Ριζική αλλαγή των κυκλοφοριακών δεδομένων στην ανατολική Θεσσαλονίκη βρίσκεται στα... σκαριά, αφού δύο από τους πιο βασικούς, κάθετους οδικούς άξονες της περιοχής, η Μάρκου Μπότσαρη και η Πέτρου Συνδίκα, πρόκειται να μονοδρομηθούν.
Μετά το πέρας των σχετικών εργασιών, η μεν Μάρκου Μπότσαρη θα είναι... άνοδος, ενώ η Πέτρου Συνδίκα κάθοδος. Οι μονοδρομήσεις, που αναμένεται να ανακουφίσουν σημαντικά την κυκλοφορία, ειδικά τις πρωινές ώρες αιχμής, πιθανότατα θα υλοποιηθούν μέσα στο καλοκαίρι, οπότε η κυκλοφορία των οχημάτων μειώνεται με αποτέλεσμα να είναι ευκολότερες οι αλλαγές, κυρίως αυτές που αφορούν συνήθειες ετών.
Πάντως, μονοδρομήσεις δε θα γίνουν σε όλο το μήκος των δύο δρόμων, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος τους. Ετσι, τόσο η Μάρκου Μπότσαρη, όσο και η Πέτρου Συνδίκα, θα μονοδρομηθούν στα τμήματά τους που περικλείονται από τις οδούς Β. Ολγας και Κωνσταντίνου Καραμανλή ή Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, κάτι το οποίο θα καθοριστεί από τις μελέτες που εκπονούνται αυτό το χρονικό διάστημα.
Οι εργασίες, όπως εξηγεί ο εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα Κυκλοφορίας, Στάθμευσης και Οδικής Σήμανσης του δήμου Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος, θα υλοποιηθούν από την «Αττικό Μετρό ΑΕ», η οποία τις ζήτησε στο πλαίσιο ανακούφισης και διευκόλυνσης της κυκλοφορίας στην περιοχή, αλλά και της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Αφού έλαβε τη σύμφωνη γνώμη των υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης, θα αναμένει τις απαραίτητες εγκρίσεις από την Τροχαία Θεσσαλονίκης και τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Και ποδηλατόδρομος!
Οι δύο μονοδρομήσεις θα συνοδευτούν πιθανώς από διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, χωρίς όμως να απαγορευτεί η στάθμευση των οχημάτων. Πάντως, στη Μάρκου Μπότσαρη, σχεδιάζεται να γίνει και ποδηλατόδρομος. Στόχος είναι να συνδεθούν οι περιοχές που βρίσκονται γύρω από τη Μάρκου Μπότσαρη και την Πέτρου Συνδίκα με τον ποδηλατόδρομο της Νέας Παραλίας. Ο ποδηλατόδρομος της Μάρκου Μπότσαρη θα βρίσκεται στη μία πλευρά της οδού και θα είναι διπλής κατεύθυνσης.
«Οι συγκεκριμένες μονοδρομήσεις προβλέπονταν στη γενική κυκλοφοριακή μελέτη της Θεσσαλονίκης (ολοκληρώθηκε πριν από περίπου 15 χρόνια, στο τέλος της δεκαετίας του '90), μαζί με άλλες δύο στην περιοχή, της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, οπότε ήταν σχεδόν αυτονόητο ότι οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης θα έδιναν το πράσινο φως για την υλοποίησή τους», σημειώνει ο κ. Δημαρέλος. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι σε αστικό περιβάλλον οι μονόδρομοι λειτουργούν καλύτερα από τους δρόμους διπλής κατεύθυνσης, ενώ αναφέρει ότι στις προθέσεις του δήμου Θεσσαλονίκης είναι σε μεταγενέστερο στάδιο να μονοδρομηθεί και η οδός 25ης Μαρτίου, αλλά και η 28ης Οκτωβρίου.
Εξάλλου, το Δεκέμβριο του 2007, στο πλαίσιο των έργων κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, είχαν μονοδρομηθεί πειραματικά οι οδοί Δωδεκανήσου και τμήμα της 26ης Οκτωβρίου. Παρά τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα που... κάνουν πάρτι, η ανακούφιση στην κυκλοφορία ήταν τέτοια, που κανείς δε διανοήθηκε επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς, όταν οι δύο δρόμοι ήταν αμφίδρομης κυκλοφορίας/Πηγή Αγγελιοφόρος.