Μήνας-ορόσημο για την ιδιωτικοποίηση λιμανιού της Θεσσαλονίκης ο Ιανουάριος, καθώς εντός του τρέχοντος μήνα αναμένεται η ολοκλήρωση του... Master Plan, του επιχειρησιακού σχεδίου, αλλά και του due diligence report (έκθεση ελέγχου) , με στόχο να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές εντός του Απριλίου.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, μετά την ολοκλήρωση του στρατηγικού σχεδιασμού αναμένεται να αρχίσουν οι επισκέψεις των ομίλων που έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, ώστε να διαπιστωθεί ποιος διατηρεί το ενδιαφέρον του.
Τον Φεβρουάριο αναμένεται, εκτός απροόπτου, η οριστικοποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομικό έγγραφο θα ακολουθεί τη δομή του αντίστοιχου για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.Εντός του Φεβρουαρίου ή το αργότερο τον Μάρτιο, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η σύμβαση παραχώρησης που θα υπογράψει ο ΟΛΘ με το ελληνικό δημόσιο.
Κατά πάσα πιθανότητα τον Απρίλιο θα γίνει η ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή.
Όπως και στην περίπτωση του ΟΛΠ, θα διατεθεί αρχικά το 51% του ΟΛΘ, με το υπόλοιπο 16% να μεταβιβάζεται στον προτιμητέο ανάδοχο μέσα στην επόμενη πενταετία, σε συνάρτηση με την πραγματοποίηση επενδύσεων συγκεκριμένου ύψους.
Για το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον πολλοί περισσότεροι όμιλοι σε σύγκριση με τον ΟΛΠ, πιθανώς επειδή θεωρούν πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να διαδραματίσει ευρύτερο ρόλο στην περιοχή ως διαμετακομιστικός κόμβος.
Για τον ΟΛΘ ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει η κοινοπραξία (ρωσικοί σιδηρόδρομοι) RZD με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η APM Terminals (θυγατρική της Maersk), η Mitsui , η Deutsche Invest, η Duferco, η P&O, η Yilport Holding Inc. και η ICTS.
Όπως ανέφερε τον Δεκέμβριο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, οι διαδικασίες αξιοποίησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ θα κλείσουν άμεσα. Εξάλλου, για την πρώτη εισηγμένη εταιρεία, οι προσφορές θα ανοίξουν στις 12 Ιανουαρίου, ενώ η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της συμπρωτεύουσας θα ολοκληρωθεί την άνοιξη.