Οκτώ έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 46% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε μια από τις μεγαλύτερες επενδυτικές επελάσεις της ελληνικής ποντοπόρου στην Ιστορία.
Το συνολικό ύψος της επένδυσης που έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία δυο χρόνια ξεπερνά τα.. δισεκατομμύρια δολάρια και αναδεικνύει την ελληνόκτητη ναυτιλία σε πρωταγωνιστή ενός από τους πλέον ραγδαία αναπτυσσόμενους κλάδους των θαλάσσιων μεταφορών.
Μιας αγοράς η οποία μεσούσης της κρίσης στις ναυλαγορές εξακολουθεί να παράγει κέρδη και να υποστηρίζει φιλόδοξα business plans που επιφυλάσσουν ρόλο-κλειδί στην ενεργειακή αλυσίδα του πλανήτη.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons η αξία του καθενός εξ αυτών των πλοίων ανέρχεται σήμερα στα ναυπηγεία στα 200 εκατομμύρια δολάρια.
Με δεδομένο ότι την στιγμή αυτή στα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας χτίζονται 38 πλοία liquefied natural gas carriers (LNGC) για έλληνες επί συνόλου 82 καταδεικνύει το εύρος του επενδυτικού ανοίγματος των οκτώ Ελλήνων επιχειρηματιών.
Στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες παραγγελίες βρίσκεται η Maran Gas Maritime συμφερόντων του Γιάννη Αγγελικούση. Ναυπηγεί στην Daewoo και τη Hyundai Samho 7 και 4 LNG carriers αντίστοιχα.
Δεύτερη σε αριθμό παραγγελιών έρχεται η GasLog συμφερόντων Πέτρου Γ. Λιβανού με 8 νεότευκτα στην Samsung Heavy.
Ακολουθεί η Dynagas συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου. Η Dynagas χει 7 πλοία υπό ναυπήγηση στην Hyundai Heavy.
Η Cardiff συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου ναυπηγεί 4 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Daewoo.
Η Thenamaris, συμφερόντων Ντίνου Μαρτίνου χτίζει τρία στην Samsung Heavy και ο Χρίστος Κανελλάκης, σύζυγος της Άννας Αγγελικούση, δύο στην STX Offshore.
Ένα πλοίο ναυπηγεί και η ΤΕΝ του Νικόλα Τσάκου ενώ δύο έχει παραγγείλει η Almi Tankers συμφερόντων του Κώστα Φωστηρόπουλου.
Οι παραπάνω ναυπηγήσεις δεν καλύπτουν ασφαλώς το σύνολο των ελληνόκτητων LNG με τους παραπάνω εφοπλιστές να ελέγχουν ήδη μάχιμο tonaz στον κλάδο.
capital