Ανάκαμψη για τη μουσική βιομηχανία για πρώτη φορά μετά το 1999! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Ανάκαμψη για τη μουσική βιομηχανία για πρώτη φορά μετά το 1999!



Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η «λαβωμένη» από την πειρατεία μουσική βιομηχανία, όπως φανερώνει η αύξηση του συνολικού κέρδους από πωλήσεις άλμπουμ το 2012, για πρώτη φορά μετά το 1999. 



Aύξηση που οφείλεται κυρίως στο... νόμιμο «κατέβασμα» μουσικής σε ψηφιακή μορφή.

Συγκεκριμένα, τα συνολικά έσοδα από τις πωλήσεις άλμπουμ, ψηφιακά και μη, αυξήθηκαν κατά 0,3%. Εφτασαν δηλαδή τα 12,6 δισεκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Φωνογραφικής Βιομηχανίας (IFPI).

Αν και το ποσοστό φαίνεται μικρό, είναι όμως αρκετό για να ανακουφίσει κάπως την μουσική βιομηχανία που υποφέρει από την πτώση των πωλήσεων CD καθώς και από την πειρατεία.

Στην κορυφή της λίστας με τα πιο επιτυχημένα άλμπουμ παγκοσμίως για το 2012 βρίσκεται το άλμπουμ «21» της Αντέλ.

«Η παγκόσμια μουσική βιομηχανία συνεχίζει πλέον στον δρόμο της ανάκαμψης» είπε η επικεφαλής της IFPI Φράνσες Μουρ, σχολιάζοντας ακόμη ότι «η ανάκαμψη αυτή είναι εύθραυστη».

«Τέτοιες επιτυχίες έρχονται δύσκολα για μια βιομηχανία που έχει παλέψει, έχει καινοτομήσει και έχει μεταμορφωθεί μέσα σε μια δεκαετία. Το θετικό αποτέλεσμα φανερώνει το γεγονός ότι η μουσική έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα» πρόσθεσε.

Ένα από τα «σημαντικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν», όπως είπε, «είναι η πειρατεία καθώς περίπου το 1/3 των χρηστών του Διαδικτύου επισκέπτεται συχνά πειρατικές ιστοσελίδες για να κατεβάσει μουσική».

«Οι αγορές μας συνεχίζουν να καθοδηγούνται από την παράνομη κυκλοφορία δωρεάν μουσικής» είπε η Μουρ. «Αυτό είναι ένα πρόβλημα στο οποίο θα πρέπει να παίξουν σημαντικό ρόλο και οι κυβερνήσεις. Απαιτώντας συγκεκριμένα, τη συνεργασία των διαφημιστών,των υπηρεσιών παροχής ίντερνετ και άλλων ενδιάμεσων που επηρεάζουν την διαμόρφωση μιας νόμιμης ψηφιακής μουσικής βιομηχανίας» σχολίασε.

Το 1999, όταν οι Backstreet Boys και η Μπρίτνεϊ Σπίαρς κατέκτησαν την κορυφή των τσαρτς και οι πωλήσεις προέρχονταν κυρίως από τα CD, τα έσοδα της βιομηχανίας έφτασαν τα 21,3 δισεκατ. ευρώ – περίπου κατά 70% μεγαλύτερα δηλαδή κέρδη από εκείνα του 2012.

Το 2012 οι πωλήσεις CD έπεσαν κατά 5%, έφτασαν δηλαδή τα 7,2 δισεκατ. δολάρια. Το κενό αυτό έρχεται να καλύψει η αύξηση εσόδων (κατά 9%) από πωλήσεις μουσικής σε ψηφιακή μουσική (όπως μέσω του iTunes της Apple και σε άλλες νόμιμες υπηρεσίες και διευθύνσεις). Αλλιώς, το 1/3 των πωλήσεων προέρχεται από το «κατέβασμα».

Σε αγορές όπως εκείνες της Ινδίας, της Νορβηγίας, της Σουηδίας και των ΗΠΑ, οι ψηφιακές πλατφόρμες αποτελούν πλέον την βασική πηγή εσόδων για τις δισκογραφικές εταιρείες. Καθώς, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, οι συνδρομητές μουσικών υπηρεσιών στο Διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 40%.

Πέρα από τις πωλήσεις, αύξηση κατά 9,2% το 2012 παρουσιάζεται και στα έσοδα από συναυλίες που αποτελούν και το 6% των συνολικών εσόδων της μουσικής βιομηχανίας.

Στην κορυφή των πωλήσεων η Αντέλ

Το άλμπουμ «21» της Αντέλ, που κατέκτησε την κορυφή, κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2011 και πούλησε μόνον πέρσι 8,3 εκατ. αντίτυπα, σύμφωνα με την IFPI. Στην δεύτερη θέση της λίστας με τα πιο επιτυχημένα άλμπουμ βρίσκεται το «Red» της Τέιλορ Σουίφτ.

Οι One Direction έχουν τα δύο άλμπουμ τους «Up All Night» και «Take Me Home» στην τρίτη (4,5 εκατ. αντίτυπα) και τέταρτη θέση (4,4 εκατ. αντίτυπα) αντίστοιχα. Ακολουθεί η Λάνα Ντελ Ρέι με το «Born to die».

Στην δεκάδα βρίσκονται ακόμη οι Ρόντ Στιούαρτ με το άλμπουμ «Merry Christmas, Baby» και το βραβευμένο με Γκράμι «Babel» των Mumford and Sons.

Το πιο επιτυχημένο σίνγκλ είναι το «Call Me Maybe» της Κάρλι Ρέι Τζέπσεν με πωλήσεις 12,5 εκατ. αντίτυπων. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το «Somebody That I Used To Know» των Γκοτιέ (11,8 εκατ. αντίτυπα). Το «Gangnam Style» του Psy πούλησε 9,7 εκατ. αντίτυπα παγκοσμίως.
Bookmark and Share