Αλκοολούχα ποτά, μπίρες, αλλά και το γρήγορο, πρόχειρο φαγητό -το fast food- αποτελούν τα βασικά «θύματα» της περικοπής δαπανών των Ελλήνων καταναλωτών σε ό,τι αφορά την κατηγορία τροφίμων-ποτών.
..Το λιγοστό εισόδημα που απομένει κατευθύνεται προς τα.. απολύτως απαραίτητα είδη διατροφής όπως είναι τα γαλακτοκομικά και τα φρέσκα προϊόντα, συμπεριφορά που συναντάται διαχρονικά στις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις. Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από τη μεγάλη παγκόσμια έρευνα για την καταναλωτική συμπεριφορά υπό τον τίτλο «Πλοήγηση στα νέα δεδομένα των καταναλωτών» που πραγματοποίησε η εταιρεία Boston Consulting Group (BCG) σε 21 χώρες συνολικά σε δείγμα 25.000 καταναλωτών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα το 58% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες του στα τρόφιμα έναντι του 7% που δηλώνει ότι θα τις αυξήσει. Το υπόλοιπο 35% ούτε θα τις μειώσει ούτε θα τις αυξήσει. Οι κατηγορίες που φαίνεται πως θα πληγούν περισσότερο είναι τα οινοπνευματώδη και οι μπίρες όπου το 71% και 70% των καταναλωτών αντίστοιχα δηλώνουν πως θα μειώσουν τις δαπάνες τους.
Επίσης, το 71% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα δήλωσε ότι θα μειώσει τις δαπάνες για fast food. Αντιθέτως, οι κατηγορίες στις οποίες παρατηρούνται οι μεγαλύτερες αυξήσεις δαπανών είναι τα φρέσκα φαγητά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπου το 17% των καταναλωτών δηλώνουν πως θα αυξήσουν τις δαπάνες τους.
Σε ό,τι αφορά τα μη τρόφιμα το 65% δήλωσε ότι θα μειώσει τις σχετικές δαπάνες, έναντι του 8% που δηλώνει ότι θα τις αυξήσει.
Η κατηγορία που πλήττεται περισσότερο είναι τα κοσμήματα-αξεσουάρ με το 76% των καταναλωτών να δηλώνει ότι θα μειώσει τις δαπάνες για τις αγορές αυτών των προϊόντων.
Ενα άλλο ενδιαφέρον συμπέρασμα της έρευνας της BCG είναι ότι οι Ελληνες καταναλωτές, εξαιτίας της κρίσης, «ανακαλύπτουν» ξανά τη διασκέδαση στο σπίτι, παρέα με συγγενείς και φίλους. Η οικογένεια και οι φίλοι αποτελούν το καταφύγιο, καθώς στην ερώτηση «Τι κάνετε όταν νιώθετε άγχος;» οι δύο πρώτες επιλογές για τους ερωτηθέντες στην Ελλάδα είναι «περνάω χρόνο με την οικογένειά μου» (49%) και «περνάω χρόνο με τους φίλους μου» (39%).
Την τάση αυτή έχει αντιληφθεί σε μεγάλο βαθμό η βιομηχανία τροφίμων και ποτών, η οποία πλέον παράγει προϊόντα προσανατολισμένα στη διασκέδαση εντός σπιτιού. Για παράδειγμα, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες καφέ λάνσαραν πέρυσι καφετιέρες για την παρασκευή κατ’ οίκον μεγάλης ποικιλίας ροφημάτων, οι ζυθοποιίες προσφέρουν συσκευασίες ψύξης μπίρας και συστήματα μπάρμπεκιου, ενώ πολλές βιομηχανίες τροφίμων παράγουν προϊόντα προσανατολισμένα στην υψηλή μαγειρική στο σπίτι.
Από την έρευνα προκύπτει, τέλος, ότι τους επόμενους δώδεκα μήνες το 73% θα μειώσει τις δαπάνες του για τα μη απαραίτητα, το 79% θα αναβάλλει τα έξοδα που μπορούν να περιμένουν (όπως για παράδειγμα η αγορά νέου αυτοκινήτου), το 71% θα αγοράζει περισσότερα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά, το 74% θα αναζητεί πλέον τις καλύτερες, τις πιο συμφέρουσες τιμές, ενώ το 69% προβαίνει σε περισσότερες αγορές από τις εκπτωτικές αλυσίδες.
Post Top Ad
Σάββατο 16 Ιουλίου 2011
Home
Unlabelled
Ποιους κλάδους επηρεάζουν οι νέες καταναλωτικές συνήθειες της κρίσης