Δεν πρόκειται περί φορολογικής ή ακόμη και φορομπηχτικής πολιτικής.
Ουσιαστικά ζούμε την "προσπάθεια" να μπει ταφόπλακα στη μεσαία τάξη της χώρας..
Το χαράτσι... από το μέλλον, ο καταργηθείς φόρος πολυτελείας που το οικονομικό επιτελείο συμφώνησε να αναβιώσει από εφέτος, ήτοι κατά έναν χρόνο νωρίτερα, αποτελεί μια... καραμπινάτη περίπτωση εφαρμογής νόμου με αναδρομική ισχύ επί ανθρώπων που ήδη φορολογούνται στα όρια της εξόντωσης.
Στέκοντας παντελώς αδύναμο να πατάξει τη μάστιγα της φοροδιαφυγής, το οικονομικό επιτελείο εμφανίζεται αποφασισμένο να φορολογήσει κατόχους αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, αδιαφορώντας τόσο για την πραγματική τους οικονομική κατάσταση σήμερα, όσο και για τη δυνατότητά τους να εκποιήσουν το συγκεκριμένο περιουσιακό στοιχείο, υπό τις παρούσες συνθήκες ύφεσης και ανέχειας.
Σε μια εξαθλιωμένη αγορά αυτοκινήτου, όπου οι αξίες των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων άνω των 2.000 κ.εκ. έχουν πέσει στο ένα πέμπτο ή και χαμηλότερα εκείνης που είχαν προ κρίσης, έρχεται η Πολιτεία να επιβάλει ένα επιπλέον χαράτσι, και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από την τρέχουσα χρήση.
Ρωτούν αυτοί οι άνθρωποι σε ποια οικονομική κατάσταση βρίσκεται σήμερα η πλειονότητα όσων αγόρασαν προ πενταετίας, με τα μέτρα του αλήστου μνήμης τότε υπουργού Οικονομικών Γ. Παπαθανασίου, ένα αυτοκίνητο για την κάλυψη των οικογενειακών τους αναγκών;
Προχωρούν, μάλιστα, στην επιβολή του φόρου αυτού σε μια χρονιά κατά την οποία οι φορολογούμενοι όχι μόνον σπεύδουν κατά χιλιάδες να ρυθμίσουν τις ληξιπρόθεσμες φορολογικές τους οφειλές, στις οποίες αδυνατούν να ανταποκριθούν διαφορετικά, αλλά είναι αντιμέτωποι και με τους φόρους ακίνητης περιουσίας συνολικά 5 ετών, από το 2009 έως και εφέτος και με τις όποιες άλλες δικές τους, δανειακές ή λοιπές, υποχρεώσεις...
Ας αφήσουμε δε τις έκτακτες εισφορές αλληλεγγύης και τα κάθε λογής χαράτσια που έχει σκαρφιστεί το οικονομικό επιτελείο στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας.
Λέγουν, μάλιστα, αυτοί οι άνθρωποι ότι η επιβολή του συγκεκριμένου φόρου επισπεύδεται ως αντιστάθμισμα για την εξασφάλιση της συναίνεσης της τρόικας στη μείωση του ΦΠΑ στον κλάδο εστίασης από το 23% στο 13%, κάτι για το οποίο δεν έχει συμφωνήσει ακόμη η τρόικα, όπως κατέστη σαφές από τη χθεσινή ανακοίνωσή της.
Δεν αντιλαμβάνονται αυτοί οι άνθρωποι ότι όσο περισσότερο φορολογείται ο πολίτης τόσο περισσότερο μειώνεται το όποιο διαθέσιμο εισόδημά του, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ζήτηση και να βυθίζεται βαθύτερα ο τόπος στην ύφεση;
Ακόμη, επί ποιων αντικειμενικών «τεκμηρίων» θα επιβληθούν αυτοί οι φόροι; Ο πλασματικός κόσμος που έχει στον νου του το οικονομικό επιτελείο δεν υπάρχει πια.
Πράξεις στην αγορά ακινήτων δεν γίνονται. Αγοραπωλησίες στην αγορά αυτοκινήτων δεν γίνονται. Η αγορά συνολικά είναι νεκρή. Δεν τα βλέπουν αυτά τα πράγματα;
Η αλόγιστη και συνεχής επιβολή νέων φόρων επί συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού, εξαιτίας της αδυναμίας της κρατικής μηχανής να πατάξει το εφιαλτικό φαινόμενο της φοροδιαφυγής στη χώρα μας, δημιουργεί κίνητρα σε μια αυξανόμενη μερίδα πολιτών να επιβιβαστούν και αυτοί στο «τρένο της φοροδιαφυγής».
Όσο μεγαλύτερη είναι η φορολογική επιβάρυνση, τόσο μεγαλύτερο το κίνητρο να επιδοθεί κανείς σε πρακτικές φοροδιαφυγής. Δεν αντιλαμβάνονται αυτό το απλό γεγονός οι κρατούντες τα ηνία;
Δεν αντιλαμβάνονται ότι έτσι που πηγαίνουν τα πράγματα θα έρθει μια στιγμή απόγνωσης για τον μέσο φορολογούμενο, ο οποίος δίχως να έχει εναλλακτική οδό θα τους προσφέρει τα κλειδιά των περιουσιακών του στοιχείων στο χέρι και θα αναφωνήσει «πάρτε τα να τελειώνουμε»;
Του κ.Ν.Γ.Δρόσου