- Στην έβδομη θέση στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων τουριστών βρίσκεται και την τρέχουσα χρονιά η Ελλάδα, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα δείχνουν διεθνείς έρευνες.
Συγκεκριμένα, έρευνα της IPK International, τα στοιχεία της...οποίας επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), δείχνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 7η θέση της επιλογής προορισμού των Ευρωπαίων με μερίδιο αγοράς 4%.
Στις τρίτες πρώτες θέσεις είναι η Ισπανία, η Γερμανία και η Γαλλία, οι οποίες κατέχουν συνολικό μερίδιο αγοράς που ισοδυναμεί περίπου με το ένα τρίτο των ευρωπαϊκών ταξιδιών.
Σύμφωνα με την IPK Inter-national, η Ισπανία έχει μερίδιο 12%, η Γερμανία 11%, η Γαλλία 9% και ακολουθούν Ιταλία (8%), Αυστρία (6%), Βρετανία (5%) και Τουρκία (5%) πριν φθάσουμε στην Ελλάδα, ενώ τη δεκάδα κλείνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες (3%) και η Ολλανδία (3%). Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος δαπάνης των Ευρωπαίων ανέρχεται στα 858 ευρώ ανά ταξίδι, παρουσιάζοντας αύξηση 10%, ενώ η αντίστοιχη μέση δαπάνη διανυκτέρευσης ανέρχεται στα 108 ευρώ, παρουσιάζοντας μικρή αύξηση 2%.
Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι το 70% των Ευρωπαίων επιλέγει ένα προορισμό διακοπών που έχει επισκεφτεί τουλάχιστον δύο φορές στο παρελθόν. Από αυτούς το 40% επισκέπτεται τον ίδιο προορισμό για τουλάχιστον τέταρτη φορά. Κάτι που δείχνει τη σημασία που έχει για τους Ευρωπαίους τουρίστες, οι οποίοι αποτελούν τον βασικό πυρήνα προσέλκυσης τουριστών στην Ελλάδα, η υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών.
Ικανοποίηση
Στον τομέα της ικανοποίησης, ο εγχώριος τουριστικός κλάδος δείχνει να κινείται σε αρκετά καλά επίπεδα αν κρίνει κανείς από τις επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων όσον αφορά την ικανοποίηση των πελατών τους, καθώς ο σχετικός δείκτης της ReviewPro, με την οποία συνεργάζεται ο ΣΕΤΕ, κινήθηκε τον Φεβρουάριο σε επίπεδα άνω του 80% για το σύνολο της χώρας και σχετικά υψηλότερα από τις ανταγωνίστριες χώρες.
Συγκεκριμένα, για τον Φεβρουάριο ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI) της ReviewPro -εταιρεία που ειδικεύεται στη μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων- έφθασε για την Ελλάδα κοντά στο 84%, όταν γενικότερα επιδόσεις άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία. Ο δείκτης βασίστηκε σε αξιολογήσεις από 6.422 πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και 45.582 πελάτες των ανταγωνιστικών προορισμών.
Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης τον Φεβρουάριο βρέθηκε η Ηπειρος με ποσοστό 88,4% και ακολουθούν οι Κυκλάδες με ποσοστό 87,4%. Στο σύνολο της χώρας ο δείκτης ικανοποίησης είναι υψηλότερος σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστικών προορισμών. Αύξηση παρουσίασαν οι δείκτες σχέσης ποιότητας τιμής και φαγητού - ποτού, ενώ μικρή μείωση παρατηρείται στους δείκτες τοποθεσία και εξυπηρέτηση.
Επίσης, η Σαντορίνη και η Μύκονος υπερτερούν σημαντικά των ανταγωνιστικών τους προορισμών, ενώ -σε μικρότερο όμως βαθμό- το ίδιο ισχύει και για τους παραθεριστικούς προορισμούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
Από την άλλη πλευρά η Αθήνα υστερεί έναντι της Κωνσταντινούπολης και της Βαρκελώνης, ενώ υπερτερεί έναντι της Ρώμης, αλλά η συγκριτική της θέση έχει χειροτερέψει σε σχέση με προηγούμενους μήνες. Τέλος, η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη περιοχή με δείκτη ποιότητας κάτω από το 80% και υστερεί έναντι των ανταγωνιστικών της πόλεων.