Οι Έλληνες μπορεί να άργησαν λίγο αλλά -συνεπικουρούμενοι και από την κρίση- ανακαλύπτουν και αγκαλιάζουν τις αγορές μέσω διαδικτύου.
- 38% αύξηση σε ένα χρόνο
- Σχεδόν στα 3 δις ευρώ ο τζίρος!
Αύξηση 38% μέσα σε έναν χρόνο!
Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη που παρουσίασε το 2012 το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι άκρως εντυπωσιακή, καθώς η έρευνα του ELTRUN δείχνει ότι συνολικά 1,9 εκατ. Έλληνες (από 1,5 εκατ. το 2011) αγόρασαν online προϊόντα ή υπηρεσίες.
Η συνολική αξία των αγορών που πραγματοποιήθηκαν ήταν της τάξεως των 2,9 δισ. ευρώ έναντι 1,8 δισ. ευρώ πέρυσι (αύξηση 38%), ενώ κατά μέσο όρο οι Έλληνες πραγματοποίησαν σε ετήσια βάση 20 αγορές μέσω Διαδικτύου (15 πέρσι) συνολικής αξίας 1600 ευρώ (από 1200 ευρώ πέρυσι).
Ο τομέας με την μεγαλύτερη αύξηση ήταν αυτός των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, ενώ σημαντική αύξηση υπήρξε και στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
Αξιοσημείωτη είναι πλέον η εμφάνιση για πρώτη φορά μίας νέας μεγάλης κατηγορίας υπηρεσιών γύρω από τις τηλεπικοινωνίες, ασφάλειες, ενοικίαση/πώληση, χρηματοοικονομικά/νομικά. Η έρευνα δείχνει ότι οι Έλληνες online καταναλωτές ξοδεύουν τα δύο τρίτα των χρημάτων που δαπανούν στο ίντερνετ αγοράζοντας προϊόντα/υπηρεσίες τεχνολογίας και τουρισμού και μόνο το ένα τρίτο σε όλες τις άλλες 20 κατηγορίες.
Ξενομανής και στο ίντερνετ ο Έλληνας!
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι πως μόνο το 61% των αγορών πραγματοποιήθηκε σε ελληνικές ιστοσελίδες, σε αντίθεση με την τάση στην Ευρώπη όπου το 80% των αγορών είναι από εθνικές/τοπικές ιστοσελίδες
Ακόμη, οι ιστοσελίδες των on-line προσφορών επηρεάζουν τον Έλληνα, αφού οκτώ στους δέκα τα επισκέπτονται και έξι στους δέκα αγοράζουν μέσω των προσφορών.