- Οι νέοι σταθμοί θα λειτουργήσου σε Αθήνα και Κοζάνη
- Ποια τα βασικά πλεονεκτήματα αυτής της κατηγορίας οχημάτων
Με 15 σημεία φόρτισης ηλεκτροκινήτων οχημάτων σε Αθήνα και Κοζάνη ξεκινά η δραστηριότητα της ΔΕΗ στο συγκεκριμένο τομέα στο πλαίσιο του... Ευρωπαϊκού προγράμματος Green eMotion.
Για τον ίδιο λόγο η εταιρεία θα αποκτήσει με leasing 15 ηλεκτροκίνητα οχήματα για να τα διαθέσει είτε σε φορείς του Δημοσίου (όπως η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ή το ΥΠΕΚΑ) είτε να τα χρησιμοποιήσει για την κάλυψη των αναγκών της.
Οι νέοι σταθμοί αναμένεται να εγκατασταθούν στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, της ΡΑΕ, του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), στα υπουργεία Ενέργειας και Μεταφορών κ.α.
Βασικό πλεονέκτημα της κατηγορίας αυτής των οχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στην Αθήνα, είναι το χαμηλό κόστος χρήσης καθώς η κατανάλωση κυμαίνεται στο 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, δέκα φορές λιγότερο, δηλαδή, σε σχέση με ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Παράλληλα η αυτονομία μετά από μια πλήρη φόρτιση (που διαρκεί από μισή ώρα με ειδικούς φορτιστές έως και 10 ώρες από μια οικιακή πρίζα) διαρκεί για 200 χιλιόμετρα.
Σημειώνεται, δε, ότι λόγω της απουσίας ειδικού τιμολογίου για φόρτιση αυτοκινήτου, η τιμολόγηση γίνεται με το κανονικό οικιακό τιμολόγιο ή με το νυχτερινό αν η φόρτιση γίνεται τις νυχτερινές ώρες.
Το κυριότερο μειονέκτημα είναι το υψηλό κόστος αγοράς, που οφείλεται στο ότι οι μπαταρίες είναι ακόμα ακριβές αλλά θεωρείται βέβαιο ότι με την πρόοδο της τεχνολογίας το κόστος αυτό θα μειωθεί.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας Γιάννη Μανιάτη από την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μπορεί να δημιουργηθούν έως και 7.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Α. Ζερβός τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει σημαντικό μοχλό ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια και ο επικεφαλής του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) κ. Κ. Ζωντανός εκτίμησε ότι ως το 2050 το 60 % των νέων πωλήσεων και το 25 % του στόλου θα καλύπτονται από ηλεκτροκίνητα οχήματα.