Πετρέλαιο:πάνω από 20 δολλάρια η αύξηση στην τιμή του βαρελιού σε λίγες ώρες.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2008

Πετρέλαιο:πάνω από 20 δολλάρια η αύξηση στην τιμή του βαρελιού σε λίγες ώρες..

Πετρελαική παράνοια στις αγορές!
Τη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο όλων των εποχών, πάνω από 20 δολάρια, σημείωσε το πετρέλαιο στις διεθνείς αγορές, συνεχίζοντας την ανοδική του κούρσα, την οποία πυροδότησε τόσο η λήξη σήμερα της διαπραγμάτευσης των συμβολαίων για παράδοση Οκτωβρίου όσο και το σχέδιο της αμερικανικής κυβέρνησης για τη διάσωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Πιο αναλυτικά, η τιμή του αμερικανικού αργού για παράδοση Οκτωβρίου στις 21:36 (ώρα Ελλάδος) διαμορφωνόταν στα 126,50 δολάρια το βαρέλι, ενώ νωρίτερα είχε αναρριχηθεί στα 130 δολάρια!

Στις πρωινές συναλλαγές πάντως,η τιμή του ελαφρού αργού για συμβόλαια παράδοσης Νοεμβρίου υποχωρούσε κατά 48 σεντς. Η τιμή του Μπρεντ υποχωρούσε επίσης κατά 52 σεντς στα 105,52 δολάρια.
Εξηγήσεις υπάρχουν.

Yπάρχουν δυο αλληλένδετες δυνάμεις που τραβάνε τις τιμές του πετρελαίου προς τα πάνω. H πρώτη είναι η απληστία του καρτέλ του πετρελαίου -των διαβόητων παλιών 7 αδελφών, που παρά τις αλλαγές και τις ανακατατάξεις εξακολουθούν να ελέγχουν το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς του πετρελαίου.
Oι μεγάλες πολυεθνικές του πετρελαίου έχουν κυριολεκτικά θησαυρίσει από την αύξηση των τιμών -και δεν βιάζονται καθόλου να τις προσγειώσουν. Tο αντίθετο ακριβώς κάνουν: κάθε δυσκολία, κάθε καταστροφή, κάθε τραγωδία -από τον πόλεμο στο Iρακ μέχρι το πέρασμα του Tυφώνα από τη Nέα Oρλεάνη- είναι για αυτούς απλά μια ακόμα ευκαιρία να σπρώξουν τις τιμές, και μαζί και τα κέρδη τους και την αξία των μετοχών τους.
H δεύτερη αιτία που σπρώχνει τις τιμές του πετρελαίου προς τα πάνω είναι το άλλο καρτέλ των τυμβωρύχων, οι κερδοσκόποι. Kάθε μέρα διακινούνται στις διεθνείς αγορές ενέργειας εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου: μπροστά τους, τα 85 εκατομμύρια βαρέλια που παράγει κάθε μέρα ο πλανήτης μοιάζουν κυριολεκτικά ψίχουλα. Που βρίσκονται αυτά τα εκατομμύρια πρόσθετα βαρέλια;
H απάντηση είναι πολύ απλή: στα χαρτιά! Tο μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς είναι απλά εικονικό. Eδώ δεν αγοράζονται και πουλιούνται βαρέλια με πετρέλαιο αλλά συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (futures): ο πωλητής δεσμεύεται να παραδώσει στον αγοραστή μετά από 9 μήνες, για παράδειγμα, 100.000 τόνους πετρέλαιο στην τιμή των 100 δολαρίων ανά βαρέλι. O αγοραστής, όμως, δεν αγοράζει πραγματικά το πετρέλαιο: αγοράζει απλά το δικαίωμα αγοράς, για την συγκεκριμένη ποσότητα, στην συμφωνημένη τιμή και στον συμφωνημένο χρόνο.
Συνήθως ο αγοραστής ούτε χρειάζεται το πετρέλαιο, ούτε έχει καν δεξαμενές για να το βάλει. Oύτε ο πωλητής έχει πετρέλαιο για να πουλήσει. O μοντέρνος καπιταλισμός του 21ου αιώνα έχει πια ξεπεράσει αυτούς τους «γελοίους» περιορισμούς του παρελθόντος.

Mόνιμα θύματα αυτής της κατάστασης βέβαια όλοι οι απλοί καταναλωτές που βλέπουν με τρόμο τις τιμές του βασικότερου αγαθού να ανεβοκατεβαίνουν χωρίς να μπορούν να κάνουν το παραμικρό..

.
.
*Υ.Γ.Τα Ελληνικά πρατήρια βέβαια αναμένεται να τηρήσουν την..παράδοση που τα θέλει να αναθεωρούν άμεσα τις τιμές τους όταν πρόκειται για αύξηση τιμών.

