"To νέο Μουσείο της Ακρόπολης θα αποδυναμώσει τα επιχειρήματα της Βρετανίας"
τονίζει σε ανταπόκριση-"ύμνο" υπέρ των Ελληνικών θέσεων ο αυστραλός δημοσιογράφος Andrew Pierce.
Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα τάσσεται με το κύριο άρθρο της η έγκυρη αυστραλιανή εφημερίδα The Age επισημαίνοντας ότι τα εγκαίνια του Νέου Μουσείου Ακρόπολης θα αποδυναμώσουν το επιχείρημα του Βρετανικού Μουσείου ότι είναι σε καλύτερη θέση να φροντίζει τα Γλυπτά.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα,
"η Βρετανία κρατά εδώ και δύο αιώνες μια συλλογή αρχαίων θησαυρών από την Ελλάδα, τα γνωστά «Ελγίνεια Μάρμαρα», αψηφώντας το ηθικό αίτημα της Ελλάδας για επιστροφή τους.
Ακόμα και ο όρος «Ελγίνεια», προερχόμενος από το όνομα του βρετανού που τα αφαίρεσε από το Ναό του Παρθενώνα στην Αθήνα, δεν εκφράζει τη θέση των γλυπτών στην ελληνική κληρονομιά.
Ο... Περικλής ανέθεσε τη δημιουργία των γλυπτών τον 5ο αιώνα π.Χ., προς τιμήν της νίκης εναντίον των Περσών.
Τα γλυπτά έμειναν στον Παρθενώνα για 2300 χρόνια μέχρι το 1801, όταν ο Λόρδος Έλγιν, τότε πρέσβης στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, τα αφαίρεσε, ενώ η Αθήνα ήταν υπό κατοχή. Το 1816 το Βρετανικό Μουσείο αγόρασε τα Γλυπτά μετά από σχετική απόφαση του Κοινοβουλίου και έκτοτε η Βρετανία παίζει το ρόλο του προστάτη τους, διατηρώντας αυτούς τους θησαυρούς για τις επόμενες γενεές. Αν η Βρετανία είχε βρεθεί υπό κατοχή και αν οι θησαυροί του Μπάκινγκχαμ Πάλας είχαν αφαιρεθεί, τότε είναι πολύ πιθανό οι Βρετανοί να θεωρούσαν το γεγονός λεηλασία, αλλά η αφαίρεση των Γλυπτών του Παρθενώνα θεωρήθηκε «προστασία». Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι απόπειρες «καθαρισμού» των Γλυπτών στη δεκαετία του 1930 είχαν ως αποτέλεσμα να υποστούν ζημιές".
Όπως αναφέρεται απ΄τον ανταποκριτή της εφημερίδας Andrew Pierce,
" τον επόμενο μήνα εγκαινιάζεται το Νέο Μουσείο Ακρόπολης, όπου έχει προβλεφθεί και κρατηθεί χώρος για τα γλυπτά, χώρος που ταιριάζει στις διαστάσεις του Ναού του Παρθενώνα. Το γεγονός αυτό θα αποδυναμώσει περαιτέρω το επιχείρημα της Βρετανίας ότι είναι σε καλύτερη θέση να φροντίζει αυτούς τους θησαυρούς.
Η Ελλάδα που διαθέτει τα 36 από τα 115 κομμάτια της ζωφόρου του Παρθενώνα θα μπορεί να εκθέτει το συνολικό έργο, μήκους 160 μέτρων, καλύτερα από το Βρετανικό Μουσείο.
Φόβοι δημιουργίας προηγούμενου - που θα μπορούσε να επηρεάσει για παράδειγμα τα 40.000 αντικείμενα τέχνης των Αβορίγινων που κρατούνται στο εξωτερικό- δεν αλλάζουν τα σφάλματα που διαπράχθησαν κατά την υπηρεσία της Βρετανικής Αυτοκρατορίας. Καθώς οι περισσότεροι Βρετανοί υποστηρίζουν το ελληνικό αίτημα, η Βρετανία οφείλει επιτέλους να επιστρέψει τα Γλυπτά, που αποκτήθηκαν με λάθος τρόπο, εκεί όπου ανήκουν",
καταλήγει το άρθρο.