Επιστροφή στο χωριό επιθυμούν 9 στους 10 γονείς ..για τα παιδιά τους! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Επιστροφή στο χωριό επιθυμούν 9 στους 10 γονείς ..για τα παιδιά τους!

Οι γονείς στην Ελλάδα μέχρι πρότινος ονειρεύονταν τα παιδιά τους με κοστούμι και χαρτοφύλακα, αλλά πλέον εμφανίζονται έτοιμοι να τα ενθαρρύνουν να επιστρέψουν στο χωριό για να ...πιάσουν την τσάπα, σύμφωνα τουλάχιστον με τα ευρήματα πανελλαδικής έρευνας της Κάπα Research, για λογαριασμό του διαδικτυακού περιοδικού και καναλιού ka- Business.gr.


Βάσει της έρευνας, που... πραγματοποιήθηκε στις αρχές Μαΐου, σε δείγμα 1417 ενηλίκων, με αναλογική κατανομή στις 13 περιφέρειες της χώρας, επτά στους δέκα ερωτηθέντες (69,9%) απάντησαν ότι, αν τα παιδιά τους ήθελαν να γίνουν αγρότες, θα τα ενθάρρυναν (29,4%) ή "μάλλον θα τα ενθάρρυναν" (40,5%).

Παράλληλα, σχεδόν εννέα στους δέκα (87,3%) θεωρούν ότι η επιστροφή στο χωριό θα έχει θετικό αντίκτυπο στην ύπαιθρο, ενώ το 84,2% και το 83% αντίστοιχα, πιστεύει ότι το ίδιο ισχύει για την οικονομία και την απασχόληση. Παράλληλα, το 80,6% θεωρεί ότι ο αγροτικός κλάδος "έχει μέλλον", όπως επισήμανε η δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου, επικεφαλής του ka-business.gr, παρουσιάζοντας την έρευνα σε συνέντευξη Τύπου.

Αρνητική εικόνα για τους αγρότες
Ωστόσο, αν και το επάγγελμα του αγρότη φαντάζει πλέον δελεαστικό για τους κατοίκους των αστικών κέντρων, η άποψη που κυριαρχεί για τους Ελληνες αγρότες φαίνεται ότι δεν είναι ιδιαίτερα θετική, βάσει πάντα της έρευνας.

Απαντώντας στο ερώτημα "Ποιο από τα παρακάτω χαρακτηριστικά θα λέγατε ότι ταιριάζει ή δεν ταιριάζει στους Ελληνες αγρότες", σχεδόν επτά στους δέκα επισήμαναν ότι οι αγρότες έχουν "καταχραστεί τα ευρωπαϊκά πακέτα στήριξης" (70,7%) ή ότι "τα περιμένουν όλα από το κράτος" (68,6%). Παράλληλα, το 74,4% των ερωτηθέντων υποστήριξαν ότι οι αγρότες δεν σέβονται το περιβάλλον.

Στο ερώτημα "σε ποιους κλάδους πιστεύετε ότι υπάρχουν οι περισσότερες προοπτικές απασχόλησης στην επαρχία" (μέχρι τρεις απαντήσεις), το 76,9% "έδειξε" τον αγροτικό τομέα, το 55,9% τον αγροτουρισμό, το 40,6% τον τουρισμό- πολιτισμό και το 35,9% τη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων.
Η έρευνα παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου, που δόθηκε σήμερα ενόψει του 4ου Συνεδρίου «Καινοτομία και Ανάπτυξη» που διοργανώνει την Πέμπτη το ka-business.gr, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μακεδονίας- Θράκης.

“Προοπτική ή ευκαιρία” η επιστροφή στο χωριό λέει το 62,5%
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα αποτελέσματα της έρευνας, όταν εξειδικεύονται στους αγρότες (7% του δείγματος). Το 37,4% των αγροτών χαρακτηρίζει ως "προοπτική" την επιστροφή στο χωριό και την αγροτική ενασχόληση και το 25,1% τη θεωρεί ευκαιρία. Το 28,9%, όμως, τη βλέπει ως ανάγκη.
“Πώς πιστεύετε ότι οι αγρότες επιβιώνουν σήμερα εν μέσω κρίσης;” Η πλειοψηφία των ίδιων των αγροτών απάντησε σε αυτό το ερώτημα ως εξής: το 44,7% "πολύ δύσκολα, γιατί έχουν χάσει πολλά χρήματα" και το 32,9% "καλύτερα από άλλους κλάδους". Ποσοστό 8,6% δήλωσε πως δεν δικαιώθηκε, που αποφάσισε να ασχοληθεί με τη γεωργία, ενώ το 13,8% περιορίστηκε να απαντήσει ότι "έχει χάσει χρήματα".


Μόλις το 2,2% σκέφτεται να επιστρέψει στην πόλη

Παρά τα προβλήματα, όμως, το 55,3% των αγροτών του δείγματος, βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία και μόλις το 2,2% σκέφτεται να επιστρέψει στην πόλη. Τα σημαντικότερα προβλήματα τω αγροτών είναι σήμερα (με βάση το σύνολο των ερωτηθέντων) τα εξής (πολλαπλές απαντήσεις): έλλειψη ενημέρωσης σε θέματα τεχνολογίας και καινοτομίας που αφορούν στον αγροτικό κλάδο (72,5%), αδυναμία προσαρμογής στις νέες συνθήκες (54%), αδυναμία επιλογής της κατάλληλης καλλιέργειας (52,3%) και ασταθές οικονομικό περιβάλλον (39,5%).


Μεγάλα περιθώρια για αύξηση εξαγωγών αγροτικών προϊόντων

Κατά τη συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου, υπενθύμισε ότι οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων έφτασαν πέρυσι σε αξία τα 4,6 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,2%, σε σχέση με το 2012, αλλά υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα περιθώρια.
Πρόσθεσε ότι η ποιότητα των ελληνικών αγροτικών προϊόντων αποτελεί πλεονέκτημα, το οποίο όμως πρέπει να αναδειχθεί με κατάλληλες προωθητικές ενέργειες, καθώς -όπως είπε- δεν είναι δυνατόν να διαφημίζουμε την ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου και στη συνέχεια αυτό να πωλείται ως ...ιταλικό.
Bookmark and Share