Με άρωμα Ελλάδας η εξαγορά της Persado από την Bain Capital.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Με άρωμα Ελλάδας η εξαγορά της Persado από την Bain Capital..

Μία ιδέα που συνελήφθη στην Ελλάδα, αναπτύχθηκε σε μεγάλο βαθμό ως τεχνολογία στις εγκαταστάσεις της Upstream στον Γέρακα και μετουσιώθηκε στη συνέχεια στην διεθνή εταιρία digital marketing, Persado ήταν τελικά αυτή που έφερε - έστω και εμμέσως - την πρώτη μεγάλη επένδυση στη χώρα μας για το 2013. 
 

Ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά επενδυτικά fund του... πλανήτη, η διάσημη αμερικανική Bain Capital με χαρτοφυλάκιο 66 δις. δολαρίων, εισήλθε έναντι 15 εκατ. δολαρίων στο μετοχικό κεφάλαιο της Persado, η οποία έχει δημιουργηθεί από τους μετόχους της ελληνικής εταιρίας mobile marketing, Upstream.

Το ντιλ Bain - Persado απασχολεί από την Τετάρτη τον διεθνή τεχνολογικό Τύπο και, σύμφωνα με στελέχη της Upstream, έχει σημαντικές πτυχές για τη χώρα μας.
Και αυτό διότι:

- Πρώτον, το γεγονός ότι η ανάπτυξη του λογισμικού και η υλοποίηση των έργων της Persado γίνονται από τον Γέρακα σημαίνει ότι μεγάλο μέρος του νέου μετοχικού κεφαλαίου θα διοχετευθεί στην Ελλάδα,

- δεύτερον, δεδομένου ότι θα επιδιωχθεί η μέγιστη ανάπτυξη της εταιρίας, θα ανοίξουν πολλές νέες θέσεις εργασίας για τη μονάδα της Persado στην Ελλάδα,

- τρίτον, η έμμεση εμπλοκή της Bain στην Ελλάδα - δια της συμμετοχής της στην Persado - αποτελεί σημαντική είδηση από μόνη της, καθώς σπανίως επενδύει εκτός των ΗΠΑ, ενώ αποτελεί ένα de facto «πιστοποιητικό» για την είσοδο και άλλων αμερικανικών κεφαλαίων στη χώρα μας και,

- τέταρτον, το ντιλ αποτελεί μία σημαντική αναγνώριση των δυνατοτήτων και της θετικής πορείας της του εγχώριου κλάδου των εταιριών κινητών εφαρμογών και, κυρίως, της Upstream η οποία είναι διεθνοποιημένη και παράγει τεχνολογίες πρώτης γραμμής μέσα από τη συνεργασία των στελεχών της από τα γραφεία της ανά τον κόσμο.



Καρπός πολυεθνικής συνεργασίας


Στελέχη της Persado αναφέρουν ότι πάρα πολλοί άνθρωποι συνεισέφεραν σε αυτή την θετική εξέλιξη, ενώ υπογραμμίζουν ότι η κεντρική ιδέα γεννήθηκε στην Ελλάδα και αναπτύχθηκε σε μεγάλο βαθμό και στη χώρα μας, με τη συνεισφορά όμως και των στελεχών του εξωτερικού, στο πλαίσιο μίας εταιρίας, της Upstream, η οποία δραστηριοποιείται στο διεθνές περιβάλλον.
Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των Persado και Upstream, η πρώτη αποτέλεσε μέχρι το Δεκέμβριο του 2012, οπότε και αποσπάσθηκε, τμήμα της δεύτερης. «Η Upstream το διάστημα 2010-2012 επένδυσε στην ανάπτυξη τεχνολογίας σημαντικά κεφάλαια ύψους $20 εκατ. Ως αποτέλεσμα η ομάδα τεχνολογίας και υλοποίησης της εταιρίας που είναι εγκατεστημένη στη χώρα ανέπτυξε την τεχνολογία marketing persuasion, μια καινοτομία που σήμερα ανατρέπει τα δεδομένα στο χώρο του digital marketing διεθνώς» σημειώνεται.

«Βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού της Persado, το αντλούμενο κεφάλαιο ύψους $15 εκ. αναμένεται να αξιοποιηθεί για τον υπερδιπλασιασμό της επένδυσης στην έρευνα και την ανάπτυξη, την επέκταση των πωλήσεων και των δράσεων marketing με στόχο την περαιτέρω διείσδυση στην αγορά και τη δημιουργία γραφείου στη Ν. Υόρκη καθώς και τη σημαντική διεύρυνση της ομάδας στελεχών στην Ελλάδα» τονίζουν οι δύο εταιρίες.
Σημειωτέον ότι, τεταξύ άλλων, το χαρτοφυλάκιο της Persado περιλαμβάνει μεγάλες διεθνείς εταιρίες όπως το Skype, η Wix.com, το Badoo και η TIM Βραζιλίας.

Προϊόν τεχνητής νοημοσύνης


H Persado ξεκίνησε σαν μία ομάδα έρευνας και ανάπτυξης μέσα στην Upstream, η οποία συγκροτήθηκε για τις ανάγκες ανάπτυξης ειδικής τεχνολογίας για demand fulfillment, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι απαιτητικές ανάγκες διεθνών πελατών, που εξαρτώνται από την on line διαφήμιση. Πρόκειται για μία αγορά που ξεπερνά πλέον τα 100 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.

«Εμείς μέσα από την εμπειρία μας είδαμε ότι όταν ο τελικός χρήστης λαμβάνει ένα μήνυμα, ακόμη και μία ελάχιστη διαφοροποίηση στην διατύπωσή του μπορεί να προκαλέσει πολύ διαφορετικά αποτελέσματα» διηγούνται στελέχη της Upstream. «Έτσι, όταν καταλάβαμε τον τρομακτικό αντίκτυπο που έχει, φτιάξαμε μία ερευνητική ομάδα και ξοδέψαμε 20 εκατ. δολάρια για να αυτοματοποιήσουμε τον τρόπο με τον οποίο γράφονται αυτά τα κείμενα» συνεχίζουν.

Ουσιαστικά, όπως λένε, πρόκειται για τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για την αυτόματη παραγωγή κειμένων, η οποία, στη συνέχεια, διαμορφώθηκε σε ένα προϊόν που δουλεύει επιτυχώς, το οποίο βγήκε στην αγορά το 2012 και κατευθύνθηκε απευθείας στις ΗΠΑ, όπου και βρίσκονται μεγάλες εταιρίες, με σημαντική εξάρτηση από την on line διαφήμιση.

Μάλιστα, επειδή ακριβώς το νέο αυτοτελές προϊόν βελτίωνε θεαματικά τους αριθμούς του digital marketing, αλλά και γιατί πλέον αφορούσε ένα διαφορετικό πελατολόγιο η Upstream αποφάσισε να «αυτονομήσει» την συγκεκριμένη μονάδα, δια της μεθόδου του spin-out και αναζήτησε επενδυτή, φτάνοντας, έτσι, στην Bain Capital.Πηγή Το Βήμα.
Bookmark and Share