Με γερασμένο στόλο αεροσκαφών και πολύ περιορισμένα μέσα κατάσβεσης πυρκαγιών, τόσο σε επίπεδο έμψυχου όσο και άψυχου υλικού, καλείται η Πυροσβεστική να αντεπεξέλθει και στη φετινή αντιπυρική περίοδο.
Την οριακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος των καναντέρ παραδέχτηκε και ο.. Νίκος Δένδιας σε σύσκεψη που έγινε χθες στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής, για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ανάφερε ότι είναι «κακή συγκυρία ότι χειριζόμαστε αυτό το τεράστιο ούτως ή άλλως πρόβλημα υπό συνθήκες μέγιστης οικονομικής στενότητας, που σημαίνει ότι τα μέσα τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας είναι πάρα πολύ περιορισμένα».
Ο στόλος της Πυροσβεστικής αποτελείται από 20 αεροσκάφη τύπου καναντέρ, εκ των οποίων το ένα βγήκε εκτός μάχης την περασμένη Δευτέρα, μετά την ανατροπή του στη θαλάσσια περιοχή Αγγελοχωρίου Μηχανιώνας την ώρα που πραγματοποιούσε προσθαλάσσωση για υδροληψία.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου της Πυροσβεστικής, Νικόλαο Τσόγκα, από τα 19 αεροσκάφη που έχουν στη διάθεσή τους, μόλις τα 12-14 μπορούν καθημερινά να σηκωθούν για κατάσβεση πυρκαγιών. Η Πολεμική Αεροπορία, που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση του στόλου, δυσκολεύεται να «βγάλει» καθημερινά «αξιόμαχα» όλα τα αεροσκάφη, λόγω πολύ συχνών βλαβών. Στον στόλο έχουν απομείνει μόλις 5 καναντέρ νέου τύπου CL4-15 και τα υπόλοιπα είναι πολύ παλιά. Κάθε φορά που επιχειρούν να απογειωθούν, παρουσιάζεται μεγάλο ποσοστό βλαβών λόγω της παλαιότητάς τους, ενώ σε κίνδυνο τίθεται και η ασφάλεια των πιλότων. «Αυτό σημαίνει ότι δεν ξέρουμε πόσα αεροπλάνα θα έχουμε κάθε μέρα. Δηλαδή θεωρητικά στα χαρτιά έχεις Α αριθμό, αλλά η διαθεσιμότητα είναι πολύ πιο περιορισμένη», επισήμανε ο Ν. Δένδιας χτυπώντας καμπανάκι για τα εναέρια μέσα της Πυροσβεστικής.
Την ίδια στιγμή, μόλις πέρυσι ρίχθηκαν στη μάχη της κατάσβεσης τα 5 ελικόπτερα της Πυροσβεστικής, τα οποία παρέμεναν καθηλωμένα στο έδαφος. Οπως αποκάλυψε ο υπουργός στη χθεσινή σύσκεψη, ο λόγος ήταν ότι δεν είχαν δοθεί 70.000 ευρώ για να υπάρξει πιστοποίηση στους πιλότους για να μπορούν να πετάνε. Αυτές οι δυσκολίες οδήγησαν στην ανεύρεση έξυπνων λύσεων και οριακών βελτιώσεων ασήμαντου κόστους, όπως η διάθεση των χρημάτων που απαιτήθηκαν για να πετάνε και τα ελικόπτερα και χρήση των μοτοσικλετών, οι οποίες επίσης υπήρχαν μεν αλλά δεν είχαν οργανωθεί.
Ωστόσο, η περσινή αντιπυρική περίοδος ήταν πετυχημένη, αφού σημειώθηκε μείωση περίπου 50% στις καμένες εκτάσεις και ίδιο ποσοστό μείωσης στις ζημιές. Τα νούμερα αυτά επιτεύχθηκαν με τα ίδια ακριβώς εναέρια μέσα κατάσβεσης και ανθρώπινου δυναμικού, κι αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τον Ν. Δένδια, «στο φιλότιμο, τη συνεργασία, την προσπάθεια, την ευφυΐα, την οργάνωση, την εμπειρία» των ανθρώπων του Πυροσβεστικού Σώματος.
