Στο υπερταμείο 408 ακίνητα του δήμου Θεσσαλονίκης - Μουσείο, γηροκομείο και εκκλησία στη λίστα! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018

Στο υπερταμείο 408 ακίνητα του δήμου Θεσσαλονίκης - Μουσείο, γηροκομείο και εκκλησία στη λίστα!



Περισσότερα από 400 είναι τα ακίνητα στο δήμο Θεσσαλονίκης, που μεταφέρει το υπουργείο Οικονομικών στο υπερταμείο, στα οποία περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το Λαογραφικό Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης, η έκταση 11 στρεμμάτων στην Άνω Τούμπα, ακόμη και οι νέες εγκαταστάσεις του Χαρίσειου Γηροκομείου.



Τα νέα στοιχεία για το σύνολο των 1.995 ακινήτων που μεταφέρονται στο υπερταμείο, αλλά και για τον αριθμό όσων βρίσκονται σε πολλές από τις επτά περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, όπως της Θεσσαλονίκης, δημοσιοποιεί με ανακοίνωση της η Λαϊκή Ενότητα Α' Θεσσαλονίκης, ενώ το θέμα ανέδειξε προ ημερών στο περιφερειακό συμβούλιο η παράταξη της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας, (ΡΙΖΑΡΕΝ) με επικεφαλής τη Δέσποινα Χαραλαμπίδου.

Όπως καταγγέλλει, από το σύνολο των 1.995 ακινήτων, τα 408 βρίσκονται στο δήμο Θεσσαλονίκης, ποσοστό που αγγίζει το 20,87% των ακινήτων του νομού.

Ποια είναι τα ακίνητα στη Θεσσαλονίκη

Με βάση τα στοιχεία που διερεύνησε η «Λαϊκή Ενότητα» ορισμένα από τα ακίνητα της Θεσσαλονίκης που μεταφέρονται στο υπερταμείο είναι:

*Το Λαογραφικό Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης στη Β. Όλγας

*Έκταση 11 στρεμμάτων στην Α. Τούμπα, κατάφυτη, στην οποία συμπεριλαμβάνονται οι νέες εγκαταστάσεις του Χαρίσειου Γηροκομείου

*Το κτίριο στο οποίο στεγάζεται η Στ' ΔΟΥ Θεσσαλονίκης

*Ο ναός της Οσίας Ξένης στην οδό Αλ. Παπαναστασίου

*Το κτίριο στο Ντεπό, στο οποίο στεγάζεται και η Στατιστική Υπηρεσία

*Το οικόπεδο εμβαδού 3.930 τ.μ στη Β. Όλγας που χρησιμοποιείται ως πάρκιγκ της άμεσης δράσης κτλ.

Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά η Λαϊκή Ενότητα, «είναι τόσο βιαστικοί και πρόθυμοι, που συμπεριέλαβαν στον κατάλογο και τμήματα της περιοχής του ΟΛΘ, τα οποία έχουν ήδη παραχωρήσει στην κοινοπραξία στην οποία πούλησαν το λιμάνι. Όπως στην περιοχή της βάσης του Προβλήτα 4 κοντά στην Πύλη 11, άλλο κοντά στην Πύλη 10, άλλο στην περιοχή της βάσης του Προβλήτα 3, του Προβλήτα 2 κοντά στην Πύλη 7 κτλ».

Σε Ημαθία και Σέρρες

Στην Ημαθία, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μεταφέρονται στο υπερταμείο αρχαιολογικοί χώροι που βρίσκονται στη Βεργίνα, ενώ στο συνοικισμό Μετοχίου Αγ. Βαρβάρας, τρεις πλατείες εμβαδού 895 - 1038 και 2.369 τ.μ, ένα πάρκο εμβαδού. 1.446 τ.μ, καθώς και το στρατόπεδο στην Αγία Βαρβάρα. Σε ένα τμήμα του μάλιστα υπάρχει δέσμευση για την ανέγερση μουσικού σχολείου, ενώ ένα άλλο μέρος του, έχει παραχωρηθεί στο δήμο Βέροιας.

