Παρά τις όποιες προσπάθειες που καταβάλλονται(;), ο ΟΑΣΘ κυκλοφορεί καθημερινά λιγότερα από 260 λεωφορεία και παρουσιάζει πτώση 42% στο παρεχόμενο έργο του και μείωση 55% στην επιβατική κίνηση την περίοδο 2012-2019.
ε απόγνωση είναι οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, καθώς τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ έχουν μειωθεί σημαντικά και ο οργανισμός χρειάζονται επειγόντως ενίσχυση σε πόρους και οχήματα.
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου θα λάβει χώρα κρίσιμη σύσκεψη μεταξύ του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ Θεσσαλονικης για να συζητηθεί η σύμβαση ενίσχυσης του πρώτου από τα ΚΤΕΛ με οχήματα.
Παράλληλα, οι Θεσσαλονικείς ετοιμάζουν μεγάλη κινητοποίηση τον Φεβρουάριο για να διαμαρτυρηθούν για τα προβλήματα με τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη τους.
Την ανάγκη να τεθεί σε ισχύ η διετής σύμβαση ανάθεσης, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, 25 περιαστικών γραμμών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης (ΟΑΣΘ), υπογράμμισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου (ΟΣΕΘ), Γιάννης Τόσκας, επισημαίνοντας ότι, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλονται, ο ΟΑΣΘ κυκλοφορεί καθημερινά λιγότερα από 260 λεωφορεία και παρουσιάζει πτώση 42% στο παρεχόμενο έργο του και μείωση 55% στην επιβατική κίνηση την περίοδο 2012-2019.
“Η κατάσταση στον ΟΑΣΘ είναι τραγική. Τρέχουμε όλοι μας για την όσο το δυνατόν καλύτερη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, αλλά τα προβλήματα είναι πολλά, χρονίζοντα και δεν δύνανται να αντιμετωπιστούν, με αποτέλεσμα να χάνει ο οργανισμός, αλλά κυρίως να ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό” επισήμανε ο κ.Τόσκας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος υπενθύμισε ότι στις 15/1 απεστάλη το τελικό σχέδιο σύμβασης για την ανάθεση στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ.
Επανέλαβε ότι «η υπογραφή της σύμβασης που προτείνεται από τα συμβαλλόμενα μέρη είναι επιβεβλημένη, λόγω επικείμενου κινδύνου κατάρρευσης της εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ”.
Εκτίμησε ότι εντός των επόμενων δύο εβδομάδων το Ελεγκτικό Συνέδριο θα “ανάψει το πράσινο φως στη σύμβαση που προτείνεται από τα συμβαλλόμενα μέρη, στη συνέχεια θα υπογραφεί άμεσα και θα ξεκινήσει η υλοποίησή της”.
Διατύπωσε δε την εκτίμηση ότι “μετά τις 15/2 θα ξεκινήσει σταδιακά η έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ”.
Ενίσχυση με οχήματα από τα ΚΤΕΛ
Υπενθυμίζεται ότι τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα λαμβάνουν ετησίως έως 18 εκατ. ευρώ συν το ΦΠΑ για την εκτέλεση των δρομολογίων των 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ.
Από τα 120 οχήματα που θα μπουν στη «μάχη εξυπηρέτησης των πολιτών», τα 75 είναι των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Σερρών και Κιλκίς, ενώ όπως διευκρίνισε ο κ. Τόσκας, τα 101 οχήματα θα βρίσκονται στους δρόμους καθημερινά και τα 19 θα είναι εφεδρικά.
Στο μεταξύ, όπως επισήμανε ο κ. Τόσκας, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να εκταμιευτεί το ποσό ύψους 23,32 εκατ. ευρώ, που μετά την πρόσφατη μέριμνα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγγράφηκε στον τακτικό προϋπολογισμό, σε λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (2020), ως επιχορήγηση προς τον ΟΣΕΘ για την υλοποίηση της σύμβασης εκτέλεσης του υπόψη συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ, με προβλέψεις για το 2021 και εντεύθεν.
Πάντως, για την υλοποίηση του συνόλου του μεταφορικού έργου στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης απαιτούνται γύρω στα 520 λεωφορεία.
Όλα τα βλέμματα στο ΣτΕ
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του voria.gr, το Συμβούλιο της Επικρατείας θα κληθεί να αποφασίσει σχετικά με το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, τόσο των οδικών, όσο και του μετρό.
Προσφυγή στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έχουν ήδη προαναγγείλει το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ το οποίο αντιδρά στην περαιτέρω εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, αλλά και η Κίνηση Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς η οποία εναντιώνεται στην κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό, με τη μέθοδο της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων.
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου έχει προγραμματιστεί σύσκεψη στα γραφεία του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) με τη συμμετοχή του ΟΑΣΘ, της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και του Συνδικάτου των Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.
Μετά την έγκριση του σχεδίου της σύμβασης από τον ΟΣΕΘ, η επόμενη κίνηση του Συνδικάτου θα γίνει όταν και εφόσον το Ελεγκτικό Συνέδριο ανάψει το πράσινο φως για να προχωρήσει η σύμβαση.
