«Μαύρα κουτιά» και στα αυτοκίνητα! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

«Μαύρα κουτιά» και στα αυτοκίνητα!

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς που πρόκειται να εκδώσει η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να τοποθετούν από τον επόμενο μήνα «μαύρα κουτιά» στα οχήματά τους.

Πρόκειται για έναν καταγραφέα δεδομένων, παρόμοιο με εκείνον των αεροσκαφών, που θα..
χρησιμοποιείται για τον έλεγχο στοιχείων όπως η ταχύτητα, η χρήση της ζώνης ασφαλείας και των φρένων καθώς και για να λαμβάνονται στιγμιότυπα από τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση του οχήματος.

Αυτές οι φωτογραφίες θα εξετάζονται από την αστυνομία, τις ασφαλιστικές εταιρείες και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου δεν θα έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιήσει τη λειτουργία τους.

Οι επικριτές του συστήματος κατηγορούν ωστόσο την αμερικανική κυβέρνηση για προσβολή των προσωπικών δεδομένων, παρα το γεγονός ότι ειδικοί σε θέματα οδικής ασφάλειας τονίζουν ότι τα μαύρα κουτιά στα αυτοκίνητα θα είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς. «Κερδισμένες» απο την τοποθέτηση των νέων συστημάτων θα είναι σίγουρα οι ασφαλιστικές εταιρείες, που θα μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση σε απαραίτητα στοιχεία γύρω από τις συνθήκες ενός ατυχήματος.

Πολλά καινούρια αυτοκίνητα ήδη χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ωστόσο τα στοιχεία που συλλέγονται από τις συσκευές χρησιμοποιούνται μόνο από τους κατασκευαστές τους. Συγκεκριμένα η General Motors τοποθετεί ανάλογες συσκευές στα αυτοκίνητα με αερόσακους ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1990.

«Πλέον μπορούμε να λαμβάνουμε στοιχεία όπως η σφοδρότητα της σύγκρουσης, η λειτουργία της ζώνης ασφαλείας αλλά και στοιχεία πριν από τη σύγκρουση, όπως προηγούμενα ατυχήματα και η χρήση των φρένων», σημείωσε ο Μπράιαν Έβερεστ της General Motors. «Προσπαθούμε να κατανοήσουμε το πώς λειτούργησε ένα συγκεκριμένο σύστημα στο αυτοκίνητο πριν από τη σύγκρουση. Σε πολλές περιπτώσεις, χρησιμοποιούμε αυτές τις πληροφορίες για να διαπιστώσουμε αν το σύστημα λειτούργησε ή όχι», συμπλήρωσε.

Bookmark and Share