Επίσης στη Βέροια μεταφέρονται στο υπερταμείο κτίσματα που ανήκουν σε αρχαιολογικούς χώρους, ενώ στις Σέρρες μεταφέρονται κτίρια-σύμβολα της αρχιτεκτονικής και ιστορικής κληρονομιάς όπως το Μπεζεστένι στην πλατεία Ελευθερίας, η παλιά μητρόπολη Σερρών, το κτίριο της πρώην νομαρχίας , τα οθωμανικά ζζαμιά, η καπναποθήκη, το κτίριο της πυροσβεστικής, οι εκτάσεις των αποθηκών πυρομαχικών Λευκώνα και το πρώην στρατόπεδο Κολοκοτρώνη στην Π.Ε. Σερρών.

«Σκάνδαλο μεγάλου μεγέθους»

Στην ίδια ανακοίνωση η ΛΑΕ τονίζει πως «πρόκειται για σκάνδαλο μεγάλου μεγέθους, από την πρωτοφανή αποποίηση του δημοσίου», ενώ διευκρινίζει ότι το υπουργείο Οικονομικών, στην πρόσφατη κατάσταση των μεταφερόμενων στο υπερταμείο ακινήτων, δημοσίευσε μόνο τους αριθμούς των κτηματολογίων και όχι κάθε ακίνητο με τα πλήρη στοιχεία του, τη διεύθυνσή του, την επιφάνειά του, τη χρήση του κτλ.

«Ελπίζουν ότι όλοι εμείς, τόσο εύκολα, όσο οι κυβερνώντες και οι υπόλοιποι μνημονιακοί, θα αφήσουμε να μας πάρουν τη δημόσια περιουσία, τους αρχαιολογικούς χώρους και κτίρια σύμβολα της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς» υπογραμμίζει η ΛΑΕ.

Καλεί μάλιστα όλους τους πολίτες, να συγκροτήσουν ένα μεγάλο κοινωνικό κίνημα αντίστασης απέναντι σ΄ αυτήν την πρωτοφανή απάρνηση, αποξένωση και παραχώρηση του Δημοσίου από όλα τα περιουσιακά του στοιχεία, και κυρίως από τους αρχαιολογικούς χώρους και τα κτίρια ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Κίνηση, που όπως αναφέρει, θα έπρεπε ήδη να έχουν πρωτοστατήσει οι δήμοι και οι περιφέρειες.

Επερώτηση από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη

Στο θέμα της εκχώρηση των δημοσίων ακινήτων της Θεσσαλονίκης παρενέβησαν άμεσα οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους, ενώ σχετική επερώτηση και έγραφα στον υπουργό Οικονομικών Ευ. Τσακαλώτο κατέθεσαν οι βουλευτές της Α' Θεσσαλονίκης Ευάγγελος Βενιζέλος και της Β' Θεσσαλονίκης Γιώργος Αρβανιτίδης.

Οι δυο βουλευτές ζητούν σαφείς απαντήσεις για τον αριθμό των δημόσιων ακινήτων του νομού Θεσσαλονίκης, που εκχωρήθηκαν εν κρυπτώ, όπως λένε, από την κυβέρνηση στο υπερταμείο, προκειμένου να ενημερωθούν οι τοπικές κοινωνίες. Ειδικότερα ζητούν από τον υπουργό Οικονομικών να απαντήσει σχετικά με το ποια είναι τα 1.955 δημόσια ακίνητα και πόσα βρίσκονται στο Νομό Θεσσαλονίκης που εκχωρούνται στους δανειστές και αν η κυβέρνηση ζήτησε ή σκοπεύει να ζητήσει τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Επίσης ερωτούν τον κ. Τσακαλώτο αν προτίθεται να αναθεωρήσει τις αποφάσεις του περί της εκχώρησης, ενώ απαιτούν να γίνει ενημέρωση στη Βουλή.

Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχες Ερωτήσεις κατατέθηκαν και για τους Νομούς Πέλλας, Πιερίας και Χαλκιδικής για τους οποίους Νομούς είναι υπεύθυνος ο κ. Αρβανιτίδης.

ΥΠΟΙΚ: Η υπουργική απόφαση δεν σημαίνει αυτομάτως την μεταφορά των ακινήτων

Με αφορμή δημοσιεύματα τα οποία αναφερόμενα στην υπουργική απόφαση [ΦΕΚ 2320/Β’/19.6.2018]- συνάγουν με τρόπο αυθαίρετο ότι εκχωρούνται “εν κρυπτώ” “δημόσιοι χώροι, κτήρια, πλατείες, αλσύλλια, περιουσίες ιδιωτών κτλ.” στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) επισημαίνονται τα εξής:

• Η υπουργική απόφαση για την μεταφορά των ακινήτων ήταν ένα από τα 88 προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης. Συγκεκριμένα στο 75ο προαπαιτούμενο αναφέρει την υποχρέωση μεταφοράς επιπλέον ακινήτων στην ΕΤΑΔ για την επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησης και του προγράμματος.

