Η χώρα μας πιέζεται κι από την Ευρωπαϊκή Ενωση η οποία παρακολουθεί στενά το θέμα και αναμένεται παρέμβαση της Κομισιόν καθώς θεωρείται παράνομη η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων που στην Ελλάδα υιοθετήθηκε τη δεκαετία του '80 για περιβαλλοντικούς λόγους.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο να αρθεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το Σεπτέμβριο. Τα συναρμόδια υπουργεία... Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Υποδομών επεξεργάζονται σχέδιο για την άρση της απαγόρευσης καθώς στη κυβέρνηση εκτιμούν ότι αυτό θα μπορεί να «πλασαριστεί» ως κοινωνικό μέτρο καθώς το κόστος καυσίμου, άλλα και το κόστος συντήρησης των πετρελαιοκίνητων είναι μικρότερο των βενζινοκινητήρων, ενώ αναμένουν και έσοδα στα δημόσια ταμεία από τις εισαγωγές.
Επιπλέον, η χώρα μας πιέζεται κι από την Ευρωπαϊκή Ενωση η οποία παρακολουθεί στενά το θέμα και αναμένεται παρέμβαση της Κομισιόν καθώς θεωρείται παράνομη η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων που στην Ελλάδα υιοθετήθηκε τη δεκαετία του '80 για περιβαλλοντικούς λόγους.
Η Ε.Ε. αυτή τη στιγμή δέχεται ότι οι νέοι πετρελαιοκινητήρες είναι απόλυτα φιλικοί με το περιβάλλον. Μάλιστα σε ολόκληρη την Ευρώπη η αγορά ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων αγγίζει το 50% ενώ στην Ελλάδα, που είναι η μόνη χώρα που απαγορεύονται τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, ήταν μόλις 1,6% και αυτά ήταν ταξί και ελάχιστα Ι.Χ. στην περιφέρεια!
Τα ντιζελοκίνητα κοστίζουν κατά τι ακριβότερα από τα βενζινοκίνητα, ωστόσο το κόστος χρήσης τους είναι έως και 50% μικρότερο αφού και η τιμή του καυσίμου είναι φτηνότερη από την αμόλυβδη ενώ επισκέπτονται τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία λιγότερες φορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο σέρβις ενός πετρελαιοκινητήρα γίνεται στα 50.000 χλμ. ενώ ενός βενζινοκινητήρα στα 20.000 χλμ. Επιπλέον, το κόστος της τακτικής συντήρησης για τον πρώτο είναι μικρότερο έως και 50%.
Οσον αφορά την κατανάλωση είναι ο τομέας όπου το πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο «κερδίζει» το χρυσό αφήνοντας πίσω κατά πολύ τον βενζινοκίνητο «αδερφό» του. Ειδικότερα το βενζινοκίνητο έχει μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ το πετρελαιοκίνητο χρειάζεται μόλις 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Νοθεία
Το μείζον θέμα που παραμένει είναι ο έλεγχος της νοθείας του καυσίμου καθώς πολλοί, ειδικά στην περιφέρεια όπου η ντιζελοκίνηση επιτρέπεται, χρησιμοποιούν πετρέλαιο? θέρμανσης. Η κυβέρνηση σκοπεύει να το αντιμετωπίσει με την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου επιβάλλοντας και ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες και εντατικοποιώντας τους ελέγχους από το ΣΔΟΕ ίσως και από τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος. Ενας άλλος τρόπος είναι η εξίσωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης που αρχικά η κυβέρνηση σκόπευε να περάσει στο μακροπρόθεσμο πρόγραμμα, κατόπιν απαίτησης της τρόικα, κάτι που τελικά για την ώρα φαίνεται ότι δεν θα πραγματοποιηθεί.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, φαίνεται ότι η συζήτηση έχει ανοίξει για τα καλά και υπό τη «δαμόκλειο σπάθη» της Κομισιόν που περιμένει από τη χώρα μας να άρει την απαγόρευση. Ηδη έχει συσταθεί η Επιτροπή με στελέχη των δύο υπουργείων και επεξεργάζονται το όλο ζήτημα. Αυτό που απομένει είναι να δοθεί και το πράσινο φως από την υπουργό Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία ακόμη διατυπώνει επιφυλάξεις για το ζήτημα, που έχουν να κάνουν κυρίως με τη νοθεία, προκειμένου να γίνει επεξεργασία νομοθετικής ρύθμισης με στόχο αυτή να «βγει» σε δημόσια διαβούλευση από το φθινόπωρο. Αυτοί που «καίγονται» πάντως για να αρθεί η απαγόρευση είναι το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Υποδομών καθώς θεωρούν ότι έτσι θα τονωθεί η αγορά, θα μπουν στα ταμεία έσοδα από τη φορολογία και τις εισαγωγές και θα μπορέσει να επιδειχθεί και «κοινωνικό πρόσωπο» εκ μέρους της κυβέρνησης.πηγή Ημερησία.
Post Top Ad
Κυριακή 12 Ιουνίου 2011
Home
Unlabelled
Σχέδια -και πάλι- για πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη