, κ. Καλαμπόκη, συζητήσαμε την ανάγκη να δρομολογηθούν άμεσα οι πρωτοβουλίες για την αναπροσαρμογή του εξαγωγικού προτύπου της χώρας μας, μέσα από την εφαρμογή του εθνικού σχεδίου εξωστρέφειας, που επεξεργάζεται η Κυβέρνησή μας με τους αρμόδιους φορείς.
Η ιδιαίτερα σημαντική και ενθαρρυντική για την ελληνική οικονομία αύξηση των ελληνικών εξαγωγών, που σημειώθηκε το 2010 και προκύπτει και από τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή, καθώς και οι προβλέψεις για αύξηση των εξαγωγών τη χρονιά που διανύουμε, αποτελούν ένα μήνυμα αισιοδοξίας στη δύσκολη συγκυρία της ελληνικής οικονομίας.
Η εξαγωγική δύναμη της χώρας μας προέρχεται από την ποιότητα των ίδιων των προϊόντων που παράγουμε, καθώς και από την προσπάθεια που καταβάλλουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, να λειτουργήσουν σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και με πολλές αγκυλώσεις, που πρέπει να ξεπεραστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
Το ΠΑΣΟΚ στηρίζει κάθε προσπάθεια για τη δημιουργία μιας εθνικής καταναλωτικής συνείδησης, έτσι ώστε να συμβάλει κάθε πολίτης συνειδητά στη στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων και στην ενδυνάμωση της ελληνικής οικονομίας.
Παράλληλα, στηρίζει κάθε πρωτοβουλία για τη διαμόρφωση ισχυρού πλαισίου στήριξης της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας.
Η κατάθεση των προτάσεων, που προκύπτει από τη σύνθεση όλων των εμπλεκομένων φορέων, θα διαμορφώσει μια συνολική στρατηγική πολιτική, η οποία θα συμβάλλει στην ενίσχυση της απασχόλησης, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, θα δημιουργήσει πλούτο για τη χώρα και θα οδηγήσει στην αναθέρμανση και στην επανεκκίνηση της οικονομίας.
Υπό αυτή την έννοια, η σημερινή μας συνάντηση γίνεται στο πλαίσιο της ανταλλαγής απόψεων, αλλά και του θεσμικού ρόλου των Κομμάτων, να συμβάλουν σε αυτή την προσπάθεια, στην προσπάθεια να διευρύνουμε την εξαγωγική βάση της χώρας μας, αλλά ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε κι ένα νέο πλαίσιο σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία που, όπως ανέφερα, θα είναι το πλαίσιο της εθνικής καταναλωτικής συνείδησης. Δηλαδή, να επιλέγουμε πρώτα απ' όλα τα προϊόντα που εμείς παράγουμε, να διευρύνουμε τον πλούτο μας, να διευρύνουμε την παραγωγική βάση της χώρας μας και, ταυτόχρονα, να οδηγηθούμε στην έξοδο από την κρίση.
Χ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ: Θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ τον Γραμματέα του ΠΑΣΟΚ, κ. Καρχιμάκη, για την πρόσκληση που μας απηύθυνε σήμερα, στους φορείς των εξαγωγέων, όπως είπε και ο ίδιος, του Συνδέσμου Βορείου Ελλάδος, του Συνδέσμου Κρήτης και της Κεντρικής Οργάνωσης Αθηνών.
Επ’ ευκαιρία, θα ήθελα να πω ότι το ενδιαφέρον του, το είχε δείξει ήδη από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, συνεπώς δεν μας ξενίζει, αλλά τώρα του δίνει και μία καινούργια διάσταση.
