Το σχέδιο αποκρατικοποιήσεων που παρουσίασε η Ελλάδα «συνορεύει» με το ανέφικτο υποστηρίζουν οι Financial Times.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε, εάν η κατάσταση δεν ήταν τόσο κρίσιμη, θα...μπορούσε να προκαλέσει θαυμασμό. Όμως με τα σημερινά δεδομένα και με τους επενδυτές να αποφεύγουν τα ελληνικά ομόλογα «δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς γιατί να αποκτήσουν ξαφνικά θετική διάθεση για άλλες τοποθετήσεις στη χώρα», εκτιμούν. Όπως δε υποστηρίζουν «ακόμη και εάν η κυβέρνηση καταφέρει να πετύχει τις καλύτερες δυνατές τιμές, η Αθήνα δεν θα αντλήσει περισσότερα από 16 δισ. ευρώ μέχρι το 2013. Ο αρχικός στόχος των 50 δισ. ευρώ δεν ξεγελάει κανέναν».
Haircut
Σημειώνοντας πως οι επενδυτές φαίνεται πως αποδέχονται ως αναπόφευκτο ένα haircut, ίσως της τάξεως του 60% για να γίνει βιώσιμο το ελληνικό χρέος επισημαίνουν πως δύο σημεία παραμένουν μετέωρα: Πότε θα γίνει η αναδιάρθρωση και πώς, καθώς δεν υπάρχει καμία προοπτική επιστροφής της Ελλάδας στις αγορές το 2012 και η Αθήνα ενδέχεται να χρειαστεί επιπλέον 50 δισ. ευρώ για να τα καταφέρει μέχρι το 2013. «Η Ελλάδα και οι πιστωτές της δεν έχουν πλέον άλλες επιλογές», καταλήγουν οι FT.
Fraport: «Παρών» για το «Βενιζέλος»
«Παρών» ενόψει της περαιτέρω αποκρατικοποίησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών δηλώνει εκ νέου ο ιδιοκτήτης της Fraport, της εταιρείας που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης. Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του γαλλικού πρακτορείου στη Φραγκφούρτη στο σημερινό της φύλλο, η γερμανική εφημερία Handelsblatt φιλοξενεί δήλωση του Στ. Σούλτε, ιδιοκτήτη της Fraport που δηλώνει πως «εάν η Ελλάδα αποκρατικοποιήσει τα αεροδρόμιά της, θα ενδιαφερθούμε πολύ φυσικά, αφού εκμεταλλευόμαστε πολλούς αερολιμένες στον πλανήτη. Πριν όμως πω οτιδήποτε άλλο, θα πρέπει να γνωρίζω τις προϋποθέσεις που αφορούν την αποκρατικοποίηση». Ενδιαφέρον σε ενδεχόμενη νέα ιδιωτικοποίηση του ΔΑΑ είχε εκδηλώσει,, εμμέσως πλην σαφώς, ο ίδιος στα τέλη του 2010.
Post Top Ad
Πέμπτη 26 Μαΐου 2011
Home
Unlabelled
FT: Εσοδα μόλις 16 δισ. από τις αποκρατικοποιήσεις