Telegraph: Μπράβο στην Ελλάδα που υποστηρίζει τα γυμνά αγάλματά της.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Telegraph: Μπράβο στην Ελλάδα που υποστηρίζει τα γυμνά αγάλματά της..

 


Στο πρόσφατο θέμα που προέκυψε με δύο αγάλματα που είχαμε δανείσει στο Κατάρ και "προσέβαλαν" τους σεμνότυφους υπεύθυνους τη έκθεσης αναφέρεται σε άρθρο της η βρετανική εφημερίδα. 
Και δικαιώνει πλήρως την απόφασή μας να τα πάρουμε πίσω.





Πριν από λίγες μέρες η ελληνική κυβέρνηση δά Καταριανή δύο κούρους για να συμπεριληφθούν σε έκθεση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που πραγματοποιούνταν στην Ντόχα.

Όμως, η γύμνια (!) των αγαλμάτων ενόχλησε τους υπεύθυνους που επέλεξαν να καλύψουν τα γεννητικά όργανα των αγαλμάτων, γεγονός που με τη σειρά του ενόχλησε τους Έλληνες υπεύθυνους οι οποίοι και τα ζήτησαν πίσω.

Με αυθεντικό τίτλο "Γυμνοί Ολυμπιονίκες; Οι Έλληνες έχουν δίκιο να σταματούν την κάλυψη των Καταριανών" το εν λόγω άρθρο επιβραβεύει στην ουσία την Αθήνα για την απόφασή της.

"Η ανησυχία του Κατάρ σχετικά με την έκθεση του γυμνού σώματος έχει μια τελείως διαφορετική ρίζα –αλλά είναι λίγο πολύ βάσιμη- από αυτή που έχει οδηγήσει στον… ακρωτηριασμό χιλιάδων αγαλμάτων στην ιστορία του δυτικού κόσμου.

Μπράβο στην Αθήνα, λοιπόν, που ύψωσε στο ανάστημά της υποστηρίζοντας την κληρονομιά της ακριβώς στο σημείο που την έχασε 4500 χρόνια πριν: στο δικαίωμα να εμφανίζονται τα γεννητικά όργανα σε όλο τους το μεγαλείο στην τέχνη της.

Οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν κανένα πρόβλημα με το γυμνό στην τέχνη. Παρά το ότι αυτή η μόδα μειώθηκε με την εξάπλωση του Χριστιανισμού, η αλήθεια είναι ότι πρόβλημα δεν είχε δημιουργηθεί μέχρι την Αναγέννηση.

Με βάση την ιστορία, μπορούμε μόνο να επαινέσουμε τους Έλληνες του σήμερα για την προσπάθεια που καταβάλουν να ενάντια στη λογοκρισία των γυμνών τους.

Πάντως το γεγονός ότι στην έκθεση της Ντόχα συνεχίζουν να εκτίθενται βάζα, αμφορείς και άλλα αντικείμενα που έχουν επάνω τους ζωγραφιές γυμνών αθλητών μόνο ως υποκρισία μπορεί να θεωρηθεί ειδικά με τους ειδικούς να υποστηρίζουν "το ιστορικό περιεχόμενό τους".

Σε μια δύσκολη κατάσταση, λοιπόν, η Αθήνα έκανε το σωστό. Αν δεν μπορείς να εξασφαλίσεις το ακριβές ιστορικό γενικότερο πλαίσιο για ένα κομμάτι Τέχνης, τότε δεν θα πρέπει να το εκθέτεις καθόλου.


νεισε στην..
Bookmark and Share