Όπως είπε και ο ίδιος πριν, οι εξαγωγές αυξήθηκαν περίπου 7,5% σε μια εποχή που ήταν πάρα πολύ δύσκολη, το 2010, για τις εξαγωγές. Ήταν πολύ σκληρή χρονιά. Ας μην ξεχνάμε ότι, στην αρχή της χρονιάς, είχαν κλείσει οι δρόμοι, δεν μπορούσαμε να φορτώσουμε τα αγροτικά προϊόντα και χάναμε πελάτες, ενώ το καλοκαίρι είχαμε και πάλι πρόβλημα με τα μέσα μεταφοράς.
Παρ' όλα αυτά και παρά την κρίση που είχαν και οι κυριότερες αγορές - που είναι πελάτες μας - της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατορθώσαμε να αντιστρέψουμε το κλίμα αυτό, όπως και το κλίμα της απαισιοδοξίας, γιατί παίζει μεγάλο ρόλο και ο ψυχολογικός παράγοντας και, από την πτώση που είχαμε, καταφέραμε να έχουμε μια αύξηση στο 11μηνο - δεν έχουμε ακόμη τα τελευταία στοιχεία, όπου είναι όλος ο χρόνος - της τάξεως του 7,5%. Είναι ένα μεγάλο κατόρθωμα.
Η σημερινή διάσταση που δίνει ο Γραμματέας είναι η εξής: δεν πρέπει να σταματήσει αυτή η εξωστρέφειά μας, μόνο προς τις ξένες αγορές. Διότι όταν οι πελάτες μας, που είναι οι μεγαλύτερες χώρες της Ευρωζώνης - ο νούμερο ένα πελάτης μας είναι η Γερμανία, με δεύτερο την Ιταλία – δηλαδή, όταν τα προϊόντα μας είναι καλά για τις προηγμένες χώρες, γιατί να μην έχουν την ίδια τύχη και εδώ, μέσα στη χώρα μας;
Πρέπει να απαλλαγούμε από αυτή την ξενομανία που έχουμε και πρέπει οπωσδήποτε να στηρίξουμε οι ίδιοι τα προϊόντα μας. Να γίνει συνείδηση, η οποία απαιτεί μια παιδεία βεβαίως, αλλά είναι πολύ εύκολη να γίνει και να συνδυαστεί και με τον τουρισμό μας, διότι ο τουρισμός υπερδιπλασιάζει σχεδόν τον πληθυσμό της χώρας μας. Μόλις μπει ο ξένος στην Ελλάδα, από το κάθε αεροδρόμιο, από κάθε λιμάνι, από οπουδήποτε, να υπάρχουν ελληνικά προϊόντα, ίσως και στο πιο μικρό μπακάλικο, σε όποιο νησί και να πάει.
Το παράδειγμα, θα το δώσουμε εμείς οι ίδιοι. Θα ανταποκριθούμε σε αυτό το κάλεσμα και ως φορείς και κυρίως ως Έλληνες, που πρέπει να έχουμε αυτή την εθνική συνείδηση. Διότι εάν είμαστε πετυχημένοι έξω, σε δύσκολες αγορές, είναι κρίμα να μην είμαστε και στη δική μας χώρα.
Κ. ΛΟΥΦΑΚΗΣ: Μας τιμά ιδιαίτερα η πρόσκληση του κ. Γραμματέα εδώ, για να ανταλλάξουμε απόψεις για τις ελληνικές εξαγωγές και για τη στρατηγική, η οποία πρέπει να ακολουθηθεί.
Αυτό δείχνει τη συνειδητοποίηση όλων για την αξία και τη σημασία που έχουν οι εξαγωγές, προκειμένου να βγει η χώρα μας από τη μεγάλη κρίση στην οποία έχει βρεθεί.
