..
Δημοσίευμα της εφημερίδας "Έθνος":
.
"Με το ύφασμα που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή της θα μπορούσαν να είχαν ραφτεί περισσότερα από 130 κοστούμια. Το πλάτος της συγκρίνεται με το μήκος ενός Boeing 737, ενώ το ύψος της ξεπερνά το Αγαλμα της Ελευθερίας. Κάπως έτσι κατέρριψε τα παγκόσμια ρεκόρ: Η μεγαλύτερη σημαία ιστού στον κόσμο είναι ελληνική και κυματίζει στη Ζάκυνθο. Καταχωρισμένη στο βιβλίο Γκίνες από το 2008 αποτελεί έμπνευση του Σταμάτη Λιβέρη, ιδιοκτήτη ταβέρνας στον Φάρο του Κεριού, ο οποίος κατέθεσε πολύ μεράκι αλλά και αρκετά χρήματα για τη δημιουργία της.
«Η ιδέα γεννήθηκε το 2004 μετά την επιτυχία της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου. Στη συνέχεια ακολούθησε η Γιουροβίζιον και οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Μέσα σ' αυτό το πνεύμα είπα κι εγώ να κάνω κάτι για την Ελλάδα», λέει.
Κι αυτό το κάτι, όπως αποδείχτηκε, ήταν αρκετά ογκώδες... Με μήκος 36.90 μέτρα και πλάτος 18.10 μέτρα, δηλαδή συνολική έκταση σχεδόν... 668 τ.μ., η σημαία κυματίζει σε έναν ιστό ύψους 50 μέτρων. Για τη στήριξή του καταναλώθηκαν 102 τόνοι οπλισμένου σκυροδέματος, ενώ για την έπαρση και την υποστολή της σημαίας απαιτείται η ταυτόχρονη προσπάθεια τουλάχιστον τεσσάρων ανθρώπων.Ο κ. Λιβέρης, μηχανικός στο επάγγελμα, προχώρησε σε εκτεταμένη... μελέτη για τον σχεδιασμό του εγχειρήματος και, όπως ο ίδιος λέει, ο ιστός που φιλοξενεί τη γιγαντιαία σημαία αντέχει άνεμο εντάσεως μέχρι και 14 Μποφόρ και χτύπημα του Εγκέλαδου εντάσεως μέχρι και 7.5 Ρίχτερ.
Παράλληλα είναι εξοπλισμένος με δύο αλεξικέραυνα, καθώς λόγω του σημαντικού ύψους του έλκει τους κεραυνούς.
Η παραγγελία του ιστού -ο οποίος ζυγίζει 80 κιλά- πραγματοποιήθηκε σε εξειδικευμένο εργοστάσιο στην Κίνα, ενώ κινεζικής προέλευσης είναι και το ύφασμα - βάρους 70 κιλών-, το οποίο ράφτηκε στην Ελλάδα.
«Πρόκειται για ένα θέαμα εντυπωσιακό», περιγράφει ο ίδιος, ο οποίος έχει δημιουργήσει και την ιστοσελίδα www.theflag.gr, στην οποία παρέχεται πλούσιο υλικό για την ελληνική σημαία που κατέκτησε μια θέση στο βιβλίο Γκίνες. «Στον Φάρο του Κεριού συγκεντρώνεται πολύς κόσμος το καλοκαίρι για να θαυμάσει το ηλιοβασίλεμα. Οπως στρίβεις στον δρόμο, βλέπεις ξαφνικά μπροστά σου, και από απόσταση 20 χιλιομέτρων ακόμη, την επιβλητική σημαία.
Τις ημέρες που φυσά, ο ήχος από το θρόισμά της προκαλεί δέος, ενώ όταν έχει άπνοια το πανί φτάνει στα 5 μέτρα απόσταση από το έδαφος, αφού η διάμετρός της αγγίζει τα 45 μέτρα», λέει.
Το εγχείρημα χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στο πλαίσιο διαγωνισμού για καινοτόμες ιδέες. Το συνολικό κόστος ανήλθε στις 100.000 ευρώ, εκ των οποίων τις 30.000 προσέφερε η Περιφέρεια, ενώ τα υπόλοιπα έξοδα καλύφθηκαν από τον κ. Λιβέρη.
«Η οικογένειά μου και φίλοι μου λένε πως με αυτά τα χρήματα θα μπορούσα να είχα αγοράσει ένα διαμέρισμα», λέει ο ίδιος, «όμως το μεράκι μου είναι μεγάλο. Στο κόστος θα πρέπει να υπολογιστούν και τα έξοδα συντήρησης της σημαίας που δεν αντιστοιχούν σε ευκαταφρόνητο ποσό», προσθέτει.
Εφόσον ο καιρός το επιτρέπει, η σημαία κυματίζει, ενώ ο κ. Λιβέρης και η οικογένειά του την ανεβάζουν ή την κατεβάζουν παρακολουθώντας το δελτίο καιρού. «Εχουμε τέσσερις σημαίες και άλλες τρεις σε κατάσταση συντήρησης», εξηγεί. «Παρ όλα αυτά, μία καταστράφηκε λόγω του αέρα, την επιδιορθώσαμε και θα τη δωρίσουμε στους «πελαργούς» της Εθνικής Ομάδας. Δεν απαιτείται, όμως, μόνο χρήμα αλλά και χρόνος. Το περασμένο Σαββατοκύριακο το περάσαμε μαντάροντας μια σημαία», συνεχίζει ο κ. Λιβέρης.