9 σχόλια:

  1. παλι δεν δικαιολογουνται οι μεγαλες τιμες στα βενζιναδικα,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Δεν πιστεύω ότι η τιμή του πετρελαίου θα ξαναπέσει κάτω από τα 99 δολάρια το βαρέλι" ο αναλυτής Κλάρενς Τσου της εταιρίας Hudosn Capital στη Σιγκαπούρη.
    ΑΠ΄ΤΗ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ.ΑΝΤΕ ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Δεν πιστεύω ότι η τιμή του πετρελαίου θα ξαναπέσει κάτω από τα 99 δολάρια το βαρέλι" ο αναλυτής Κλάρενς Τσου της εταιρίας Hudosn Capital στη Σιγκαπούρη.
    ΑΠ΄ΤΗ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ.ΑΝΤΕ ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι λάθος να αποκαλούμε πρώτον το πετρέλαιο βασικό αγαθό και δεύτερον ότι ο πολίτης κοιτά την τιμή ν'ανεβαίνει χωρίς να μπορεί να αντιδράσει.
    Κόψτε τις βόλτες με το αμάξι, πάρτε κανένα λεωφορείο και να δείτε πόσα λεφτά θα σας μείνουν στη τσέπη. Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά.
    Το αμάξι είναι είδος πολυτελείας και δεν ταιριάζει σε υγιείς σκεπτόμενους ανθρώπους.
    Συμφωνώ με όποιον διαφωνήσει μαζί μου στο ότι είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί γιατί: 1.)δεν υπάρχουν σωστά και επαρκή μέσα μαζικής μεταφοράς (στη Θεσ/νίκη γιατι στην Αθήνα υπάρχουν) και 2.) δεν υπάρχουν ας πούμε ποδηλατόδρομοι. Γιαυτά πρέπει να διαμαρτύρεστε και όχι για την τιμή του πετρελαίου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ιπτάμενε Ολανδέ, εν μέρει θα συμφωνήσω μαζί σου.
    Ομως το αυτοκίνητο για πολλούς είναι εργαλείο, και ναι κάποια στιγμή με την οικογένεια θα πάμε και βόλτα.
    Εκείνοι για τους οποίους μιλάς αν κατάλαβα καλά, είανι όσοι τα έχουν, οπότε δεν δίνουν σημασία στις όποιες αυξήσεις.
    Ολοι οι υπόλοιποι φωνάζουμε πιστεύω δικαιολογημένα.
    Οσο για το "υγειείς σκεπτόμενους", εννοείς ότι όσοι έχουμε αμάξια είμαστε "φευγάτοι";
    Δεν μας τα λες καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και κάτι ακόμα.
    Οπως είδα,γράφεις χαρακτηριστικά στο blog σου ότι την "έκανες" από την Ελλάδα.
    Αν ζούσα και εγώ Ολλανδία και αμειβόμουν ανάλογα όχι όπως στην ψωροκώσταινα σίγουρα θα έβλεπα την ελλάδα σαν χώρα μη "υγειώς σκεπτόμενων".
    Αλήθεια, πόσο είναι ο βασικός μισθός εκεί, και τι τιμή έχουν τα καύσιμα;
    Φιλικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλε Petridisradio,

    καταρχήν να σου εξηγήσω τι εννοώ γιατί όλοι αρπάζονται εύκολα στις μέρες μας. Δεν εννοώ ότι όποιος έχει αμάξι είναι φευγάτος απλούστατα γιατί έχω και εγώ.
    (Ίσως πάντως να είναι και έτσι αλλά δεν είναι του παρόντος να το σχολιάσουμε)
    Φευγάτος είναι όποιος αλόγιστα το χρησιμοποιεί. Και θα σου δώσω το δικό μου παράδειγμα. Αγόρασα ένα αμάξι στην ελλάδα το 2000 και έκανα σε 2 χρόνια 56.000 km. Μετά την "έκανα" για ολλανδία και έχουμε 2008 και το κοντέρ δεν κατοστάρησε ακόμα... (και έχω πάει από Δανία μέχρι Ισπανία και φυσικά Ελλάδα)

    Με το δεύτερο σχόλιο σου πάλι χάνεις (κατά την άποψη μου πάντα) το δάσος. Δεν έχει σημασία αυτό που ρωτάς αλλά τι είδους μέσα μαζικής μεταφοράς έχει η ολλανδία, τι ποδηλατόδρομους και τι είδους κυκλοφοριακή αγωγή έχουν οι άνθρωποι.
    Για το πρώτο: σε όλα αναγράφεται η ώρα αναχώρησης η οποία και τηρείται συνήθως και μάλιστα στο λεπτό - αν ζεις αθήνα το ξέρεις από το μετρό.
    Για το δεύτερο 1000km οδικό δίκτυο, 22.000 km ποδηλατικό (μην βιαστείς να μου την πεις, το ξέρω ότι δεν έχει ούτε ένα λόφο στην ολλανδία, πράμα όμως που σημαίνει ότι έχει πολύ αέρα...)
    Και για το τρίτο ο ποδηλάτης πλην των μέσων μαζικής μεταφοράς έχει πάντα προτεραιότητα.

    Τώρα όσο γιαυτά που ρωτάς: βασικός 1000 ευρώ - τιμή βενζίνης 1,60 (λόγω κυρίως περιβαλλοντολογικού φόρου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν χρεοκόπησαν στις Αμερική τράπεζες και άρχισαν πάλι την κερδοσκοπία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Bookmark and Share