Οι εξαγωγές, όπως είπαν και ο κ. Γραμματέας και η κυρία Πρόεδρος, έχουν αυξηθεί στο 11μηνο περίπου κατά 7,5%. Είναι ίσως ο μόνος μακροοικονομικός δείκτης της χώρας, ο οποίος είναι θετικός. Βέβαια, αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη αξία, ιδιαίτερα αν το δούμε όχι σαν ένα απόλυτο νούμερο, διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εξαγωγές των υπολοίπων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκαν πολύ περισσότερο - αν δεν κάνω λάθος, είναι περίπου στο 17% - ενώ των γειτονικών μας χωρών, ακόμη πιο πολύ. Αλλά είναι εξαιρετικά σημαντική η άνοδος του 7,5%
Μόνο εξωστρεφείς τομείς, όπως είναι ο τουρισμός, που ανέφερε η κυρία Πρόεδρος, όπως είναι οι εξαγωγείς, μπορούν να μας βγάλουν από το τέλμα στο οποίο έχουμε βρεθεί. Και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ο κ. Γραμματέας άκουσε τα προβλήματά μας. Κατανόησε τις θέσεις μας και υποσχέθηκε ότι θα κάνει ό,τι μπορεί, ώστε να βοηθήσει στην επίλυσή τους και να πιέσει και την Κυβέρνηση προς αυτή την κατεύθυνση.
Και για να αναφέρω τα δύο μεγάλα προβλήματα - τα οποία, πρόσεξα με ιδιαίτερη χαρά, ότι σημείωνε με πολύ μεγάλα γράμματα στο καρνέ του - είναι η ρευστότητα και η ταχύτητα στην υλοποίηση των αποφάσεων. Η χώρα παίρνει πρωτοφανή μέτρα την τελευταία χρονιά.
Όλα αυτά τα μέτρα είναι εξαιρετικά σημαντικά. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οδηγούν σε μία καλύτερη Ελλάδα στο μέλλον, αλλά όλα αυτά είναι μέτρα μεσομακροπρόθεσμου χαρακτήρα. Πρέπει να δούμε και μέτρα βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα. Και είμαστε ευτυχείς που ο κ. Γραμματέας έτεινε ευήκοον ους. Σας ευχαριστώ πολύ.
Α. ΚΑΛΑΜΠΟΚΗΣ: Η σημερινή πρόσκληση από τον Γραμματέα του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλη Καρχιμάκη, στους τρεις εξαγωγικούς φορείς της χώρας, σηματοδοτεί ένα πολύ σημαντικό γεγονός. Τα Κόμματα και οι πολιτικοί σχηματισμοί δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μένουν αμέτοχοι στα ζητήματα της κοινωνίας.
Ένας πολύ σημαντικός πυλώνας, που είναι ίσως ένας από τους δύο μεγάλους πυλώνες της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και της αναθέρμανσής της, είναι ο πυλώνας των εξαγωγών.
Το 7,5% σηματοδοτεί την ευρεία αποδοχή των ελληνικών προϊόντων από τις δύσκολες και πολύ απαιτητικές αγορές του εξωτερικού. Αυτό σημαίνει ότι τα ελληνικά προϊόντα κερδίζουν σιγά-σιγά αγορές, κερδίζουν έδαφος και πιστοποιούν ότι, με την ταυτότητά τους, το διαβατήριό τους θα είναι πιο εύκολο για το 2011, που όλοι πιστεύουμε ότι τα νούμερα θα είναι πολύ καλύτερα.
Αυτό το μήνυμα, λοιπόν, πρέπει να περάσει στην ελληνική κοινωνία. Πρέπει να περάσει στον κάθε ένα από εμάς και να στρέψει το χέρι του και τη ματιά του στα ελληνικά προϊόντα. Σε συνδυασμό με το τουριστικό προϊόν, καθώς τα εκατομμύρια των επισκεπτών γίνονται πολλαπλασιαστές του μηνύματος της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο για τη χώρα μας, μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην αναθέρμανσή της.
Συνεπώς, όχι μόνο αύξηση των εξαγωγών στις χώρες που προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα, αλλά και στη συνείδηση του κάθε ενός από εμάς ότι, αγοράζοντας τα σωστά, πιστοποιημένα, ελληνικά, ποιοτικά προϊόντα, συμβάλλουμε στην παραγωγή πλούτου και στην αύξηση της τοπικής απασχόλησης.