• Αναφορικά με την διαδικασία (όπως αναφέρει και η έκθεση συμμόρφωσης) η μεταφορά των ακινήτων γίνεται Για το σκοπό αυτό η ΕΕΣΥΠ ανέλυσε τα στοιχεία ακινήτων του δημοσίου από τις διαθέσιμες βάσεις (συμπεριλαμβανομένου και του Κτηματολογίου), και υπέβαλε τη σχετική εισήγηση στο Υπουργείο Οικονομικών, βάσει της οποίας εκδόθηκε η σχετική Υπουργική Απόφαση.

• Επισημαίνεται ότι η υπουργική απόφαση δεν σημαίνει αυτομάτως την μεταφορά των ακινήτων αυτών από το δημόσιο στην ΕΤΑΔ/ΕΕΣΥΠ. Θα πρέπει να γίνουν πρώτα οι απαραίτητοι έλεγχοι για να διασφαλιστεί ποια από αυτά τα ακίνητα δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστούν στην ΕΤΑΔ. Οι έλεγχοι αυτοί καθίστανται απαραίτητοι λόγω και του ότι η πληροφορία που υπάρχει στις διαθέσιμες βάσεις δεδομένων είναι πολύ συχνά ελλιπής, καθώς οι φορείς δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες επικαιροποιήσεις και ενημερώσεις με τα πλήρη στοιχεία των ακινήτων που έχουν στην κυριότητά τους.

• Θα πρέπει επίσης να είναι ξεκάθαρο ότι τόσο στο νόμο 4389/2016 όσο και στην Υπουργική Απόφαση, τα ακίνητα στα οποία γίνεται αναφορά είναι αυτά που βρίσκονται στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου με την στενή έννοια. Δεν συμπεριλαμβάνονται δηλαδή ακίνητα τα οποία τελούν νομίμως στην κυριότητα των ΟΤΑ, των ΝΠΔΔ, των ΝΠΙΔ, των ασφαλιστικών ταμείων, των ΔΕΚΟ κλπ. Προφανές δε είναι ότι δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστεί περιουσία ιδιωτών.

• Τέλος, αναφορικά με τις κατηγορίες ακινήτων που δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστούν στην ΕΤΑΔ/ΕΕΣΥΠ αυτές είναι ξεκάθαρες τόσο στην υπουργική απόφαση του Ιουνίου όσο και στον ιδρυτικό νόμο της ΕΕΣΥΠ. Συγκεκριμένα, στην υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 2320/Β’/19.6.2018) αναφέρονται ρητά οι προϋποθέσεις μεταφοράς ακινήτων στην ΕΤΑΔ:

«Από τη μεταβίβαση εξαιρούνται όσα τυχόν από τα ανωτέρω ακίνητα εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παρ. 4 του άρθρου 196 του ν. 4389/2016 ή, γενικά, η μεταβίβαση τους είναι αντίθετη στις κείμενες διατάξεις.”

Αυτές οι εξαιρέσεις είναι:

α. Αιγιαλοί, παραλίες και παρόχθιες εκτάσεις, υδρότοποι,

β. περιοχές Ramsar,

γ. περιοχές Natura,

δ. αρχαιολογικοί χώροι,

ε. αμιγώς δασικές εκτάσεις, και λοιπά πράγματα εκτός συναλλαγής. (Όπως πλατείες, πεζοδρόμια , δρόμοι, γιαλοί, λιμάνια, όρμοι, λίμνες κτλ., καθώς και όλα τα κοινόχρηστα, δηλαδή όλα όσα είναι προορισμένα για την εξυπηρέτηση δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή θρησκευτικών σκοπών)

Συμπερασματικά: Καμία μεταφορά ακινήτου δεν συντελείται εάν συντρέχει περίπτωση της παρ. 4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016. Οτιδήποτε άλλο διακινείται ή τάχα “αποκαλύπτεται” ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα.


  • πηγή εφημερίδα "Μακεδονία"
  • link: Makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bookmark and Share