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΠΙΝΤΕΛΑΣ
Την οριακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος των καναντέρ παραδέχτηκε και ο.. Νίκος Δένδιας σε σύσκεψη που έγινε χθες στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής, για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ανάφερε ότι είναι «κακή συγκυρία ότι χειριζόμαστε αυτό το τεράστιο ούτως ή άλλως πρόβλημα υπό συνθήκες μέγιστης οικονομικής στενότητας, που σημαίνει ότι τα μέσα τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας είναι πάρα πολύ περιορισμένα».
Ο στόλος της Πυροσβεστικής αποτελείται από 20 αεροσκάφη τύπου καναντέρ, εκ των οποίων το ένα βγήκε εκτός μάχης την περασμένη Δευτέρα, μετά την ανατροπή του στη θαλάσσια περιοχή Αγγελοχωρίου Μηχανιώνας την ώρα που πραγματοποιούσε προσθαλάσσωση για υδροληψία.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου της Πυροσβεστικής, Νικόλαο Τσόγκα, από τα 19 αεροσκάφη που έχουν στη διάθεσή τους, μόλις τα 12-14 μπορούν καθημερινά να σηκωθούν για κατάσβεση πυρκαγιών. Η Πολεμική Αεροπορία, που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση του στόλου, δυσκολεύεται να «βγάλει» καθημερινά «αξιόμαχα» όλα τα αεροσκάφη, λόγω πολύ συχνών βλαβών. Στον στόλο έχουν απομείνει μόλις 5 καναντέρ νέου τύπου CL4-15 και τα υπόλοιπα είναι πολύ παλιά. Κάθε φορά που επιχειρούν να απογειωθούν, παρουσιάζεται μεγάλο ποσοστό βλαβών λόγω της παλαιότητάς τους, ενώ σε κίνδυνο τίθεται και η ασφάλεια των πιλότων. «Αυτό σημαίνει ότι δεν ξέρουμε πόσα αεροπλάνα θα έχουμε κάθε μέρα. Δηλαδή θεωρητικά στα χαρτιά έχεις Α αριθμό, αλλά η διαθεσιμότητα είναι πολύ πιο περιορισμένη», επισήμανε ο Ν. Δένδιας χτυπώντας καμπανάκι για τα εναέρια μέσα της Πυροσβεστικής.
Την ίδια στιγμή, μόλις πέρυσι ρίχθηκαν στη μάχη της κατάσβεσης τα 5 ελικόπτερα της Πυροσβεστικής, τα οποία παρέμεναν καθηλωμένα στο έδαφος. Οπως αποκάλυψε ο υπουργός στη χθεσινή σύσκεψη, ο λόγος ήταν ότι δεν είχαν δοθεί 70.000 ευρώ για να υπάρξει πιστοποίηση στους πιλότους για να μπορούν να πετάνε. Αυτές οι δυσκολίες οδήγησαν στην ανεύρεση έξυπνων λύσεων και οριακών βελτιώσεων ασήμαντου κόστους, όπως η διάθεση των χρημάτων που απαιτήθηκαν για να πετάνε και τα ελικόπτερα και χρήση των μοτοσικλετών, οι οποίες επίσης υπήρχαν μεν αλλά δεν είχαν οργανωθεί.
Ωστόσο, η περσινή αντιπυρική περίοδος ήταν πετυχημένη, αφού σημειώθηκε μείωση περίπου 50% στις καμένες εκτάσεις και ίδιο ποσοστό μείωσης στις ζημιές. Τα νούμερα αυτά επιτεύχθηκαν με τα ίδια ακριβώς εναέρια μέσα κατάσβεσης και ανθρώπινου δυναμικού, κι αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τον Ν. Δένδια, «στο φιλότιμο, τη συνεργασία, την προσπάθεια, την ευφυΐα, την οργάνωση, την εμπειρία» των ανθρώπων του Πυροσβεστικού Σώματος.
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΠΙΝΤΕΛΑΣ