Kι όμως υπάρχει και λειτουργεί φέτος για πρώτη φορά με απίστευτα ψηλές πληρότητες.
- Το 40% των πελατών της εν λόγω μονάδας καταφθάνει με ιδιωτικό αεροσκάφος...
Την ώρα που ο ξένος τουρίστας στην Ελλάδα ξοδεύει κάτι περισσότερο από 60 ευρώ ημερησίως, οι επισκέπτες του υπερπολυτελούς... Amanzoe στο Πόρτο Χέλι ξοδεύουν ημερησίως 1.500 ευρώ, χωρίς μάλιστα να συμπεριλαμβάνεται στο παραπάνω ποσό το 50% των δαπανών διαμονής, τα οποία έχουν προκαταβάλει!
Κάπως έτσι, το εφετινό success story του ελληνικού τουρισμού, με το ρεκόρ των 17,5 εκατομμυρίων τουριστών και των 12,2 δισ. ευρώ άμεσων εσόδων (συμπεριλαμβανομένων και των εσόδων από την κρουαζιέρα) αλλά και το επικείμενο του 2014 με το νέο, αναμενόμενο ρεκόρ των 18 και πλέον εκατομμυρίων τουριστών, ναι μεν δεν είναι αμελητέο, ωστόσο χωλαίνει ως προς το πόσα τελικά ξοδεύουν οι τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας.
Ειδικά αν τα νούμερα συγκριθούν με τα αντίστοιχα του πολυτελούς θερέτρου της Dolphin, των Μ. Καμπουρίδη, Π. Χαραλαμπίδη και Α. Παπαγεωργίου στην Πελοπόννησο:
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της ίδιας της εταιρείας, από τις 38 σουίτες με τις πισίνες του Amanzoe, οι πρώτες σε ζήτηση για το 2013, το πρώτο ουσιαστικά καλοκαίρι της πλήρους λειτουργίας του θερέτρου, ήταν στις πιο ακριβές κατηγορίες, ήτοι αυτές που κόστιζαν 1.400 ευρώ τη βραδιά και για τη νέα σεζόν, του 2014, θα κοστίζουν 1.800 ευρώ τη βραδιά.
Στο resort, το οποίο έχει κοστίσει μέχρι στιγμής 100 εκατ. ευρώ (για την αγορά γής, την ανάπτυξη, την κατασκευή και τη λειτουργία), η πλειοψηφία των πελατών είναι από τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ.
Αυτοί, είτε έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, είτε είχαν έλθει στο παρελθόν πολύ νέοι κι έκτοτε, από την στιγμή που ανέβηκαν εισοδηματικά, δεν επισκέφθηκαν ξανά τη χώρα μας γιατί δεν υπήρχε προσφορά σε υπερπολυτελή θέρετρα.
Ανά δωμάτιο, η δαπάνη των πελατών του Amanzoe είναι στα 1.500 ευρώ κατά μέσο όρο ανά δωμάτιο, και στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνεται το ήμισυ της προκαταβολής που είχαν δώσει όταν έκαναν την κράτησή τους.
Σημειωτέον ότι ποσοστό 30%- 40% των επισκεπτών φθάνουν στο ξενοδοχείο με ιδιωτικό αεροπλάνο (μέχρι το Ελ. Βενιζέλος) και μετά με ελικόπτερο και στο σημείο αυτό οι ιθύνοντες της Dolphin επισημαίνουν ότι ο βασικός λόγος είναι η έλλειψη υποδομών στην περιοχή.
Σημειωτέον ότι το Amanzoe θα είναι εφέτος κερδοφόρο.
Αντίστοιχα συμβαίνει και στις περίπτωση των oργανωμένων resorts που περιλαμβάνουν γήπεδα γκόλφ:
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του κ. Στέφανου Θεοδωρίδη- διευθύνοντα συμβούλου της ΤΕΜΕΣ Α.Ε. η οποία διαχειρίζεται το υπερπολυτελές Costa Navarino στη Μεσσηνία “θα πρέπει να εστιαστούμε σε νέα προΪόντα εκτός του παραδοσιακού τουριστικού μας προϊόντος- όπως ο τουρισμός του Σαββατοκύριακου (city breaks), ο συνεδριακός τουρισμός και ο ναυτικός τουρισμός. Για παράδειγμα όταν ένας …κοινός τουρίστας ξοδεύει 600 ευρώ για μία εβδομάδα, ένας τουρίστας- παίκτης του γκόλφ θα δαπανήσει 2.500 ευρώ για μία εβδομάδα”.
Την ίδια στιγμή, η επίσημη κατά κεφαλή δαπάνη ανά τουρίστα στη χώρα μας βαίνει μειούμενη από το 2005 και μετά, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Το 2005 η κατά κεφαλή δαπάνη για 9 ημέρες μέση διάρκεια διαμονής ήταν στα 746 ευρώ για να μειωθεί στα 700 ευρώ το 2007, στα 616 ευρώ το 2012 και να κλείσει κοντά στα 600 ευρώ εφέτος, σύμφωνα με τις εκτιήσεις του ΣΕΤΕ.
Οι ξένοι που ξοδεύουν τα περισσότερα, είναι λόγω ...απόστασης κατά σειρά οι Αυστραλοί, οι Καναδοί, οι Αμερικάνοι, οι Ρώσοι, οι Ελβετοί, οι Βέλγοι, οι Γερμανοί, Βρετανοί, και οι Κύπριοι. “
Το πρωτογενές προϊόν, που λέγεται Ελλάδα είναι πολύ καλό, ωστόσο ο τουρίστας δεν αγοράζει το πρωτογενές, αλλά το τελικό προϊόν. Και για να αγοράσει το τελικό προϊόν χρειάζεται σωστή πληροφόρηση, υποδομές, ανοικτά καταστήματα- δεν θα πρέπει να ισχύει στην περίπτωση αυτή το ''Ποτέ την Κυριακή”- ψυχαγωγία και σωστή σχέση ποιότητας -τιμής όσον αφορά τον τομέα της διαμονής”, αναφέρουν χαρακτηριστικά παράγοντες του τουριστικού κλάδου.
Της Στεφανίας Σούκη