- Γάλλοι εκπαιδευτές έχουν ήδη αναλάβει την επιμόρφωση 60 Ελλήνων συναδέλφων τους και από τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει από κοινού και η εκπαίδευση του υπερελεγκτικού σώματος εφοριακών..
Το πρώτο τρίμηνο του 2014 θα έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των φοροελεγκτών της Γενικής |Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων στις νέες...
έμμεσες τεχνικές ελέγχου για την αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων.
Γάλλοι εκπαιδευτές έχουν ήδη αναλάβει την επιμόρφωση 60 Ελλήνων συναδέλφων τους και από τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει από κοινού και η εκπαίδευση του υπερελεγκτικού σώματος εφοριακών.
Οι φορολογικές αρχές, σύμφωνα με πληροφορίες των “Νέων” έχουν ήδη ξεκινήσει να ελέγχουν με έμμεσες τεχνικές ελέγχου, επαγγελματίες με εισοδήματα κοντά στο αφορολόγητο, κατασκευαστές ακινήτων με υψηλές καταθέσεις, φορολογουμένους με ακίνητη περιουσία που δεν δηλώθηκε στο Ε9, “τυχερούς” παίκτες του ΤΖΟΚΕΡ και του ΛΟΤΤΟ, αλλά και περιπτώσεις φορολογουμένων στις οποίες παρατηρείται αδικαιολόγητος πλουτισμός.
Μισθωτοί και συνταξιούχοι θα μπαίνουν στο σύστημα ελέγχου της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών συστημάτων, όταν εντοπιστούν εισοδήματα που δεν ταυτίζονται με το προφίλ των φορολογουμένων.
Επίσης θα “στοχοποιούνται” από τους φοροελεγκτικούς μηχανισμούς φορολογούμενοι που εμφανίζουν δαπάνες και καταθέσεις τις οποίες δεν δικαιολογούν τα έσοδά τους.
Για τους ελέγχους θα αξιοποιούνται και τηλεφωνικές ή μέσω email καταγγελίες και ο έλεγχος θα διενεργείται έπειτα από εντολή του προϊσταμένου της αρμόδιας ελεγκτικής υπηρεσίας και η εντολή θα κοινοποιείται στον ελεγχόμενο.
Η ελεγκτική υπηρεσία με την κοινοποίηση της εντολής ελέγχου θα ζητεί από τον φορολογούμενο να παράσχει όποια στοιχεία κρίνονται απαραίτητα ως προς την περουσιακή του κατάσταση και τις συνθήκες διαβίωσης του κατά τις ελεγχόμενες χρήσεις.
Εντός πέντε ημερών από την επίδοση της ειδοποίησης ελέγχου ο φορολογούμενος θα μπορεί να προσκομίσει δικαιολογητικά προκειμένου να αιτιολογήσεις τις διαφορές εισοδήματος.
Για τον προσδιορισμό του φόρου που έχει αποκρυβεί, οι ελεγκτές θα χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές, όπως της ανάλυσης της ρευστότητας του φορολογουμένου ενώ θα συγκρίνουν το ύψος των τραπεζικών καταθέσεων και των δαπανών σε μετρητά.
Η σύγκριση καταθέσεων – μετρητών θα γίνεται ως εξής:
Ο ελεγκτής θα λαμβάνει τα στοιχεία τραπεζικών καταθέσεων του φορολογούμενου για ένα ή περισσότερα έτη. Στο σύνολο των τραπεζικών καταθέσεων του ελεγχόμενου θα προστίθενται εν συνεχεία οι δαπάνες στις οποίες έχει προχωρήσει με μετρητά. Από το ποσό που θα προκύπτει θα αφαιρούνται τα πάγια έξοδα (λογαριασμοί, ΦΠΑ, φόροι) και πιθανά δάνεια και το ποσό που θα απομένει θα αποτελεί το καθαρό εισόδημα του φορολογουμένου.
Επίσης όταν πρόκειται για επιχειρήσεις θα συγκρίνεται ο όγκος των πωλήσεων, η τιμή αγοράς, η τιμή πώλησης και βάσει ενός αλγορίθμου θα προσδιορίζεται το μεικτό κέρδος αλλά και ο πραγματικός τζίρος της επιχείρησης.
Όταν πρόκειται για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε κάποιο “Mall”, εμπορικό κέντρο, αεροδρόμιο κτλ, τότε για τον προσδιορισμό των εσόδων θα συνυπολογίζεται αναλογικά και ο αριθμός των επισκεπτών του “Mall”. Π.χ αν στην επιχείρηση που φιλοξενεί μια μικρότερη επιχείρηση μπουν σε μία εβδομάδα 30.000 επισκέπτες, τότε στην φιλοξενούμενη επιχείρηση θα πρέπει να μπουν αντίστοιχα π.χ το 5% δηλαδή 1.500 πελάτες.