- Πρόσω ολοταχώς για τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων.
- Ανατέθηκαν νέες μελέτες, για την ανάδειξη κόστους - οφέλους.
Την παρούσα περίοδο εντείνονται οι διαπραγματεύσεις Δημοσίου - κατασκευαστών - τραπεζών, έπειτα από τις συνεχείς παραινέσεις για εξεύρεση λύσης, τόσο από πλευράς Task Force, όσο και της Ε.Ε. Λύση στο αδιέξοδο διαφαίνεται στη Νέα Οδό, στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. Τις μεγαλύτερες δυσκολίες συναντά η Ολυμπία Οδός, η οποία αποτελεί την πιο δύσκολη εργολαβία.
«Είμαι αισιόδοξος για το άμεσο μέλλον. Πρόοδος μπορεί να γίνει, αλλά το ζήτημα της χρηματοδότησης είναι πολύ σημαντικό. Εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από τη λήψη αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Όχι τόσο σε ελληνικό επίπεδο, διότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα πρέπει να λάβουν θετική στάση στην πρόταση του Επιτρόπου για τη θεραπεία διαχείρισης».
Αυτά ανέφερε -μετά την συνάντηση που είχε με τον υπουργό Υποδομών Μ. Βορίδη- ο επικεφαλής της «Ομάδας Δράσης» Χορστ Ράιχενμπαχ. Συνάντηση για το ίδιο θέμα είχε ο υφυπουργός Γ. Μαγκριώτης με τον Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής της Ε.Ε., Γ. Χαν, μαζί με τον Χ. Ράιχενμπαχ. Η άρση του αδιεξόδου φαίνεται να εκπορεύεται από την αποδέσμευση εγγυήσεων 1 δισ. ευρώ, από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε. Το ποσό αυτό θα δοθεί στην ΕΤΕπ, η οποία, με τη σειρά της, θα παράσχει στις ξένες (κυρίως) τράπεζες τη δυνατότητα αποχώρησης από τα έργα. Η υποκατάσταση ορισμένων τραπεζών από την ΕΤΕπ, θα αλλάξει το άσχημο κλίμα μεταξύ τραπεζών, παραχωρησιούχων και Δημοσίου, επιτρέποντας τη σταθερή επανακαταβολή των δανείων, άρα και την ομαλή εξέλιξη των έργων. Ωστόσο, η χρηματοδότηση, από την ΕΤΕπ, δεν μπορεί να ξεπεράσει το 50% του έργου.