«Στη συνέχεια θα εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών κατά της οποίας θα στραφούμε με αίτηση ακύρωσης προς το ΣτΕ, ταυτόχρονα και με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων», αναφέρει ο κ. Τσερμενίδης.
ε απόγνωση είναι οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, καθώς τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ έχουν μειωθεί σημαντικά και ο οργανισμός χρειάζονται επειγόντως ενίσχυση σε πόρους και οχήματα.
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου θα λάβει χώρα κρίσιμη σύσκεψη μεταξύ του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ Θεσσαλονικης για να συζητηθεί η σύμβαση ενίσχυσης του πρώτου από τα ΚΤΕΛ με οχήματα.
Παράλληλα, οι Θεσσαλονικείς ετοιμάζουν μεγάλη κινητοποίηση τον Φεβρουάριο για να διαμαρτυρηθούν για τα προβλήματα με τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη τους.
Την ανάγκη να τεθεί σε ισχύ η διετής σύμβαση ανάθεσης, στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, 25 περιαστικών γραμμών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης (ΟΑΣΘ), υπογράμμισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου (ΟΣΕΘ), Γιάννης Τόσκας, επισημαίνοντας ότι, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλονται, ο ΟΑΣΘ κυκλοφορεί καθημερινά λιγότερα από 260 λεωφορεία και παρουσιάζει πτώση 42% στο παρεχόμενο έργο του και μείωση 55% στην επιβατική κίνηση την περίοδο 2012-2019.
“Η κατάσταση στον ΟΑΣΘ είναι τραγική. Τρέχουμε όλοι μας για την όσο το δυνατόν καλύτερη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, αλλά τα προβλήματα είναι πολλά, χρονίζοντα και δεν δύνανται να αντιμετωπιστούν, με αποτέλεσμα να χάνει ο οργανισμός, αλλά κυρίως να ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό” επισήμανε ο κ.Τόσκας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος υπενθύμισε ότι στις 15/1 απεστάλη το τελικό σχέδιο σύμβασης για την ανάθεση στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ.
Επανέλαβε ότι «η υπογραφή της σύμβασης που προτείνεται από τα συμβαλλόμενα μέρη είναι επιβεβλημένη, λόγω επικείμενου κινδύνου κατάρρευσης της εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ”.
Εκτίμησε ότι εντός των επόμενων δύο εβδομάδων το Ελεγκτικό Συνέδριο θα “ανάψει το πράσινο φως στη σύμβαση που προτείνεται από τα συμβαλλόμενα μέρη, στη συνέχεια θα υπογραφεί άμεσα και θα ξεκινήσει η υλοποίησή της”.
Διατύπωσε δε την εκτίμηση ότι “μετά τις 15/2 θα ξεκινήσει σταδιακά η έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ”.
Ενίσχυση με οχήματα από τα ΚΤΕΛ
Υπενθυμίζεται ότι τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα λαμβάνουν ετησίως έως 18 εκατ. ευρώ συν το ΦΠΑ για την εκτέλεση των δρομολογίων των 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ.
Από τα 120 οχήματα που θα μπουν στη «μάχη εξυπηρέτησης των πολιτών», τα 75 είναι των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Σερρών και Κιλκίς, ενώ όπως διευκρίνισε ο κ. Τόσκας, τα 101 οχήματα θα βρίσκονται στους δρόμους καθημερινά και τα 19 θα είναι εφεδρικά.
Στο μεταξύ, όπως επισήμανε ο κ. Τόσκας, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να εκταμιευτεί το ποσό ύψους 23,32 εκατ. ευρώ, που μετά την πρόσφατη μέριμνα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγγράφηκε στον τακτικό προϋπολογισμό, σε λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (2020), ως επιχορήγηση προς τον ΟΣΕΘ για την υλοποίηση της σύμβασης εκτέλεσης του υπόψη συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ, με προβλέψεις για το 2021 και εντεύθεν.
Πάντως, για την υλοποίηση του συνόλου του μεταφορικού έργου στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης απαιτούνται γύρω στα 520 λεωφορεία.
Όλα τα βλέμματα στο ΣτΕ
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του voria.gr, το Συμβούλιο της Επικρατείας θα κληθεί να αποφασίσει σχετικά με το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, τόσο των οδικών, όσο και του μετρό.
Προσφυγή στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έχουν ήδη προαναγγείλει το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ το οποίο αντιδρά στην περαιτέρω εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, αλλά και η Κίνηση Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς η οποία εναντιώνεται στην κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό, με τη μέθοδο της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων.
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου έχει προγραμματιστεί σύσκεψη στα γραφεία του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) με τη συμμετοχή του ΟΑΣΘ, της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και του Συνδικάτου των Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.
Μετά την έγκριση του σχεδίου της σύμβασης από τον ΟΣΕΘ, η επόμενη κίνηση του Συνδικάτου θα γίνει όταν και εφόσον το Ελεγκτικό Συνέδριο ανάψει το πράσινο φως για να προχωρήσει η σύμβαση.
«Στη συνέχεια θα εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών κατά της οποίας θα στραφούμε με αίτηση ακύρωσης προς το ΣτΕ, ταυτόχρονα και με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων», αναφέρει ο κ. Τσερμενίδης.