Η Ελλάδα είναι γεμάτη από ποιοτικά προϊόντα και όλες οι Περιφέρειες της χώρας είναι περήφανες για τον πλούτο της ελληνικής παραγωγής. Σας ευχαριστώ.

Δ. ΜΠΟΤΩΝΗΣ (ΝΕΤ): Καλά τα είπαν οι κύριοι Πρόεδροι, αλλά εσείς και με την εμπειρία την κομματική που έχετε, και την κυβερνητική, πρέπει να πείσετε τους Υπουργούς της Κυβέρνησης και την Κυβέρνηση και να προχωρήσετε τάχιστα σε όλα αυτά που είπαν οι κύριοι Πρόεδροι, για να υπάρχει αποτέλεσμα, γιατί δεν φτάνουν μόνο τα καλά λόγια, χρειάζονται πράξεις.
Μ. ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ: Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας. Νομίζω ότι η τοποθέτηση του κ. Καλαμπόκη από τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης, για το ρόλο που πρέπει να επιτελέσουν τα Κόμματα στην ελληνική κοινωνία, δίνει το στίγμα.
Είμαστε εδώ σήμερα, για να συμβάλουμε κι εμείς πραγματικά, ως ΠΑΣΟΚ, δίδοντας έμφαση σε όλη αυτή την προσπάθεια και δημιουργώντας κινηματικά χαρακτηριστικά σε πρωτοβουλίες πολιτών, οι οποίες εντάσσονται σε μία διαδικασία διαμόρφωσης εθνικής καταναλωτικής συνείδησης, δηλαδή, στη λογική ότι παράγουμε και καταναλώνουμε ό,τι προϊόντα παράγουμε.
Και βεβαίως, θα πρέπει να ξέρετε το εξής: στο εξωτερικό, όταν πάμε να εξάγουμε ένα προϊόν μας, ρωτούν πρώτα απ’ όλα αν πουλιέται στον τόπο μας. Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση, είναι το απαραίτητο διαβατήριο για τις εξαγωγές.
Άρα, η κινηματική λογική φορέων και πολιτών, όλου του φάσματος, στη λογική του ότι καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε, δηλαδή, δημιουργούμε μία νέα εθνική καταναλωτική συνείδηση, είναι και η λογική της διεξόδου από την κρίση. Είναι η λογική της διεύρυνσης της παραγωγικής βάσης της χώρας, είναι αυτό που ο Γιώργος Παπανδρέου τονίζει καθημερινά σε όλες του τις ομιλίες, ότι μπορούμε να βγούμε από την κρίση, χωρίς δάνειες δυνάμεις, αλλά με τις δικές μας δυνάμεις.
Γιατί αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι εισαγωγές των αγροτικών προϊόντων, τον περασμένο χρόνο – προϊόντων, που εμείς οι ίδιοι παράγουμε - ανήλθε στο ύψος περίπου των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, αντιλαμβάνεστε ότι η διαμόρφωση μιας συνείδησης να καταναλώσουμε τα δικά μας προϊόντα, που είναι υψηλής αξίας και ποιότητας, δίνει πραγματικά και τον οδικό χάρτη για τη διέξοδο από την κρίση.
Το ΠΑΣΟΚ, θα παίξει το ρόλο του ως θεσμός της κοινωνίας, ως δημοκρατικός θεσμός, σε αυτή την προσπάθεια. Και νομίζω ότι ένας από τους ρόλους που πρέπει να έχουν τα Κόμματα είναι πραγματικά η συμβολή τους σε μια εθνική και πατριωτική προσπάθεια, ιδιαίτερα σε μια κρίσιμη συγκυρία. Και αυτό το ρόλο, θα τον παίξει το ΠΑΣΟΚ.
Bookmark and Share