Το αποτέλεσμα, όμως, τον αποζημιώνει. Το περασμένο καλοκαίρι, την πρώτη χρονιά που η σημαία έκανε την εμφάνισή της στη Ζάκυνθο μοιράστηκαν 42.000 ενημερωτικά βιβλιαράκια σε τουρίστες, ενώ ο ΕΟΤ στηρίζει το εγχείρημα, διανέμοντας σχετικό πληροφοριακό υλικό στις εκθέσεις που διοργανώνονται στο εξωτερικό για την προβολή της χώρας...
«Η ιδέα γεννήθηκε το 2004 μετά την επιτυχία της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου. Στη συνέχεια ακολούθησε η Γιουροβίζιον και οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Μέσα σ' αυτό το πνεύμα είπα κι εγώ να κάνω κάτι για την Ελλάδα», λέει.
Κι αυτό το κάτι, όπως αποδείχτηκε, ήταν αρκετά ογκώδες... Με μήκος 36.90 μέτρα και πλάτος 18.10 μέτρα, δηλαδή συνολική έκταση σχεδόν... 668 τ.μ., η σημαία κυματίζει σε έναν ιστό ύψους 50 μέτρων. Για τη στήριξή του καταναλώθηκαν 102 τόνοι οπλισμένου σκυροδέματος, ενώ για την έπαρση και την υποστολή της σημαίας απαιτείται η ταυτόχρονη προσπάθεια τουλάχιστον τεσσάρων ανθρώπων.Ο κ. Λιβέρης, μηχανικός στο επάγγελμα, προχώρησε σε εκτεταμένη... μελέτη για τον σχεδιασμό του εγχειρήματος και, όπως ο ίδιος λέει, ο ιστός που φιλοξενεί τη γιγαντιαία σημαία αντέχει άνεμο εντάσεως μέχρι και 14 Μποφόρ και χτύπημα του Εγκέλαδου εντάσεως μέχρι και 7.5 Ρίχτερ.
Παράλληλα είναι εξοπλισμένος με δύο αλεξικέραυνα, καθώς λόγω του σημαντικού ύψους του έλκει τους κεραυνούς.
Η παραγγελία του ιστού -ο οποίος ζυγίζει 80 κιλά- πραγματοποιήθηκε σε εξειδικευμένο εργοστάσιο στην Κίνα, ενώ κινεζικής προέλευσης είναι και το ύφασμα - βάρους 70 κιλών-, το οποίο ράφτηκε στην Ελλάδα.
«Πρόκειται για ένα θέαμα εντυπωσιακό», περιγράφει ο ίδιος, ο οποίος έχει δημιουργήσει και την ιστοσελίδα www.theflag.gr, στην οποία παρέχεται πλούσιο υλικό για την ελληνική σημαία που κατέκτησε μια θέση στο βιβλίο Γκίνες. «Στον Φάρο του Κεριού συγκεντρώνεται πολύς κόσμος το καλοκαίρι για να θαυμάσει το ηλιοβασίλεμα. Οπως στρίβεις στον δρόμο, βλέπεις ξαφνικά μπροστά σου, και από απόσταση 20 χιλιομέτρων ακόμη, την επιβλητική σημαία.
Τις ημέρες που φυσά, ο ήχος από το θρόισμά της προκαλεί δέος, ενώ όταν έχει άπνοια το πανί φτάνει στα 5 μέτρα απόσταση από το έδαφος, αφού η διάμετρός της αγγίζει τα 45 μέτρα», λέει.
Το εγχείρημα χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στο πλαίσιο διαγωνισμού για καινοτόμες ιδέες. Το συνολικό κόστος ανήλθε στις 100.000 ευρώ, εκ των οποίων τις 30.000 προσέφερε η Περιφέρεια, ενώ τα υπόλοιπα έξοδα καλύφθηκαν από τον κ. Λιβέρη.
«Η οικογένειά μου και φίλοι μου λένε πως με αυτά τα χρήματα θα μπορούσα να είχα αγοράσει ένα διαμέρισμα», λέει ο ίδιος, «όμως το μεράκι μου είναι μεγάλο. Στο κόστος θα πρέπει να υπολογιστούν και τα έξοδα συντήρησης της σημαίας που δεν αντιστοιχούν σε ευκαταφρόνητο ποσό», προσθέτει.
Εφόσον ο καιρός το επιτρέπει, η σημαία κυματίζει, ενώ ο κ. Λιβέρης και η οικογένειά του την ανεβάζουν ή την κατεβάζουν παρακολουθώντας το δελτίο καιρού. «Εχουμε τέσσερις σημαίες και άλλες τρεις σε κατάσταση συντήρησης», εξηγεί. «Παρ όλα αυτά, μία καταστράφηκε λόγω του αέρα, την επιδιορθώσαμε και θα τη δωρίσουμε στους «πελαργούς» της Εθνικής Ομάδας. Δεν απαιτείται, όμως, μόνο χρήμα αλλά και χρόνος. Το περασμένο Σαββατοκύριακο το περάσαμε μαντάροντας μια σημαία», συνεχίζει ο κ. Λιβέρης.
Το αποτέλεσμα, όμως, τον αποζημιώνει. Το περασμένο καλοκαίρι, την πρώτη χρονιά που η σημαία έκανε την εμφάνισή της στη Ζάκυνθο μοιράστηκαν 42.000 ενημερωτικά βιβλιαράκια σε τουρίστες, ενώ ο ΕΟΤ στηρίζει το εγχείρημα, διανέμοντας σχετικό πληροφοριακό υλικό στις εκθέσεις που διοργανώνονται στο εξωτερικό για την προβολή της χώρας...