Ακυρώθηκαν δημόσια έργα ύψους 740 εκατ. ευρώ - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 4 Απριλίου 2015

Ακυρώθηκαν δημόσια έργα ύψους 740 εκατ. ευρώ

...στο 3μηνο Δεκεμβρίου-Φεβρουαρίου.


Έργα συνολικού ύψους 740 εκ. ευρώ ακυρώθηκαν στο τρίμηνο Δεκέμβριος 2014 – Φεβρουάριος 2015, μεταθέτοντας στο μέλλον τους μισούς από τους 40... μεγάλους διαγωνισμούς.

Ενδεικτικά αναφέρονται η ακύρωση της δημοπράτησης των διαγωνισμών για το έργο Πάτρα-Πύργος, του οδικού άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος, του Ωδείο Αθηνών, τα έργα αποκατάστασης παράνομων χωματερών, ενώ προς αναβολή οδεύει και ο διαγωνισμός των έργων του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.

Οι απανωτές ακυρώσεις δημοσίων έργων, προκάλεσαν την κοινοβουλευτική παρέμβαση του Τομεάρχη Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Βουλευτή Ηρακλείου κ. Λευτέρη Αυγενάκη. «Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες και αποδέκτες μιας πολιτικής στον τομέα των υποδομών που ακυρώνει ότι με κόπο και σκληρή δουλειά έχει κτισθεί μέχρι σήμερα: συνεχείς δράσεις ακύρωσης ή αναβολής δημοσίων διαγωνισμών που αφορούν σε επενδύσεις για δημόσια έργα. Η πολιτική αυτή επιφέρει ήδη καταστροφικές συνέπειες, οι οποίες θα γίνουν εντονότερες στο άμεσο μέλλον, στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία», σημειώνει ο βουλευτής.

Όπως αναφέρει η πολιτική της κυβέρνησης έχει καταστροφικές συνέπειες στην ανάπτυξη της χώρας και ακυρώνει ότι έγινε τα δύο προηγούμενα χρόνια για την προετοιμασία και την ένταξη όσο το δυνατόν περισσότερων έργων στο ΕΣΠΑ.

Ο κ. Αυγενάκης, ο οποίος συναντήθηκε στις αρχές της εβδομάδας με τον υπουργό Οικονομίας κ. Γιώργο Σταθάκη ζητά να υπάρξει ο αναγκαίος προγραμματισμός για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και την υλοποίηση των δημοσίων έργων. Όπως σημειώνει, η ακύρωση της δημοπράτησης του διαγωνισμού για το Πάτρα-Πύργος και τα σενάρια για τεμαχισμό του έργου σε περισσότερες (6-7) εργολαβίες, θα εξυπηρετήσει μεν την αύξηση της συμμετοχής εργοληπτών στο έργο, αλλά θα επιφέρει αύξηση του κόστους (υλοποίησης και επιτήρησης του έργου), αλλά και πολυδιάσπαση που αυξάνει το ρίσκο ολοκλήρωσης, την ομοιομορφία και την ποιότητα του έργου.

"Στόχος δεν είναι η εξυπηρέτηση των εργοληπτών (εξάλλου, η καλύτερη προάσπιση του κλάδου είναι η πραγματοποίηση διαγωνισμών και δημοσίων έργων), αλλά η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, που επιτάσσει αφενός την όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωση των δημοσίων έργων και αφετέρου την εξασφάλιση του μικρότερου κόστους οδηγώντας έτσι χειροπιαστά στην ανάπτυξη" καταλήγει ο κ. Αυγενάκης.
Bookmark and Share